مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,066
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,011
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه پرخاشگری و خودکارآمدی ادراک شده در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر همدان

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 23

چکیده

 مقدمه و هدف: پرخاشگری در پیش بینی سازگاری روانی اجتماعی نقش مهمی دارد. خودکارآمدی به عنوان عامل میانجی شناختی, بر قضاوت فرد در مورد توانایی تفکر, هیجان و عمل فرد اثر می گذارد.روش مطالعه: این مطالعه یک پژوهش همبستگی است که روی دانش آموزان پسر دبیرستانهای شهر همدان در سال تحصیلی 89- 1388 انجام شد. نمونه گیری به روش خوشه ای چند مرحله ای صورت گرفت. به نسبت مدارس موجود در هر ناحیه, تعدادی مدرسه انتخاب و پرسشنامه های پرخاشگری باس و پری و خودکارآمدی ادراک شده موریس توسط 499 دانش آموز تکمیل شد.نتایج: نتایج نشان داد تنها %16.1 دانش آموزان از میانگین نمره بالایی در خودکارآمدی ادراک شده برخوردار بودند. %48.1 دانش آموزان پرخاشگری بالایی داشتند. بین دانش آموزان نواحی آموزش پرورش شهر از نظر متغیر پرخاشگری تفاوت وجود داشت. اما از نظر متغیر خودکارآمدی تفاوتی مشاهده نشد. بین پرخاشگری و خودکارآمدی ادراک شده رابطه منفی وجود داشت. بیشترین میزان پرخاشگری در دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان مشاهده شد.نتیجه نهایی: پرخاشگری بالا و خودکارآمدی پایین در نوجوانان از عوامل مهم و تعیین کننده در زندگی آینده این قشر به خصوص در زمینه های اجتماعی, هیجانی و تحصیلی میباشد و لازم است در برنامه های آموزش بهداشت روانی و ارتقاء سلامت مد نظر قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیارپور، سیدمصطفی، هزاوه ای، سیدمحمدمهدی، احمدپناه، محمد، معینی، بابک، و مقیم بیگی، عباس. (1390). بررسی رابطه پرخاشگری و خودکارآمدی ادراک شده در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 19(2 (مسلسل 36))، 16-23. SID. https://sid.ir/paper/92584/fa

    Vancouver: کپی

    سیارپور سیدمصطفی، هزاوه ای سیدمحمدمهدی، احمدپناه محمد، معینی بابک، مقیم بیگی عباس. بررسی رابطه پرخاشگری و خودکارآمدی ادراک شده در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر همدان. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1390؛19(2 (مسلسل 36)):16-23. Available from: https://sid.ir/paper/92584/fa

    IEEE: کپی

    سیدمصطفی سیارپور، سیدمحمدمهدی هزاوه ای، محمد احمدپناه، بابک معینی، و عباس مقیم بیگی، “بررسی رابطه پرخاشگری و خودکارآمدی ادراک شده در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر همدان،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 19، no. 2 (مسلسل 36)، pp. 16–23، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/92584/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا