مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

311
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین اثربخشی معنویت درمانی و روش آموزشی مونته سوری بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی کودکان مقطع دبستان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: بهترین پیش بینی کننده مستقیم و واسطه ای عملکرد تحصیلی, متغیر خودکارآمدی تحصیلی می باشد. معنویت اصیل متصل به وحی, هنر زندگی متعالی را تحت تعلیمات خود آموزش می دهد. هدف از این پژوهش, اثربخشی معنویت درمانی و روش آموزشی مونته سوری بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی کودکان مقطع دبستانی شهر دزفول می باشد. روش: این پژوهش به منظور اثربخشی معنویت درمانی و روش آموزشی مونته سوری بر خودکارآمدی تحصیلی بر روی 250 نفر از کودکان مقطع دبستان شهر دزفول در سال 1398 به روش آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. حجم نمونه با روش نمونه گیری هدفمند برابر با 80 (40 نفر گروه آزمایش و 40 نفر گروه کنترل) نفر به دست آمد. ابزار سنجش شامل بسته آموزش معنویت, پکیج آموزشی مونته سوری طی 8 جلسه 45 دقیقه ای و پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی ظهیری خواه (1392) بود. داده های جمع آوری شده نیز با آزمون تحلیل کواریانس با استفاده از نرم افزار آماری SPSS-21 مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نتایج: معنویت درمانی بر خودکارامدی تحصیلی کودکان مقطع دبستان شهر دزفول اثربخش است. روش آموزشی مونته سوری بر خودکارآمدی تحصیلی کودکان مقطع دبستانی شهر دزفول اثربخش است. نتیجه گیری: روش مونته سوری نیز با فراهم آوردن شرایط مناسب برای یادگیری موفق در کودکان تاثیر مثبتی در خودکارآمدی تحصیلی آنان دارد. برگزاری دوره های معنویت درمانی باعث شده است تا دانش آموزان با نام و یاد خدا هر کاری را آغاز نمایند و در زمینه تحصیلی پیشرفت نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    برکت، غلامحسین، گنجعلی، فهیمه، و حسین پور، محمد. (1400). تعیین اثربخشی معنویت درمانی و روش آموزشی مونته سوری بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی کودکان مقطع دبستان. مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، 5(1 )، 37-46. SID. https://sid.ir/paper/959229/fa

    Vancouver: کپی

    برکت غلامحسین، گنجعلی فهیمه، حسین پور محمد. تعیین اثربخشی معنویت درمانی و روش آموزشی مونته سوری بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی کودکان مقطع دبستان. مطالعات اسلامی در حوزه سلامت[Internet]. 1400؛5(1 ):37-46. Available from: https://sid.ir/paper/959229/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین برکت، فهیمه گنجعلی، و محمد حسین پور، “تعیین اثربخشی معنویت درمانی و روش آموزشی مونته سوری بر افزایش خودکارآمدی تحصیلی کودکان مقطع دبستان،” مطالعات اسلامی در حوزه سلامت، vol. 5، no. 1 ، pp. 37–46، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959229/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button