مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه ی اوقات فراغت عرش بر ظرفیت شناختی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی مدارس استثنایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 76

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش, بررسی اثربخشی برنامه اوقات فراغت عرش بر ظرفیت شناختی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان کم توان ذهنی بود. روش: این پژوهش, یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه شاهد بود. در این پژوهش 30 دختر 13 تا 15 ساله کم توان ذهنی که به روش نمونه گیری تصادفی از مدارس استثنایی شهر اصفهان انتخاب شده بودند, شرکت داشتند. آزمودنی ها به دو گروه 15 نفری آزمایش و شاهد تقسیم شدند. گروه آزمایش, برنامه اوقات فراغت عرش را در 16 جلسه دریافت کردند, در حالی که به گروه شاهد این آموزش ارائه نشد. ابزارهای پژوهش آزمون هوشی وکسلر کودکان (2003) و پرسشنامه مهارت های ارتباطی (1990) بود. اطلاعات جمع آوری شده از طریق آزمون آماری تحلیل کوواریانس چندمتغیری مورد با استفاده از نسخه بیست و سوم نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که برنامه اوقات فراغت عرش بر ظرفیت شناختی و مهارت های ارتباطی آزمودنی ها تاثیر معناداری معناداری داشت (0001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیل آبکنار، سیده سمیه، افروز، غلامعلی، ارجمندنیا، علی اکبر، و غباری بناب، باقر. (1398). اثربخشی برنامه ی اوقات فراغت عرش بر ظرفیت شناختی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی مدارس استثنایی شهر اصفهان. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 19(4 )، 65-76. SID. https://sid.ir/paper/96353/fa

    Vancouver: کپی

    جلیل آبکنار سیده سمیه، افروز غلامعلی، ارجمندنیا علی اکبر، غباری بناب باقر. اثربخشی برنامه ی اوقات فراغت عرش بر ظرفیت شناختی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی مدارس استثنایی شهر اصفهان. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1398؛19(4 ):65-76. Available from: https://sid.ir/paper/96353/fa

    IEEE: کپی

    سیده سمیه جلیل آبکنار، غلامعلی افروز، علی اکبر ارجمندنیا، و باقر غباری بناب، “اثربخشی برنامه ی اوقات فراغت عرش بر ظرفیت شناختی و مهارت های ارتباطی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی مدارس استثنایی شهر اصفهان،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 19، no. 4 ، pp. 65–76، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96353/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button