مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,210
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ

صفحات

 صفحه شروع 349 | صفحه پایان 356

چکیده

 یکی از عوامل مهم هنگام جذب کارکنان و ارتقای شغلی افراد در سازمان, هوش آن ها است. رعایت اخلاق حرفه ای کارکنان, بهبود جایگاه سازمان را در حوزه کسب و کار به دنبال دارد. شناخت ارتباط میان ویژگی های شخصیتی افراد و رعایت اصول و موازین اخلاقی در محیط کار, در بهره وری و اثربخشی سازمان موثر است؛ بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران است. : روش کار این پژوهش از نوع نیمه تجربی است و جامعه پژوهش کلیه پرستاران شاغل بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ بوده اند. حجم نمونه شامل 30 نفر از پرستاران بیمارستان است که به طور تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفته اند. ابتدا با آزمون اخلاق کاری, مرحله پیش آزمون برای هر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. سپس برای گروه آزمایش برنامه مداخله ای آموزش هوش هیجانی به مدت 10 جلسه (هفته ای یک بار به مدت 2 ساعت) برگزار شد. در انتها برای هر دو گروه آزمایش و کنترل مرحله پس آزمون به اجرا درآمد و نتایج با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شد. : یافته ها نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل عملکرد بهتری در پس آزمون اخلاق کاری داشته اند ( 0/05 ≤ P) و اختلاف نمرات پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمون و کنترل از نظر آماری معنی دار بوده است( 0/05 ≤ P). : نتیجه گیری می توان ادعا کرد سازمان ها با اهمیت دادن به تقویت هوش هیجانی کارکنان خود, می توانند شاهد افزایش اخلاق کاری آن ها باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نوری، لیلا، و دهقانی، یوسف. (1397). بررسی اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 26(6 )، 349-356. SID. https://sid.ir/paper/92506/fa

    Vancouver: کپی

    نوری لیلا، دهقانی یوسف. بررسی اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1397؛26(6 ):349-356. Available from: https://sid.ir/paper/92506/fa

    IEEE: کپی

    لیلا نوری، و یوسف دهقانی، “بررسی اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودرآهنگ،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 26، no. 6 ، pp. 349–356، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button