مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

228
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر بخشی آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 162 | صفحه پایان 172

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثر بخشی آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان انجام شد. مواد و روش ها: جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوم ناحیه 7 شهر مشهد در سال تحصیلی 9911 بوده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه بهزیستی تحصیلی تومینین-سوینی و همکاران ) 2192 ( استفاده شد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بوده که تعداد 54 نفر که در متغیر وابسته دارای نمره پایین تر بودند و مایل به شرکت در جلسات آموزشی بودند به عنوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه گواه)هر گروه 94 نفر( قرار گرفتند. به فاصله یک هفته از اجرای پیش آزمون در مورد هر سه گروه, یکی از گروه های آزمایش در معرض متغیر مستقل آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و گروه دوم آزمایش در معرض آموزش ذهن آگاهی قرار گرفت و گروه گواه هیچ گونه آموزشی را دریافت نکرد و سپس از همه گروه ها پس آزمون گرفته شد. در این پژوهش جهت بررسی تفاوت های بین گروهی از تحلیل واریانس اندازه های مکرر چندمتغیره و تک متغیره عاملی با در نظر گرفتن عامل درون گروهی)آزمون( و بین گروهی )عضویت گروهی( استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی باعث افزایش بهزیستی تحصیلی در دانش آموزان دختر می شود. نتایج نشان داد که بین اثربخشی آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی بر بهزیستی تحصیلی تفاوت معناداری وجود ندارد. نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی بر بهزیستی تحصیلی موثر است و تفاوتی بین میزان اثربخشی آنها وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نزاکتی هاشمیان، حمیده سادات، مهدیان، حسین، و بخشی پور، ابوالفضل. (1400). مقایسه اثر بخشی آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(4 )، 162-172. SID. https://sid.ir/paper/984908/fa

    Vancouver: کپی

    نزاکتی هاشمیان حمیده سادات، مهدیان حسین، بخشی پور ابوالفضل. مقایسه اثر بخشی آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1400؛5(4 ):162-172. Available from: https://sid.ir/paper/984908/fa

    IEEE: کپی

    حمیده سادات نزاکتی هاشمیان، حسین مهدیان، و ابوالفضل بخشی پور، “مقایسه اثر بخشی آموزش شایستگی هیجانی-اجتماعی و ذهن آگاهی بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه دوم،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 5، no. 4 ، pp. 162–172، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/984908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button