Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    787
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 787

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (11)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    5556
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5556

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ناطقی پور بهارک

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    15-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1067
  • دانلود: 

    1222
چکیده: 

مدیریت به صورت کلی از دشوارترین و در عین حال از ظریف ترین کارهای انسانی است که برای خود ویژگی هایی دارد. چه بسا فقدان یکی از این خصوصیات، مایه رکود کار و نابسامانی اوضاع قلمرو مدیریت می شود. افراد ناوارد، مدیریت را کاری ساده تلقی می کنند و تصور می کنند تنها داشتن مدرک مدیریت برای مصدر کار شدن کافی است و در چشم انداز این گروه، مدیران لایق بر سر هر کوی و برزن، به فراوانی پیدا می شوند، در صورتی که از نظر کارشناسان مسائل مدیریت، واقعیت به گونه ای دیگر است.مدیر شایسته و کارساز کمتر از آن است که تصور می شود و راز آن این است که بخشی از ویژگی های مدیریت، موهبتی است که باید آفرینش در نهاد انسان به ودیعت بگذارد و هرگز با آموزش و دوره دیدن و درس خواندن، قابل تحصیل نیست. ما در مجموعه یادداشت هایی درباره شرایط عمومی مدیریت سخن می گوییم و از شرایط مدیریت های صنفی چون مدیریت بیمارستان، مدیریت ارتش، سخن به میان نمی آوریم و تا آنجا که امکان دارد به گزیده گویی می پردازیم و اعتراف می کنیم که در این نوشتار بخشی از شرایط لازم را متذکر شده ایم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1067

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1222 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    23-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1530
  • دانلود: 

    801
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق بررسی رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری در تبیین رابطه بین سبک دلبستگی و منبع کنترل با رضایتمندی زناشویی، در اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است. تعداد 226 نفر از اعضای هیات علمی بر اساس روش های نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم جامعه (تعداد اعضای هیات علمی هر گروه) به عنوان نمونه آماری بر اساس فرمول 50+8 n انتخاب شدند. نوع تحقیق بر مبنای مفروضات همبستگی است. متغیر ملاک پژوهش رضایت زناشویی در چهار سطح نارضایتی شدید- عدم رضایت- رضایت نسبی و رضایت زیاد و متغیرهای پیش بین شامل سطح دلبستگی در سه سطح ایمن- دوسوگرا- اجتناب گرا و منبع کنترل در دو سطح درونی و بیرونی شامل می باشد. از سه پرسشنامه رضایت زناشویی، سبک های دلبستگی بزرگسالان و منبع کنترل راتر استفاده شد. نتایج حاصل از مجذور همبستگی چندگانه نشان می دهد 0.61 از واریانس سبک های دلبستگی و 0.33 درصد از واریانس منبع کنترل توسط واریانس رضایت زناشویی تبیین شده است. 0.39 از واریانس باقی مانده سبک های دلبستگی و 0.67 از واریانس باقی مانده منبع کنترل توسط مدل تبیین نشده که منسوب به خطاهای ساختاری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1530

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 801 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

یوسفی رضا | فرزام الهام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    45-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1168
  • دانلود: 

    564
چکیده: 

مدیریت مشتری محور، یکی از ابعاد مدیریت کیفیت فراگیر، پاسخ گوی مسائل کیفیت و انتظارات مشتری در سازمان ها شناسایی شده است. نظام آموزش عالی نیز می تواند با به کارگیری این راهبرد، بستری را در راستای بهبود کیفیت خدمات و ارتقا و توسعه استانداردهای دانشگاه فراهم کند. با توجه به اهمیت مشتری-درونی و بیرونی-در نظام آموزش عالی، این پژوهش بر اساس مدل مدیریت کیفیت جامع زتهامل، به مقایسه مدیریت مشتری محور، در دانشگاه های دولتی با آزاد اسلامی پرداخته است. در این پژوهش توصیفی-مقایسه ای،  750نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دولتی-مرکز استان مازندران-به روش تصادفی طبقه ای برای نمونه، برگزیده شده اند. برای گردآوری داده ها، از پرسش نامه محقق ساخته بر اساس مدل مدیریت کیفیت جامع زتهامل استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که دانشگاه دولتی، به گونه ای معنادار بیش از دانشگاه خصوصی-آزاد اسلامی-مشتری محور است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1168

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 564 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

حقیقی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    57-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3587
  • دانلود: 

    1635
چکیده: 

هدف اساسی در این مطالعه یافتن راهکارهای عملی برای کاهش تمرکز و افزایش تفویض اختیار به کلیه سطوح در نظام آموزش و پرورش ایران است. با استفاده از روش پژوهش کیفی و انجام مصاحبه با 25 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد آموزش و پرورش که در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های این وزارتخانه مشارکت داشته اند. همچنین 20 نفر از صاحب نظران که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند، اطلاعات لازم جمع آوری شد. سپس از طریق آمار توصیفی و T استیودنت به تجزیه و تحلیل اطلاعات پرداخته شد. نتایج تحلیل های صورت گرفته موید این نکته است که هر دو گروه مصاحبه شونده بر ضرورت انجام تمرکز زدایی تاکید داشته اند. اما اعتقاد مدیران ارشد بر این است که چون آموزش و پرورش تابع نظام سیاسی و حقوقی کشور است و قانون اساسی کشور نیز بر تمرکز تاکید دارد T از این رو تمرکززدایی کاری بعید و مشکل است، ولی انجام تفویض اختیار امکان پذیر است. در صورتی که صاحب نظران بر انجام سریع تمرکززدایی در سطوح آموزش و پرورش تاکید داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3587

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    75-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6712
  • دانلود: 

    1866
چکیده: 

عملکرد مدیران در سازمان ها برای انجام رسالت و مسوولیت ها و تحقق اهداف سازمان بالاخص در نظام آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین سازمان در هر جامعه به لحاظ تاثیری که بر عملکرد سایر عوامل سازمانی دارد، مورد توجه صاحب نظران بوده است. یکی از راه هایی که توسط آن عملکرد مدیران مورد توجه قرار می گیرد، مشاهده آن ها از زاویه مهارت هایی است که برای تامین موفقیت آمیز هدف ها لازم است. ویژگی بارز مهارت، فنی آن است که به بالاترین درجه شایستگی و خبرگی در آن می توان دست یافت؛ زیرا این نوع مهارت دقیق، مشخص، دارای ضوابط عینی و قابل اندازه گیری است. از این رو، کنترل و ارزشیابی آن، هم در جریان آموزش و هم در مرحله کاربرد و عمل آسان است. در این پژوهش مهارت های مورد نیاز مدیران با گروه بندی در سه طیف فنی، انسانی، ادارکی مورد مطالعه قرار گرفته است تا مشخص شود که آیا بین مهارت های سه گانه مدیران با اثر بخشی آن ها از دیدگاه دبیران در جامعه آماری رابطه وجود دارد؟ در این پژوهش جامعه آماری شامل کلیه دبیران دبیرستان های دخترانه عادی دولتی شهر ساری که 678 نفر بودند و نمونه آماری بر حسب جدول تاکمن 248 نفر تعیین شد. بعد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شد، ابزار پژوهش پرسشنامه و از روش همبستگی استفاده شده است. ضریب همبستگی محاسبه شده (Rxy=0.232) نشان می دهد که بین مهارت های سه گانه و اثربخشی مدیران جامعه آماری رابطه مثبت و مستقیمی وجود دارد و در سطح معنی داری آلفای 0.001 جدول معنی داری ضریب همبستگی پیرسون با درجه آزادی 246 معنی داراست. ضریب تعیین محاسبه شده نیز نشان می دهد که 10.43 درصد اثر بخشی مدیران در جامعه آماری ناشی از مهارت های سه گانه است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6712

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1866 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    91-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    5816
  • دانلود: 

    4608
چکیده: 

تعیین رابطه بین کیفیت زندگی، رضایت شغلی و فرسودگی شغلی معلمان که هدف پژوهش حاضر است؛ با استفاده از پرسش نامه فرسودگی شغلی لی و آشفورت (1996)، کیفیت زندگی سازمان جهانی بهداشت (1999) و رضایت شغلی کورنل و مینه سوتا (1376) بر روی 381 نفر از معلمان شهر تهران (115 نفر مرد و 266 نفر زن) که با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که بین متغیر کیفیت زندگی و متغیر فرسودگی شغلی معلمان رابطه منفی معناداری وجود دارد، بدین معنی که با کاهش کیفیت زندگی، فرسودگی شغلی معلمان افزایش می یابد و بالعکس. همچنین بین متغیر رضایت شغلی با متغیر فرسودگی شغلی معلمان رابطه منفی معناداری مشاهده شده است. بدین معنی که با کاهش رضایت شغلی، فرسودگی شغلی معلمان افزایش می یابد. علاوه بر این نتایج پژوهش نشان داد که متغیر کیفیت زندگی و رضایت شغلی در تحلیل رگرسیونی و در تحلیل مسیر بر متغیر فرسودگی شغلی معلمان تاثیرگذار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4608 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    111-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1323
  • دانلود: 

    846
چکیده: 

این مقاله با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم تهیه شده است. جامعه مورد مطالعه در این تحقیق کلیه دانش آموزان دختر پایه چهارم شهر تهران درسال تحصیلی 89-1388 است. به عنوان حجم نمونه طبق اصول علمی و صحیح و با روش نمونه گیری چند مرحله ای، تعداد 150 نفر انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش (75 نفر) و گروه گواه (75 نفر) جای داده شدند. با استفاده از آزمون های سواد خواندن پرلز 2001 و 2006 در دو بعد متون ادبی و اطلاعاتی که IEA مجوز انتشار آن ها را به کشورها داده بود، استفاده شد و نیز برنامه آموزش راهبردهای فراشناختی (آزمون های سواد خواندن جهت گردآوری داده ها به کار رفته و برنامه آموزش راهبردهای فراشناختی، برای تسهیل فرآیند آموزش فراشناخت) مورد استفاده قرار گرفت. نتایج داده ها با بهره گیری از آزمون تحلیل کوواریانس وt همبسته نشان داد: 1- آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن در بعد متون اطلاعاتی موثر است. 2- آموزش راهبردهای فراشناخت فراشناخت بر سواد خواندن در بعد متون ادبی موثر است. 3- آموزش راهبردهای فراشناخت فراشناخت بر سواد خواندن (متون اطلاعاتی و ادبی) در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1323

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 846 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    3 (مسلسل 11)
  • صفحات: 

    129-149
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    790
  • دانلود: 

    500
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط بین رفتار شهروندی سازمانی استادان و عملکرد آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب انجام گرفته است. در این تحقیق رفتار شهروندی سازمانی از الگویی به نام البرت مورهن اورگان استفاده شده که ابعاد آن نیز توسط نیهف، وان کاستر، مارک سی وان مورد تایید قرار گرفته است. این ابعاد عبارتند از: وظیفه مداری، مشارکت، نوع دوستی، شکیبایی (تحمل پذیری)، توجه (ادب و ملاحظه)، فداکاری و عملکرد آموزشی نیز بر اساس ابعاد، نتیجه ای، عمومی، رفتاری، فرایندی عملیاتی شده است. جامعه آماری پژوهش استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب هستند که بر اساس نمونه گیری تصادفی تعداد 138 نفر از استادان و 192 نفر از دانشجویان انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی-پیمایشی است و ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه محقق ساخته است که روایی آن بر اساس نظر صاحب نظران و استادان مطابق بر روی محتوا صورت گرفته و پایایی آن مطابق آلفای کرونباخ با ضرایب 0.83 و 0.86 مورد تایید قرار گرفته است. نتایج پژوهش با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون، آزمون رگرسیون با به کارگیری نرم افزار spss صورت گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که رابطه بین مولفه های رفتار شهروندی سازمانی استادان با عملکرد آموزشی معنی دار است که بیشترین ارتباط بین شکیبایی و عملکرد آموزشی و کمترین رابطه بین مشارکت و عملکرد آموزشی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 790

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 500 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4