مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

129
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

44
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تمرین حرکتی دو طرفه بر قدرت چنگش دست مبتلا در کودکان فلج مغزی همی پلژیک اسپاستیک

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 35

چکیده

 مقدمه: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شش هفته تمرین حرکتی دو طرفه در آینه بر قدرت چنگش دست مبتلا در کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پلژیک اسپاستیک انجام شد. مواد و روش ها: در این مطالعه کارآزمایی بالینی, 16 کودک مبتلا به فلج مغزی همی پلژی به دو گروه تمرینات حرکتی دو طرفه با و بدون آینه تقسیم شدند. علاوه بر برنامه توانبخشی معمول, هر دو گروه تمرینات حرکتی را طبق دستورالعمل های خود انجام دادند. قدرت چنگش دست مبتلا در هر دو گروه قبل و بعد از مداخله با استفاده از دینامومتر دیجیتال ارزیابی شد. یافته ها: نتایج نشان داد که هر دو گروه پس از شش هفته مداخله بهبود معنی داری در نمرات قدرت چنگش دست مبتلا داشتند. علاوه بر این, مقایسه بین گروهی بهبود قابل توجهی را در متغیر فوق در گروه تمرین در آینه نسبت به گروه دیگر نشان داد. نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهد که علی رغم تاثیر تمرینات حرکتی دو طرفه بر قدرت چنگش کودکان مبتلا به فلج مغزی همی پلژیک اسپاستیک, تمرینات حرکتی دو طرفه با آینه تاثیر بیشتری دارد که می توان آن را با مکانیسم نورون های آینه ای توضیح داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عزیزی دارابخانی، نشمین، و حیرانی، علی. (1400). تاثیر تمرین حرکتی دو طرفه بر قدرت چنگش دست مبتلا در کودکان فلج مغزی همی پلژیک اسپاستیک. علوم اعصاب شفای خاتم، 9(3 )، 27-35. SID. https://sid.ir/paper/986391/fa

    Vancouver: کپی

    عزیزی دارابخانی نشمین، حیرانی علی. تاثیر تمرین حرکتی دو طرفه بر قدرت چنگش دست مبتلا در کودکان فلج مغزی همی پلژیک اسپاستیک. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1400؛9(3 ):27-35. Available from: https://sid.ir/paper/986391/fa

    IEEE: کپی

    نشمین عزیزی دارابخانی، و علی حیرانی، “تاثیر تمرین حرکتی دو طرفه بر قدرت چنگش دست مبتلا در کودکان فلج مغزی همی پلژیک اسپاستیک،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 9، no. 3 ، pp. 27–35، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/986391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button