مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,065
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی محیط آموزشی بر اساس مدل DREEM از دید دانشجویان روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 464 | صفحه پایان 470

چکیده

 زمینه و هدف: عوامل بسیاری در فرایند آموزش نقش دارد و می تواند بر یادگیری فراگیران موثر باشد. مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی محیط آموزشی از دید دانشجویان روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و بر اساس مدل  (Dundee ready education environment measure) DREEMصورت گرفت.روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی بود که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و پرسش نامه DREEM بر روی 30 دانشجوی دختر دانشکده روان شناسی بالینی در سال 1393 انجام شد. داده ها توسط نرم افزار SPSS نسخه 22 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بیشتر نمونه ها در گروه سنی 22-18 سال قرار داشتند و 76.7 درصد آن ها مجرد بودند. میانگین و انحراف معیار امتیازات کسب شده از ادراک دانشجویان در حیطه های پنج گانه شامل حیطه یادگیری 40.99±13.52 از 60 امتیاز, حیطه استادان 37.07±10.76 از 55 امتیاز, حیطه توانایی علمی 23.64±8.89 از 40 امتیاز, حیطه جو آموزشی 39.17±14.74 از50 امتیاز و ادراک دانشجویان در حیطه شرایط اجتماعی 22.20±8.78 از 35 امتیاز بود. بین میانگین امتیاز محیط آموزشی دانشگاه از دیدگاه دانشجویان و اطلاعات دموگرافیک (سن, تاهل و سال تحصیلی) تفاوت آماری معنی داری مشاهده نشد (P>0.001).نتیجه گیری: از ویژگی مهم شرایط اجتماعی دانشگاه این است که در یادگیری تاثیر مستقیمی دارد. پس بهبود این شرایط باید در اولویت کارهای مسوولین قرار گیرد. برگزاری کلاس های آموزشی و بازآموزی برای کسب تکنیک های مربوط به ارتقای مهارت های یادگیری و محیط های آموزشی, مشاوره با دانشجویان و در نظر گرفتن روش هایی برای مدیریت مشکلات از طرف مدرسین و مسوولین جهت بهبود شرایط تحصیلی دانشجویان کمک کننده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، زهرا، و صحبایی روی، فائزه. (1393). ارزشیابی محیط آموزشی بر اساس مدل DREEM از دید دانشجویان روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 11(4 )، 464-470. SID. https://sid.ir/paper/116929/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی زهرا، صحبایی روی فائزه. ارزشیابی محیط آموزشی بر اساس مدل DREEM از دید دانشجویان روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1393؛11(4 ):464-470. Available from: https://sid.ir/paper/116929/fa

    IEEE: کپی

    زهرا جلیلی، و فائزه صحبایی روی، “ارزشیابی محیط آموزشی بر اساس مدل DREEM از دید دانشجویان روان شناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 11، no. 4 ، pp. 464–470، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/116929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا