مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,250
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه و هدف: ارزیابی درونی فرآیند بررسی وضعیت نظام دانشگاهی توسط خود اعضای نظام می باشد. هدف از پژوهش حاضر, انجام ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدان به منظور گام برداشتن در جهت ارتقا کیفیت آموزشی بوده است.روش کار: این مطالعه توصیفی در دانشکده پرستاری و مامایی همدان در سال 1387, با هدف انجام ارزیابی درونی گروه های مامایی و بهداشت مادر و کودک انجام گرفت. فرمت ارزشیابی در حیطه های, رسالت, وظایف گروه های آموزشی, ساختار سازمانی, وظایف اعضای هیات علمی, دانشجویان, فرآیند تدریس و یادگیری, دوره های آموزشی, پژوهش, تجهیزات آموزشی و پژوهشی و دانش آموختگان با استفاده از نظرات اعضای هیات علمی گروه ها و اعضای کمیته ارزیابی درونی تدوین گردید. از پرسشنامه جهت جمع آوری اطلاعات استفاده شد.نتایج: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که, گروه بهداشت مادر و کودک با کسب امتیاز بالاتر از 80 درصد در 8 حیطه در وضعیت مطلوب و در حیطه دانش آموختگان در وضعیت نسبتا مطلوب قرار داشت و با کسب 87.5 درصد از کل امتیاز مربوطه در جایگاه مطلوب قرار گرفت. گروه مامایی با کسب امتیاز 80 درصد و بالاتر در کلیه حیطه های مورد بررسی در وضعیت مطلوب قرار داشت و با کسب 89.75 درصد از کل امتیاز در جایگاه مطلوب قرار گرفت.نتیجه نهایی: بر اساس نتایج پژوهش, گروه های بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی همدان در اکثر محورها, جایگاه مطلوب را کسب نموده اند, با اینحال برنامه ریزی های مناسب جهت ارتقاء مستمر کیفیت آموزش و رفع نواقص ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقابابایی، سودابه، ریاضی، هدیه، آرتیمانی، طیبه، شبیری، فاطمه، بخت، رفعت، پارسا، پریسا، سنگستانی، گیتا، خداکرمی، بتول، و سلطانی، فرزانه. (1391). ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 20(1 (مسلسل 37))، 39-44. SID. https://sid.ir/paper/92409/fa

    Vancouver: کپی

    آقابابایی سودابه، ریاضی هدیه، آرتیمانی طیبه، شبیری فاطمه، بخت رفعت، پارسا پریسا، سنگستانی گیتا، خداکرمی بتول، سلطانی فرزانه. ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1391؛20(1 (مسلسل 37)):39-44. Available from: https://sid.ir/paper/92409/fa

    IEEE: کپی

    سودابه آقابابایی، هدیه ریاضی، طیبه آرتیمانی، فاطمه شبیری، رفعت بخت، پریسا پارسا، گیتا سنگستانی، بتول خداکرمی، و فرزانه سلطانی، “ارزیابی درونی گروه های آموزشی بهداشت مادر و کودک و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی همدان،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 20، no. 1 (مسلسل 37)، pp. 39–44، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92409/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button