مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

67
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و نجف آباد در سال 1397

نویسندگان

 , , | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 107

چکیده

 مقدمه: از مهم ترین حوزه های توسعه پایدار سلامتی در جوامع بشری, بخش بهداشت و درمان است در این بین پرستاران به عنوان بزرگ ترین ارایه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی, 70 درصد تیم سلامت و درمان را تشکیل می دهند. جهت حفظ استانداردهای مراقبت پرستاری, شناخت روش های توسعه و ارتقاء صلاحیت بالینی پرستاران الزامی می باشد. هدف از این مطالعه تعیین صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و نجف آباد بود. روش کار: در این مطالعه توصیفی تحلیلی 112نفر از دانشجویان کارآموزی در عرصه وارد مطالعه شدند. اطلاعات مورد نیاز توسط دو پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه صلاحیت بالینی جمع اوری گردید. تجزیه و تحلیل در دو سطح توصیفی و استباطی با استفاده از نسخه 22 نرم افزار SPSS انجام شد. انجام شد. یافته ها: در مطالعه حاضر, میانگین امتیاز صلاحیت بالینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و نجف آباد به ترتیب 36/34 ± 59/209 و 59/18 ± 09/234 بود. در مجموع میانگین امتیاز صلاحیت بالینی دانشجویان این دو دانشگاه مقدار12/30 ± 84/221 به دست آمد و 3/72 درصد آن ها از نظر صلاحیت بالینی در سطح عالی بودند. همچنین نتایج مطالعه حاضر در زمینه ابعاد صلاحیت بالینی نشان داد که صلاحیت بالینی اکثریت دانشجویان در ابعاد مراقبت بیمار محور (9/42 درصد), پذیرش و ایفای نقش حرفه ای (3/72 درصد), مستندسازی ارایه مراقبت ایمن (5/70 درصد), توانمندی در رعایت اصول اخلاقی (7/77 درصد), توانمندی در مدیریت مراقبت (2/65 درصد) و پاسخگویی و مسیولیت پذیری (1/74 درصد) در سطح عالی بودند. نتیجه گیری: نظر به اهمیت موضوع صلاحیت بالینی ضروری است تا حمایت پرسنل از دانشجویان, استقلال و درگیر نمودن دانشجو در بخش, حمایت از دانشجو در زمینه خلاقیت و نوآوری, مدنظر مربیان قرار گیرد و تمهیدات لازم در خصوص کاهش موانع صلاحیت بالینی اندیشیده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    . (1399). بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و نجف آباد در سال 1397. پژوهش پرستاری، 15(5 )، 99-107. SID. https://sid.ir/paper/966395/fa

    Vancouver: کپی

    . بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و نجف آباد در سال 1397. پژوهش پرستاری[Internet]. 1399؛15(5 ):99-107. Available from: https://sid.ir/paper/966395/fa

    IEEE: کپی

    ، “بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در دانشگاه های آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) و نجف آباد در سال 1397،” پژوهش پرستاری، vol. 15، no. 5 ، pp. 99–107، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/966395/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button