مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی بازخوردها و اظهارنظرهای معلمان ترجمه بر ترجمه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 49

چکیده

 نقش بازخورد در تغییر رفتار و یادگیری یکی از مهم ترین اصول در نظریه آشوب و نظریه سایبرنتیک است. بازخورد حاصل از محیط می تواند به صورت مثبت یا منفی باعث کاهش و یا افزایش یادگیری شود. بر مبنای نظریه اسناد نیز افراد شکست های خود را در یادگیری به چهار مقوله «توانایی», «تلاش», «دشواری موضوع» و «شانس» نسبت می دهند. معلم به عنوان یکی از ارکان محوری در یادگیری نقش بسزایی در رشد توانمندی و یادگیری افراد ایفا می کند و لذا بازخورد اظهارنظرهای آموزشی او به عنوان یکی از عوامل دخیل در رفتار فراگیران, می تواند مورد واکاوی قرار گیرد. در این مقاله نویسندگان در گزارشی از یک پژوهش میان رشته ای و مبتنی بر سه نظریه آشوب, سایبرنتیک و اسناد, نتیجه واکاوی رابطه میان اظهارنظرها و بازخوردهای آموزشی معلمان ترجمه بر ترجمه دانشجویان را ارایه می دهند و نتایج حاصل از آن را در قالب پیشنهادهایی برای ارتقای آموزش ترجمه مطرح می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیدمحمدرضا، و پاکار، الناز. (1389). واکاوی بازخوردها و اظهارنظرهای معلمان ترجمه بر ترجمه دانشجویان. مطالعات ترجمه، 8(30)، 37-49. SID. https://sid.ir/paper/96085/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیدمحمدرضا، پاکار الناز. واکاوی بازخوردها و اظهارنظرهای معلمان ترجمه بر ترجمه دانشجویان. مطالعات ترجمه[Internet]. 1389؛8(30):37-49. Available from: https://sid.ir/paper/96085/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدرضا هاشمی، و الناز پاکار، “واکاوی بازخوردها و اظهارنظرهای معلمان ترجمه بر ترجمه دانشجویان،” مطالعات ترجمه، vol. 8، no. 30، pp. 37–49، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96085/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button