یکی از عوامل مهم هنگام جذب کارکنان و ارتقای شغلی افراد در سازمان، هوش آن ها است. رعایت اخلاق حرفه ای کارکنان، بهبود جایگاه سازمان را در حوزه کسب و کار به دنبال دارد. شناخت ارتباط میان ویژگی های شخصیتی افراد و رعایت اصول و موازین اخلاقی در محیط کار، در بهره وری و اثربخشی سازمان موثر است؛ بنابراین هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر اخلاق کاری پرستاران است. : روش کار این پژوهش از نوع نیمه تجربی است و جامعه پژوهش کلیه پرستاران شاغل بیمارستان امام رضا(ع) کبودرآهنگ بوده اند. حجم نمونه شامل 30 نفر از پرستاران بیمارستان است که به طور تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفته اند. ابتدا با آزمون اخلاق کاری، مرحله پیش آزمون برای هر دو گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. سپس برای گروه آزمایش برنامه مداخله ای آموزش هوش هیجانی به مدت 10 جلسه (هفته ای یک بار به مدت 2 ساعت) برگزار شد. در انتها برای هر دو گروه آزمایش و کنترل مرحله پس آزمون به اجرا درآمد و نتایج با استفاده از آزمون تی مستقل تحلیل شد. : یافته ها نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل عملکرد بهتری در پس آزمون اخلاق کاری داشته اند ( 0/05 ≤ P) و اختلاف نمرات پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه آزمون و کنترل از نظر آماری معنی دار بوده است( 0/05 ≤ P). : نتیجه گیری می توان ادعا کرد سازمان ها با اهمیت دادن به تقویت هوش هیجانی کارکنان خود، می توانند شاهد افزایش اخلاق کاری آن ها باشند.