مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی دوازدهگانه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر همدلی دانشآموزان دختر دوره پایه ششم ابتدایی دارای مشکلات رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 65

چکیده

 مقدمه: یکی از مشکلاتی که برخی از کودکان دارای مشکلات رفتاری تجربه می‍ کنند, ناتوانی در ابراز همدلی است که این امر لزوم ارایه آموزش‍ های روان شناختی را به این دسته از افراد ضروری می سازد. پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارت‍ های اجتماعی دوازده‍ گانه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر همدلی دانش‍ آموزان دختر دوره پایه ششم ابتدایی دارای مشکلات رفتاری انجام شد. روش کار: : جامعه آماری این پژوهش آزمایشی دربرگیرنده کلیه دانش‍ آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر تبریز در سال تحصیلی 1399-1398 بود که تعداد 30 دانش‍ آموز مطابق با نمره برش در مقیاس درجهبندی مشکلات رفتاری Conners-فرم معلم و والدین, دارای مشکلات رفتاری تشخیص داده شدند که با استفاده از روش نمونه‍ گیری خوشه‍ ای چندمرحله‍ ای و هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی ساده در گروه‍ های آزمایش و گواه (15 نفر در هر گروه) جایگزین شدند. هر دو گروه مقیاس همدلی Davis (1983) را تکمیل کردند و پس از اتمام 12 جلسه آموزش مهارت‍ های اجتماعی دوازده‍ گانه تیموتی کمپبل-کامرفورد (هفته ای دو جلسه به مدت 7 هفته) در گروه آزمایش, پرسشنامه همدلی Davisتوسط گرو ه‍ ها تکمیل شد. داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس تک ‍ متغیره و چندمتغیره در نرم‍ افزارSPSS. 16 تحلیل شدند. یافته ها: : آموزش مهارت‍ های اجتماعی دوازده‍ گانه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر همدلی و خرده مقیاس‍ های آن (توجه همدلانه, دیدگاه‍ گرایی و آشفتگی شخصی) کودکان دارای مشکلات رفتاری تاثیر دارد (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باغبان پور آذری، رویا، لیوارجانی، شعله، و حسینی نسب، سیدداود. (1400). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی دوازدهگانه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر همدلی دانشآموزان دختر دوره پایه ششم ابتدایی دارای مشکلات رفتاری. آموزش پرستاری، 10(3 )، 55-65. SID. https://sid.ir/paper/955536/fa

    Vancouver: کپی

    باغبان پور آذری رویا، لیوارجانی شعله، حسینی نسب سیدداود. اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی دوازدهگانه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر همدلی دانشآموزان دختر دوره پایه ششم ابتدایی دارای مشکلات رفتاری. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(3 ):55-65. Available from: https://sid.ir/paper/955536/fa

    IEEE: کپی

    رویا باغبان پور آذری، شعله لیوارجانی، و سیدداود حسینی نسب، “اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی دوازدهگانه تیموتی کمپبل-کامرفورد بر همدلی دانشآموزان دختر دوره پایه ششم ابتدایی دارای مشکلات رفتاری،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 3 ، pp. 55–65، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955536/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button