مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

84
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

39
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش حضوری و مجازی مهارت های پایه شناختی در مراکز مراقبت روزانه توانبخشی ذهنی در دوره پاندمی کووید-19

صفحات

 صفحه شروع 12 | صفحه پایان 20

چکیده

 مقدمه: سبک آموزش کودکان به ویژه کودکان کم توان ذهنی در طول همه گیری کووید-19 تغییر کرده است. این مطالعه با هدف مقایسه اثربخشی آموزش حضوری و مجازی مهارت های پایه شناختی در مراکز مراقبت روزانه توانبخشی ذهنی در دوره پاندمی کووید-19 انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر, مطالعه طولی روند است. جامعه آماری کلیه کودکان مراجعه کننده به مراکز توانبخشی شهر تبریز بود. 30 کودک 6 تا 12 ساله تحت آموزش و توانبخشی به صورت در دسترس انتخاب شدند و نمرات این کودکان در زمینه توانایی های شناختی مرتبط با مهارت های پایه مورد بررسی قرار گرفت. ابزار مورد استفاده در این پژوهش چک لیست سنجش مهارت های پایه و مقیاس بهره هوشی وکسلر برای کودکان بود. یافته ها: نتایج نشان داد که در سه فصل اول نمرات این کودکان پس از دریافت خدمات آموزشی و توانبخشی در دوره حضوری به طور معنی داری افزایش یافته است. اما با شیوع جهانی ویروس کرونا و مجازی شدن دوره آموزشی, نمرات به میزان قابل توجهی کاهش یافت. در نهایت با تلفیق آموزش حضوری و مجازی, مجددا روند حالت صعودی پیدا کرده است, اما شیب و سرعت افزایش نمرات همچنان کمتر از دوره های حضوری است. نتیجه گیری: آموزش حضوری در مقایسه با آموزش مجازی و تلفیق این دو, در بهبود توانایی های شناختی مرتبط با مهارت های پایه کودکان موثرتر بود. توانمندی های مربیان و والدین در حوزه آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیکی باید متناسب با نیازهای ویژه این کودکان باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

راستگار فرج زاده، لیلا، اصغری جعفر آبادی، محمد، علیرضائی حور، محسن، و برومند اسفنگره، نازیلا. (1400). مقایسه اثربخشی آموزش حضوری و مجازی مهارت های پایه شناختی در مراکز مراقبت روزانه توانبخشی ذهنی در دوره پاندمی کووید-19. علوم اعصاب شفای خاتم، 10(1 )، 12-20. SID. https://sid.ir/paper/985241/fa

Vancouver: کپی

راستگار فرج زاده لیلا، اصغری جعفر آبادی محمد، علیرضائی حور محسن، برومند اسفنگره نازیلا. مقایسه اثربخشی آموزش حضوری و مجازی مهارت های پایه شناختی در مراکز مراقبت روزانه توانبخشی ذهنی در دوره پاندمی کووید-19. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1400؛10(1 ):12-20. Available from: https://sid.ir/paper/985241/fa

IEEE: کپی

لیلا راستگار فرج زاده، محمد اصغری جعفر آبادی، محسن علیرضائی حور، و نازیلا برومند اسفنگره، “مقایسه اثربخشی آموزش حضوری و مجازی مهارت های پایه شناختی در مراکز مراقبت روزانه توانبخشی ذهنی در دوره پاندمی کووید-19،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 10، no. 1 ، pp. 12–20، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/985241/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button