مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر یادگیری مبتنی بر تلفن همراه بر مدیریت زمان و مکان مطالعه، مدیریت منابع (تلاش و تدبیر) و بررسی نظردانشجویان بر این شیوه یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 36

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از استراتژی های کاهش استرس در دانشجویان, تلاش و تدبیر آنان (مدیریت منابع) و مدیریت زمان و مکان مطالعه است. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر روش آموزش مبتنی بر تلفن همراه بر مدیریت زمان و مکان مطالعه و مدیریت منابع و نیز بررسی نظرات دانشجویان اتاق عمل در دانشکده های اقماری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند انجام شده است. روش تحقیق: این پژوهش از نوع نیمه تجربی است. جامعه هدف را دانشجویان اتاق عمل (43 نفر) در دانشکده های فردوس و قاین تشکیل دادند. در گروه آزمایش علاوه بر تدریس متعارف, محتوای الکترونیکی میکروب شناسی بر روی تلفن های همراه دانشجویان نصب گردید؛ همچنین بخشی از محتوای درسی نیز در طول ترم به شکل پیام کوتاه ارسال می گردید. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ) بود. برای سنجش نظر دانشجویان نسبت به یادگیری از طریق تلفن همراه, از مصاحبه ساختارمند و شیوه تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که استفاده از تلفن همراه برای ارائه محتوای درسی, تأثیر مثبت بر مدیریت زمان و مکان مطالعه و مدیریت منابع (تلاش و تدبیر) دانشجویان دارد (0/0005P<). بررسی نظر دانشجویان نسبت به استفاده از تلفن همراه در یادگیری نشان داد که اکثر دانشجویان خواستار به کارگیری تلفن همراه و ترکیب این روش با سایر روش های رایج در ارائه دروس بود. نتیجه گیری: استفاده از تلفن همراه با تأثیر مثبت بر مدیریت زمان و مکان مطالعه و مدیریت منابع (تلاش و تدبیر), می تواند دانشجویان علوم پزشکی را در جهت نیل به یادگیری مؤثّر و کارآمد کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نادری، فاطمه، آیتی، محسن، اکبری بورنگ، محمد، و زارع بیدکی، مجید. (1397). تأثیر یادگیری مبتنی بر تلفن همراه بر مدیریت زمان و مکان مطالعه, مدیریت منابع (تلاش و تدبیر) و بررسی نظردانشجویان بر این شیوه یادگیری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 25(ویژه نامه آموزش پزشکی)، 27-36. SID. https://sid.ir/paper/95704/fa

    Vancouver: کپی

    نادری فاطمه، آیتی محسن، اکبری بورنگ محمد، زارع بیدکی مجید. تأثیر یادگیری مبتنی بر تلفن همراه بر مدیریت زمان و مکان مطالعه, مدیریت منابع (تلاش و تدبیر) و بررسی نظردانشجویان بر این شیوه یادگیری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند[Internet]. 1397؛25(ویژه نامه آموزش پزشکی):27-36. Available from: https://sid.ir/paper/95704/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه نادری، محسن آیتی، محمد اکبری بورنگ، و مجید زارع بیدکی، “تأثیر یادگیری مبتنی بر تلفن همراه بر مدیریت زمان و مکان مطالعه, مدیریت منابع (تلاش و تدبیر) و بررسی نظردانشجویان بر این شیوه یادگیری،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، vol. 25، no. ویژه نامه آموزش پزشکی، pp. 27–36، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95704/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button