مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی استادان با عملکرد آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 149

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط بین رفتار شهروندی سازمانی استادان و عملکرد آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب انجام گرفته است. در این تحقیق رفتار شهروندی سازمانی از الگویی به نام البرت مورهن اورگان استفاده شده که ابعاد آن نیز توسط نیهف, وان کاستر, مارک سی وان مورد تایید قرار گرفته است. این ابعاد عبارتند از: وظیفه مداری, مشارکت, نوع دوستی, شکیبایی (تحمل پذیری), توجه (ادب و ملاحظه), فداکاری و عملکرد آموزشی نیز بر اساس ابعاد, نتیجه ای, عمومی, رفتاری, فرایندی عملیاتی شده است. جامعه آماری پژوهش استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب هستند که بر اساس نمونه گیری تصادفی تعداد 138 نفر از استادان و 192 نفر از دانشجویان انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی است و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته است که روایی آن بر اساس نظر صاحب نظران و استادان مطابق بر روی محتوا صورت گرفته و پایایی آن مطابق آلفای کرونباخ با ضرایب 0.83 و 0.86 مورد تایید قرار گرفته است. نتایج پژوهش با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون, آزمون رگرسیون با به کارگیری نرم افزار spss صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که رابطه بین مولفه های رفتار شهروندی سازمانی استادان با عملکرد آموزشی معنی دار است که بیشترین ارتباط بین شکیبایی و عملکرد آموزشی و کمترین رابطه بین مشارکت و عملکرد آموزشی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دانش فرد، کرم اله، و شیدایی، مینا. (1391). بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی استادان با عملکرد آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب. تحقیقات مدیریت آموزشی، 3(3 (مسلسل 11))، 129-149. SID. https://sid.ir/paper/95847/fa

    Vancouver: کپی

    دانش فرد کرم اله، شیدایی مینا. بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی استادان با عملکرد آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(3 (مسلسل 11)):129-149. Available from: https://sid.ir/paper/95847/fa

    IEEE: کپی

    کرم اله دانش فرد، و مینا شیدایی، “بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی استادان با عملکرد آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 3 (مسلسل 11)، pp. 129–149، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95847/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button