Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    10
  • بازدید: 

    1194
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1194

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 10 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    10
  • بازدید: 

    1396
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 10 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

نوری لیلا | دهقانی یوسف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    349-356
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1206
  • دانلود: 

    840
چکیده: 

یکی از عوامل مهم هنگام جذب کارکنان و ارتقای شغلی افراد در سازمان، هوش آن ها است. رعایت اخلاق حرفه ای کارکنان، بهبود جایگاه سازمان را در حوزه کسب و کار به دنبال دارد. شناخت ارتباط میان ویژگی های شخصیتی افراد و رعایت اصول و موازین اخلاقی در محیط کار، در بهره وری و اثربخشی سازمان موثر است؛ بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران است. : روش کار این پژوهش از نوع نیمه تجربی است و جامعه پژوهش کلیه پرستاران شاغل بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ بوده اند. حجم نمونه شامل 30 نفر از پرستاران بیمارستان است که به طور تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفته اند. ابتدا با آزمون اخلاق کاری، مرحله پیش آزمون برای هر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. سپس برای گروه آزمایش برنامه مداخله ای آموزش هوش هیجانی به مدت 10 جلسه (هفته ای یک بار به مدت 2 ساعت) برگزار شد. در انتها برای هر دو گروه آزمایش و کنترل مرحله پس آزمون به اجرا درآمد و نتایج با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شد. : یافته ها نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل عملکرد بهتری در پس آزمون اخلاق کاری داشته اند ( 0/05 ≤ P) و اختلاف نمرات پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمون و کنترل از نظر آماری معنی دار بوده است( 0/05 ≤ P). : نتیجه گیری می توان ادعا کرد سازمان ها با اهمیت دادن به تقویت هوش هیجانی کارکنان خود، می توانند شاهد افزایش اخلاق کاری آن ها باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1206

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 840 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    357-365
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1314
  • دانلود: 

    950
چکیده: 

: مقدمه آموزش مهارت های ارتباط حرفه ای می تواند در توسعه خودکارآمدی فراگیران موثر باشد. در آموزش ارتباط با بیمار بر استراتژی های فعال و دانشجو محور مانند ایفای نقش، تاکید بیشتری شده است. ازاین رو مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش ارتباط با بیمار به روش ایفای نقش، بر خودکارآمدی دانشجویان پرستاری انجام شد. : روش کار این مطالعه نیمه تجربی دوگروهی، با طرح قبل و بعد انجام شده است. از بین 15 گروه از دانشجویانی که معیارهای ورود به مطالعه را داشتند، به صورت تصادفی، چهار گروه به روش ایفای نقش (32 نفر) و چهار گروه به روش آموزش روتین (32 نفر) انتخاب شدند. دانشجویان، پرسش نامه خودکارآمدی Sherer را در ابتدا و انتهای مطالعه کامل کردند. مداخله شامل برنامه آموزشی ارتباط با بیمار بود که به روش ایفای نقش در دوره کارآموزی فراگیران اجرا شد. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 16 و با سطح معنی داری 95% تجزیه وتحلیل شد. : یافته ها دانشجویان گروه ایفای نقش و گروه کنترل از نظر ویژگی های فردی با یکدیگر مشابه بودند. اگرچه نمرات خودکارآمدی دانشجویان گروه کنترل در ابتدای ورود به مطالعه از گروه ایفای نقش بیشتر (0/05>P) بود، پس از تعدیل نمرات بدو ورود، آزمون واریانس مشترک، پیشرفت قابل ملاحظه ای در نمره خودکارآمدی دانشجویان گروه ایفای نقش نشان داد (0/001>P). : نتیجه گیری به کارگیری روش آموزشی ایفای نقش در مقایسه با روش آموزش سنتی، می تواند به ارتقای خودکارآمدی دانشجویان پرستاری کارشناسی منجر شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1314

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 950 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    366-376
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    916
  • دانلود: 

    809
چکیده: 

: مقدمه امروزه بسیاری از پرستاران با چالش متعادل سازی نقش های شغلی و خانوادگی خود مواجه هستند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش اشتیاق و خودکارآمدی شغلی پرستاران زن، در پیش بینی تعارض کار-خانواده انجام شده است. : روش کار پژوهش حاضر از نوع توصیفی همبستگی است و جامعه آماری آن کلیه پرستاران زن بیمارستان های دولتی شهر تهران، در سه ماهه دوم سال 1396 را در بر می گیرد که جمعیتی معادل 12000نفر بوده اند. حجم نمونه 381 نفر بود که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و با پرسش نامه های تعارض کار خانواده، اشتیاق شغلی و خودکارآمدی ارزیابی شدند. داده های آماری با آزمون های توصیفی و استنباطی مانند همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام و نرم افزار SPSS نسخه 22 تجزیه وتحلیل شد. سطح معنی داری در این مطالعه 0/05 است. : یافته ها نتایج نشان داد بین نمره کلی اشتیاق شغلی و مولفه های آن با تعارض شغل-خانواده و تعارض خانواده-شغل ارتباط منفی معناداری وجود دارد (0/39-B=، 0/05>P). همچنین بین مولفه های خودکارآمدی شغلی و نمره کلی خودکارآمدی با تعارض شغل-خانواده و تعارض خانواده-شغل ارتباط منفی معناداری دیده شد (0/16-B=، 0/05>P). : نتیجه گیری اشتیاق و خودکارآمدی شغلی موجب کاهش تعارض شغل-خانواده می شود و می توان از نتایج حاصل از پژوهش در طراحی برنامه های آموزشی پرستاران برای کاهش تعارضات کار و خانواده استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 916

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 809 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    377-388
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    967
  • دانلود: 

    779
چکیده: 

: مقدمه سقط خودبه خودی شایع ترین عارضه بارداری است که به اختلالات روانی مانند اضطراب منجر می شود. با توجه به شیوع بالا و پیامدهای اضطراب و نقش موثر ماماها در حمایت روحی زنان، پس از سقط خودبه خودی، استفاده از درمان های مکمل مانند مشاوره اهمیت شایانی دارد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مشاوره براساس الگوی شادکامی فوردایس بر اضطراب زنان مبتلا به سقط خودبه خودی انجام شده است. : وش کار سقط خودبه خودی شایع ترین عارضه بارداری است که به اختلالات روانی مانند اضطراب منجر می شود. با توجه به شیوع بالا و پیامدهای اضطراب و نقش موثر ماماها در حمایت روحی زنان، پس از سقط خودبه خودی، استفاده از درمان های مکمل مانند مشاوره اهمیت شایانی دارد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مشاوره براساس الگوی شادکامی فوردایس بر اضطراب زنان مبتلا به سقط خودبه خودی انجام شده است. : یافته ها یافته ها نشان داد قبل از مداخله، تفاوت معنی داری از نظر میانگین نمره اضطراب در دو گروه کنترل و مداخله وجود نداشت؛ اما در زمان های بلافاصله و یک ماه پس از مداخله، تفاوت معناداری در میانگین نمره اضطراب به وجود آمد. : نتیجه گیری مشاوره براساس الگوی شادکامی می تواند اضطراب زنان مبتلا به سقط خودبه خودی را کنترل کند؛ بنابراین به عنوان مداخله ای اثربخش و غیر تهاجمی در کنترل مشکلات روان شناختی زنان، پس از سقط خودبه خودی توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 967

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 779 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    389-396
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    621
  • دانلود: 

    809
چکیده: 

: مقدمه یائسگی یکی از مراحل زندگی زنان است که با تغییرات جسمی و روانی همراه است. هدف پژوهش حاضر مقایسه صمیمیت جنسی، رضایت از زندگی و راهبردهای مقابله ای در زنان یائسه و غیریائسه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی صنعت نفت اهواز بوده است. : روش کار روش این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است و نمونه آن 200 نفر از زنان یائسه و غیریائسه ای بوده اند که به روش نمونه گیری در دسترس، در سال 95 و از بین مراجعان به مراکز بهداشتی صنعت نفت اهواز انتخاب شده اند. این گروه از مراجعان به روش جور کردن از نظر سن، تاهل، وضعیت اقتصادی اجتماعی و سلامت جسمی همتا شده اند. ابزارهای خود گزارشی شامل پرسش نامه نیازهای صیمیت باگاروزی، پرسش نامه رضایت از زندگی و پرسش نامه راهبردهای مقابله ای لازاروس بود. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 18 و با سطح معنی داری 0/05 تجزیه وتحلیل شد. : یافته ها بین میانگین نمره صمیمت جنسی (0/001=P)، رضایت از زندگی (0/004=P)، راهبرد مقابله ای هیجان مدار (0/4=P)، و مقابله ای مسئله مدار (0/01=P)، در دو گروه تفاوت معنی داری به دست آمد. : نتیجه گیری پس از شروع دوران یائسگی، صمیمیت جنسی و رضایت از زندگی کاهش می یابد و زنان یائسه، متناسب با تغییرات روانی و جسمی خود و برای مقابله با وضعیت استرس زا، از راهبردهای هیجان مدار استفاده می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 621

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 809 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    397-406
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1096
  • دانلود: 

    706
چکیده: 

: مقدمه نوجوانان بیش از هر گروه دیگری به آموختن اصول و شیوه تغذیه سالم نیاز دارند. در مطالعه حاضر، تاثیر آموزش براساس مدل اعتقاد بهداشتی بر رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان پسر بررسی شده است. : روش کار این مطالعه نیمه تجربی، با روش طرح قبل و بعد، روی 120 دانش آموز پسر دوره اول متوسطه شهر همدان در سال 1396 انجام شد. روش نمونه گیری دومرحله ای، در مرحله اول به صورت تصادفی خوشه ای و در مرحله دوم به صورت تصادفی نسبتی بود. قبل از مداخله، هر دو گروه پرسش نامه رفتار تغذیه ای مبتنی بر سازه های مدل اعتقاد بهداشتی را کامل کردند. سپس برای گروه مداخله طی سه جلسه 45 دقیقه ای، جلسه آموزشی انجام شد. بعد از مداخله، مجددا در دو نوبت (بلافاصله و دو ماه بعد) داده ها جمع آوری و با نرم افزار SPSS نسخه 23 و آزمون آنالیز واریانس با اندازه های تکراری، تجزیه وتحلیل شد. : یافته ها دو گروه از نظر مشخصات دموگرافیک و سازه های مدل اعتقاد بهداشتی، در آغاز مطالعه همگن بودند. بعد از مداخله، میانگین نمرات براساس سازه ها، به جز حیطه موانع درک شده، به طور متوسط در گروه آزمون بیشتر از گروه کنترل بود. براساس نتیجه آزمون آنالیز واریانس با اندازه های تکراری، میانگین نمره تمام سازه ها پس از مداخله، به جز شدت و تهدید درک شده، اختلاف معناداری داشت (05 / 0>P). : نتیجه گیری با توجه به تاثیر مدل اعتقاد بهداشتی، از آنجا که در تمام سازه های مدل (به جز موانع)، میانگین نمرات رفتار تغذیه ای دانش آموزان افزایش یافت، پیشنهاد می شود در برنامه های آموزشی و برای تغییر رفتار، از این مدل استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1096

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 706 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    407-415
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    874
  • دانلود: 

    395
چکیده: 

: مقدمه توجه به ابعاد مختلف بهداشت دوران بلوغ نقش مهمی در سلامت دختران دارد. هدف این مطالعه تعیین مقایسه تاثیر دو روش آموزش ترکیبی و سخنرانی در زمینه سلامت بلوغ بر آگاهی دختران دبیرستانی شهر مسجد سلیمان در سال 1395 است. : روش کار این مطالعه نیمه تجربی به روش تصادفی، درباره 84 نفر از دانش آموزان مدارس دوره دوم متوسطه شهر مسجد سلیمان در سال 1395 انجام شده که مربی بهداشت نداشته اند. شرکت کنندگان به 2 گروه 42 نفره تقسیم شدند. برای گروه سخنرانی مداخله آموزشی به روش سخنرانی و برای گروه ترکیبی، مداخله آموزشی به روش سخنرانی و نمایش کلیپ طی 3 جلسه 1 ساعته برگزار شد. پس از یک ماه، مجددا هر دو گروه پرسش نامه را کامل کردند و داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 22 تجزیه و تحلیل شد. : یافته ها مقایسه میانگین قبل و بعد در دو گروه نشان داد هم در گروه سخنرانی و هم در گروه ترکیبی اختلاف آماری معناداری مشاهده شده است (00/01>P). : نتیجه گیری مقایسه نمره دانش آموزان، قبل و بعد از مداخله، در هر دو گروه شرکت کننده نشان داد میانگین دانش در ابتدای مطالعه بین دو گروه اختلاف معناداری ندارد (0/4P =)، اما بعد از مداخله اختلاف معناداری بین دو گروه دیده شد (0/001>P). این موضوع بیانگر موثر بودن آموزش ترکیبی در ارتقای دانش دانش آموزان دختر در زمینه بهداشت بلوغ است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 874

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 395 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    26
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    416-427
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1402
  • دانلود: 

    868
چکیده: 

: مقدمه درد یکی از مشکلات شایع بیماران سوختگی است. آروماتراپی استنشاقی یکی از روش های پرستاران برای مدیریت درد است، اما از تاثیر این روش بر درد بیماران سوختگی اطلاعات زیادی در دست نیست. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر رایحه درمانی استنشاقی با اسانس اسطوخودوس بر شدت درد بیماران سوختگی انجام شد. : روش کار مطالعه حاضر از نوع کارآزمایی بالینی سه گروهی یک سوکور، و جامعه پژوهش آن شامل بیماران دچار سوختگی بستری در یکی از بیمارستان های شهر همدان است. برای این منظور، 120 بیمار با روش دردسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی ساده در سه گروه 40 نفره اسطوخودوس، پلاسبو و کنترل قرار گرفتند. مداخله شامل استنشاق 10 قطره اسانس اسطوخودوس در گروه آزمون و 10 قطره آب مقطر در گروه پلاسبو، به مدت یک ساعت قبل از پانسمان و مراقبت روتین در گروه کنترل بود. درد بیماران، قبل، بلافاصله پس از مداخله (پیش از پانسمان) و پس از پانسمان با استفاده از مقیاس آنالوگ چشمی ارزیابی شد. تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از SPSS نسخه 21، آزمون های آماری آنالیز واریانس یک طرفه و اندازه های مکرر با سطح معنا داری 0/05 > P صورت گرفت. : یافته ها سه گروه از نظر متغیرهای دموگرافیک هم سان بودند. در میان آن ها بین میانگین شدت درد بعد از مداخله، تفاوت آماری معنا داری مشاهده شد (0/05 > P) که این تفاوت بین گروه اسطوخودوس با گروه پلاسبو و کنترل (0/05 > P) معنا دار بود، اما بین گروه کنترل و پلاسبو اختلاف آماری مشاهده نشد (0/443 = P). : نتیجه گیری با استفاده از رایحه درمانی استنشاقی اسطوخودوس می توان درد بیماران سوختگی را در کوتاه مدت کاهش داد؛ بنابراین توصیه می شود کادر درمان و پرستاران در دردهای کوتاه مدت بیماران از این گیاه استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1402

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 868 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button