مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

751
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آماده سازی برای بستری شدن بر اضطراب، هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 155

چکیده

 مقدمه: بستری شدن کودک در بیمارستان یکی از مهم ترین علل پیدایش اضطراب در آنهاست. هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر آماده سازی برای بستری شدن بر اضطراب هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان در سال 1396 است. روش کار: در این پژوهش نیمه تجربی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل, 54 کودک سن مدرسه (6-12 سال) که به بخش های کودکان 1 و 2 مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان مراجعه کرده بودند, به صورت تصادفی سازی ساده انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و اضطراب اسپیلبرگر ویژه کودکان استفاده شد. پس از تکمیل پرسشنامه ها, در گروه مداخله برنامه آماده سازی شامل آشناکردن کودک با بخش و کارکنان, وسایل درمانی و ارائه کتابچه کارتونی به مدت 30 دقیقه ارائه شد؛ درحالی که برای کودکان گروه کنترل کارهای معمول بخش صورت گرفت. سپس هر دو گروه بار دیگر پرسشنامه ها را تکمیل کردند. داده ها نیز پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های دقیق فیشر و کای دو تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: میانگین نمرات اضطراب قبل و بعد از مداخله در گروه کنترل اختلاف معنی داری دارد (0/001=P). همچنین این میانگین در گروه مداخله, قبل و بعد از مداخله با اختلاف معنی داری همراه است (0/050=P) که این امر تأثیر مثبت مداخله را بر کاهش اضطراب کودکان سن مدرسه نشان می دهد. نتیجه گیری: آماده سازی برای بستری شدن روشی مؤثر بر کاهش اضطراب کودکان سن مدرسه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقیان، عفت، سیف، مرضیه، احمدی نیا، حسن، و خلیلی، آرش. (1398). تأثیر آماده سازی برای بستری شدن بر اضطراب, هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 27(3 )، 149-155. SID. https://sid.ir/paper/92392/fa

    Vancouver: کپی

    صادقیان عفت، سیف مرضیه، احمدی نیا حسن، خلیلی آرش. تأثیر آماده سازی برای بستری شدن بر اضطراب, هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1398؛27(3 ):149-155. Available from: https://sid.ir/paper/92392/fa

    IEEE: کپی

    عفت صادقیان، مرضیه سیف، حسن احمدی نیا، و آرش خلیلی، “تأثیر آماده سازی برای بستری شدن بر اضطراب, هنگام پذیرش کودکان سن مدرسه در مرکز آموزشی-درمانی بعثت همدان،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 27، no. 3 ، pp. 149–155، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button