مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامـل مـوثر بـر یادگـیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 48

چکیده

 مقدمه: یادگیری, جریان پیوسته ای است که شامل تغییرات نسبتا پایدار در رفتار نهفته  فرد می باشد به طوری که طیف وسیعی از رفتارها و واکنش های شخصی را تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو بررسی عوامل موثر بر یادگیری و افزایش و تقویت راهبردهای یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. روش بررسی: دراین مطالعه با توجه به مطالعات نظری درزمینه عوامل موثر بر یادگیری, پرسش نامه ای  تدوین شد و توسط  دانش جویان به تفکیک جنس و رشته تحصیلی و معدلشان تکمیل گردید و داده های تجربی به دست آمده , مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.این بررسی توصیفی روی نمونه ای به حجم 200 نفرانجام شد وبرای این منظور ازفرضیات روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده گردید . نتایج: با توجه به نتایج به دست آمده یادگیری تحت تاثیر عوامل مختلفی در محدوده راهبردهای یادگیری,  عادت های  مطالعه و انگیزش قرار می گیرد. میانگین میزان مطالعه دانش جویان در کل 24ساعت , 3 ساعت و 15 دقیقه و میانگین میزان خواب شبانه ایشان در حدود 6 ساعت بوده است  هم چنین 63% از دانش جویان به فعالیت های غیردرسی می پرداختند و 50% آن ها  برنامه ریزی منظمی داشتند و 94 % از دانش جویان به رشته تحصیلی خود علاقمند بودند. با تفکیک جنس, معدل و رشته تحصیلی تفاوت های معنی داری  مشاهده گردید. نتیجه گیری: به طور کلی می توان گفت راهبردهای یادگیری, عادت های مطالعه و انگیزش از جمله عوامل موثر بر یادگیری هستند که میزان اثر بخشی هر یک از این عوامل با تاکید بر جنس و معدل و رشته تحصیلی متفاوت است به عبارت دیگر عواملی مانند جنسیت , معدل ورشته تحصیلی به عنوان متغیرمستقل تاثیر به سزایی را بر متغیروابسته یادگیری دارند بنابراین پاسخ های آزمودنی ها درموارد ذکرشده با یکدیگر متفاوت بوده است به گونه ای که این تفاوت ازنظر آماری معنادار می باشدومی توان درسطوح احتمالات 01/0و05/0 این تفاوت ها را پذیرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نبوی، سیدجمال الدین، و عسگریان، مهناز. (1383). عوامـل مـوثر بـر یادگـیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران . علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 14(1 (پی در پی 37))، 41-48. SID. https://sid.ir/paper/98588/fa

    Vancouver: کپی

    نبوی سیدجمال الدین، عسگریان مهناز. عوامـل مـوثر بـر یادگـیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران . علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1383؛14(1 (پی در پی 37)):41-48. Available from: https://sid.ir/paper/98588/fa

    IEEE: کپی

    سیدجمال الدین نبوی، و مهناز عسگریان، “عوامـل مـوثر بـر یادگـیری در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران ،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 14، no. 1 (پی در پی 37)، pp. 41–48، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button