Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

411
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی ارتباط بین تاب آوری با تفکر مثبت معلمان مرد و زن شهر جهرم

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مقدمه: بررسی مسائل و مشکلات معلمان و فرهنگیان جهت تحصیل موفق و تأمین سلامت جسمی و روانی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این میان قدرت تحمل مشکلات نیز به میزان چشم گیری کاهش یافته است؛ بنابراین به نظر می رسد آموزش مهارتهای مثبت اندیشی و تفکر مثبت به منظور ارتقاء عزت نفس و بهبود عملکرد فرد در ارتباط با خود, دیگران و افزایش میزان تاب آوری مفید باشد. از این رو این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین تاب آوری با تفکر مثبت در بین معلمان شهر جهرم انجام شد. روش کار: در این پژوهش با توجه به چارچوب جامعة آماری 108 نفر از معلمان به صورت نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه تاب آوری و تفکر مثبت مورد استفاده قرار گرفت. روایی پرسشنامه ها با استفاده از روایی محتوایی و پایایی به وسیله آلفای کرونباخ بررسی و مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به روش همزمان استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که پاسخگویان مرد با فراوانی (58 نفر به میزان 7/53 % ) و پاسخگویان زن با فراوانی (50 نفر به میزان 3/46 % ) در این تحقیق شرکت نمودند, همچنین تعداد 31 نفر از نمونه ها مجرد و تعداد 77 نفر متأهل در این پژوهش شرکت کردند. در این تحلیل ضریب همبستگی بین متغیرهای مستقل و وابسته به مقدار 603/0 = R بدست آمد و در کل به مقدار 364/0 = R2 معادل 36 % از واریانس تفکر مثبت توسط متغیرهای مستقل تبیین گردیده است و رابطه متغیر تاب آوری با تفکر مثبت معنادار شد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته ها می توان نتیجه گرفت که معلمان واجد تاب آوری می تواند موجب حفظ آرامش, انعطاف پذیری در مواجهه با موانع, اجتناب از راهبردهای فرسایشی, حفظ خوش بینی و احساسات مثبت به هنگام دشواری ها در خود شوند و بهتر می توانند با شرایط سخت و دشوار مقابله کنند و با انسجام لازم شکست را به انرژی مثبت تبدیل کنند, افراد با داشتن این شاخص ها می تواند تفکر مثبت را در خود بوجود آورده و موجب ارتقا آن شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروزان جهرمی، فاطمه، رحمانیان کوشککی، نرجس، ایمانیان، مهسا، و رمضانلی، سکینه. (1400). بررسی ارتباط بین تاب آوری با تفکر مثبت معلمان مرد و زن شهر جهرم. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/901990/fa

    Vancouver: کپی

    فروزان جهرمی فاطمه، رحمانیان کوشککی نرجس، ایمانیان مهسا، رمضانلی سکینه. بررسی ارتباط بین تاب آوری با تفکر مثبت معلمان مرد و زن شهر جهرم. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/901990/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه فروزان جهرمی، نرجس رحمانیان کوشککی، مهسا ایمانیان، و سکینه رمضانلی، “بررسی ارتباط بین تاب آوری با تفکر مثبت معلمان مرد و زن شهر جهرم،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/901990/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

    کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا