مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

338
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

572
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش مبتنی بر طرحواره رویکردی موثر در حل مسائل کلامی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص: مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 64

چکیده

 سابقه و هدف: امروزه روش های آموزش متفاوتی برای حل مسایل کلامی ارایه شده است. یکی از این روش های جدید, آموزش مبتنی بر طرحواره است. هدف پژوهش حاضر معرفی ماهیت, مراحل, شواهد پژوهشی و اثربخشی آموزش حل مسایل کلامی مبتنی بر طرحواره بود. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع مرور متون است. به منظور یافتن مطالعات و منابع مرتبط با عنوان پژوهش, با استفاده از کلیدواژهای طرحواره, آموزش مبتنی بر طرحواره, مسایل کلامی, مسایل داستانی و حل مسیله در پایگاه های اطلاعاتی Pubmed, Springer, Scopus, ProQuest, Elsevier, Science direct, Google Scholar, Magiran و SID عناوین و چکیده مقالات از سال 2009 تا 2019 بررسی شد. یافته ها: بر اساس یافته ها, آموزش حل مسایل کلامی مبتنی بر طرحواره شامل چهار مرحله شناسایی ساختار مسیله, بازنمایی تصویری, حل مسیله و راهبردهای فراشناختی است که با ارتقای دانش مفهومی و رویه ای, در افزایش عملکرد حل مسیله دانش آموزان دارای اختلال ریاضی موثر است. نتیجه گیری: استفاده از طرحواره به منظور رفع ضعف های موجود در روش های آموزش حل مسایل کلامی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص با آسیب ریاضی ابداع شده است که برای معلمان, والدین و متخصصان اختلال یادگیری خاص کمک کننده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدری، رحیم، نعمتی، شهروز، هاشمی، تورج، و ابراهیمی، امید. (1400). آموزش مبتنی بر طرحواره رویکردی موثر در حل مسائل کلامی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص: مطالعه مروری. مجله علمی پژوهان، 19(3 )، 56-64. SID. https://sid.ir/paper/963804/fa

    Vancouver: کپی

    بدری رحیم، نعمتی شهروز، هاشمی تورج، ابراهیمی امید. آموزش مبتنی بر طرحواره رویکردی موثر در حل مسائل کلامی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص: مطالعه مروری. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1400؛19(3 ):56-64. Available from: https://sid.ir/paper/963804/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بدری، شهروز نعمتی، تورج هاشمی، و امید ابراهیمی، “آموزش مبتنی بر طرحواره رویکردی موثر در حل مسائل کلامی در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص: مطالعه مروری،” مجله علمی پژوهان، vol. 19، no. 3 ، pp. 56–64، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963804/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button