مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

95
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی بازی دارت آموزشی بر اشتیاق یادگیری ریاضی در دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی بازی دارت آموزشی بر اشتیاق یادگیری ریاضی در دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر فسا انجام گرفته است. این پژوهش با توجه به اهداف از نوع طرح های آزمایشی بین گروه از نوع پیش آزمون و پس آزمون همراه با گروه کنترل است و با توجه به شیوه گردآوری اطلاعات از نوع نیمه آزمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر در حال تحصیل پایه اول ابتدایی شهر فسا در سال تحصیلی 1401-1400 است که با استفاده از شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای 2 مدرسه دخترانه انتخاب و 50 نفر در دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم گردیدند. جهت جمع آوری داده ها نیز از پرسشنامه تعدیل شده اشتیاق یادگیری (MEQ) استفاده گردید. دیگر ابزار تحقیق نیز بازی دارت آموزشی طراحی شده توسط خلیفه (1390) بود که با هدف کلی آموزش تمرین لذت بخش برخی مفاهیم ریاضی, طراحی و تولید شده است و هدف از استفاده از این ابزار در پژوهش حاضر, لذت بخش کردن و ایجاد اشتیاق در دانش آموزان در محاسبه امتیازها و جمع و مقایسه آن ها با یکدیگر بود. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس تک متغیره و چند متغیره نشان داد که بین دانش آموزان در دو گروه آزمایش و کنترل در نمرات مربوط به اشتیاق یادگیری و ابعاد آن در پس آزمون تفاوت معناداری وجود دارد. بر مبنای نتایج حاصل از پژوهش حاضر می توان نتیجه گرفت که بازی دارت آموزشی طراحی شده بر اشتیاق یادگیری ریاضی و ابعاد آن اثربخش بوده و موجب افزایش آن گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی احمدآبادی، ناصر، و یوسفی، فاطمه. (1400). اثربخشی بازی دارت آموزشی بر اشتیاق یادگیری ریاضی در دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی. همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/902005/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی احمدآبادی ناصر، یوسفی فاطمه. اثربخشی بازی دارت آموزشی بر اشتیاق یادگیری ریاضی در دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/902005/fa

    IEEE: کپی

    ناصر محمدی احمدآبادی، و فاطمه یوسفی، “اثربخشی بازی دارت آموزشی بر اشتیاق یادگیری ریاضی در دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی،” presented at the همایش ملی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/902005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button