مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,258
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM

صفحات

 صفحه شروع 368 | صفحه پایان 375

چکیده

 زمینه و هدف: محیط آموزش بالینی برای آماده سازی بهتر دانشجویان پزشکی دارای اهمیت زیادی می باشد. این مطالعه با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دستیاران و کارورزان در جهت کمک به ارتقای آن در بخش های اصلی بالینی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شد.روش تحقیق: در این مطالعه مقطعی که از اسفند 1392 تا مهرماه سال 1393 انجام شد, تعداد 116 نفر از دستیاران و کارورزان پزشکی شرکت کردند. فرم مشخصات دانشجویان و ابزار سنجش محیط آموزشی دانشگاه داندی که شامل 50 سوال در پنج حیطه یادگیری, اساتید, درک از توانایی علمی خود, فضای حاکم بر محیط آموزشی و درک از شرایط اجتماعی بود, توسط شرکت کنندگان تکمیل شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS 15 با استفاده از آزمون های تی مستقل و آنالیز واریانس تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: میانگین سنی شرکت کنندگان 25.8±2.8 سال بود. میانگین نمرات وضعیت آموزش بالینی در بخش های اصلی بیمارستان های آموزشی 155.03±27.86 از حداکثر 200 نمره بود. میانگین نمره حیطه یادگیری 35.89±8.30, اساتید بالینی 34.32±6.36, درک از توانایی علمی خود 25.93±4.82, جو آموزشی 37.19±6.49 و درک از شرایط اجتماعی 21.55±5.12 بود. میانگین نمره وضعیت آموزش بالینی در دستیاران بالاتر از کارورزان بود (p=0.004). میانگین نمره وضعیت آموزش بالینی در بخش های مختلف تفاوت آماری معنی داری داشت (p=.001).نتیجه گیری: وضعیت محیطی و فضای حاکم بر آموزش بالینی از دیدگاه فراگیران دانشگاه در حد مطلوبی می باشد. در برخی بخش ها همچون بخش داخلی نیاز به توجه بیشتر جهت بهبود وضعیت آموزش بالینی بخش از طرف دست اندرکاران دانشگاه وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری، سیدحمیدرضا، و بیجاری، بیتا. (1394). دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 22(4)، 368-375. SID. https://sid.ir/paper/95404/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری سیدحمیدرضا، بیجاری بیتا. دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1394؛22(4):368-375. Available from: https://sid.ir/paper/95404/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمیدرضا ذوالفقاری، و بیتا بیجاری، “دیدگاه دانشجویان پزشکی از محیط آموزش بالینی بیمارستان های آموزشی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل DREEM،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 22، no. 4، pp. 368–375، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95404/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا