مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کمال گرایی پیشرفت دهنده بر یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی(مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران)

صفحات

 صفحه شروع 245 | صفحه پایان 255

چکیده

 زمینه و هدف: یکی ازمولفه های شخصیتی که به درجات متفاوت در کارکنان وجود دارد و می تواند در نوع و میزان پیشرفت و موفقیت کارکنان تاثیرگذار باشد, کمال گرایی است. هدف از این پژوهش بررسی رابطه کمال گرایی پیشرفت دهنده با یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی بوده است. روش بررسی: پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی بوده, جامعه آماری شامل کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تعداد 2941 نفر, که بر اساس جدول مورگان به تعداد 341 نفر به روش تصادفی طبقه ای بعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه های: کمال گرایی پیشرفت دهنده اسدپور و همکاران (1397), یادگیری سازمانی نیفه(2001) و اخلاق سازمانی امیدی (1390) بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف, مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Spss21 و LISREL8. 5 انجام گرفت. یافته ها: کمال گرایی پیشرفت دهنده دارای میانگین 63/3 و از میان مولفه های آن, میل به نظم و ترتیب دارای بیشترین میانگین و هدفمندی دارای کمترین میانگین می باشد. یادگیری سازمانی دارای میانگین 58/3 و از میان مولفه های آن, چشم انداز مشترک دارای بیشترین میانگین و تفکر سیستمی دارای کمترین میانگین می باشد. اخلاق سازمانی دارای میانگین 6/3 و از میان مولفه های آن, انصاف و برابری دارای بیشترین میانگین و صداقت و راستگویی دارای کمترین میانگین می باشد. کمال گرایی پیشرفت دهنده با یادگیری سازمانی با ضریب استاندارد(65/0) و با اخلاق سازمانی با ضریب استاندارد(58/0) رابطه مثبت و معنا داری دارد. نتیجه گیری: کمال گرایی پیشرفت دهنده بر یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاثیر دارد. با توجه به ارتباط یادگیری و اخلاق سازمانی با اثربخشی, بهره وری وبهبود عملکرد سازمان, انتظار می رود, مدیران و مسیولان دانشگاهی با برنامه ریزی-های علمی و منسجم نسبت به پرورش و ارتقای جنبه های مثبت و پیشرفت دهنده کمال گرایی در کارکنان همت گمارند و پایینترین ضریب استاندارد 0.548 مربوط به بعد تصمیم گیری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقامیرزایی محلی، طاهره، تقوایی یزدی، مریم، و آقاتبار رودباری، جمیله. (1399). تاثیر کمال گرایی پیشرفت دهنده بر یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی(مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران). طب و تزکیه، 29(3 )، 245-255. SID. https://sid.ir/paper/962939/fa

    Vancouver: کپی

    آقامیرزایی محلی طاهره، تقوایی یزدی مریم، آقاتبار رودباری جمیله. تاثیر کمال گرایی پیشرفت دهنده بر یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی(مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران). طب و تزکیه[Internet]. 1399؛29(3 ):245-255. Available from: https://sid.ir/paper/962939/fa

    IEEE: کپی

    طاهره آقامیرزایی محلی، مریم تقوایی یزدی، و جمیله آقاتبار رودباری، “تاثیر کمال گرایی پیشرفت دهنده بر یادگیری سازمانی و اخلاق سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی(مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی مازندران)،” طب و تزکیه، vol. 29، no. 3 ، pp. 245–255، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962939/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button