مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزش پذیر سندرم داون شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 136

چکیده

 سابقه و هدف: علی رغم وجود مشکل در پردازش و تمیز شنیداری افراد مبتلا به سندرم داون, این افراد مجهز به سیستم بینایی قوی می باشند. جفت شدن فرایندهای بینایی و شنیداری بر طبق crossed modality و نیز تاثیر عملکرد نورون های آینه ای با توجه به نقش آنها در انتقال معنای حرکت از بینایی به شنیداری, دلایل انتخاب و ارایه محرکات بینایی برای تاثیر گذاری بر مهارت شنیداری در مطالعه حاضر محسوب می شوند.روش بررسی: در این پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری هدف مند و بر اساس تحقیقات مشابه, تعداد 60 فرد مبتلا به سندرم داون آموزش پذیر شرکت داده شده و با نمونه گیری تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در ابتدا تست تمیز شنیداری wep man از هر دو گروه گرفته شد. به گروه آزمایش, 10 جلسه الگوهای بینایی ارائه و بعد مجدد تست مذکور اجرا شد. پس از گردآوری اطلاعات, در دو سطح توصیفی و استنباطی تحلیل به عمل آمد.یافته ها: تحلیل داده ها از طریق t student دو گروه مستقل و وابسته, نشان داد که تحریکات بینایی بر بهبود تمیز شنیداری کودکان سندرم داون موثر خواهند بود (0.05>p).نتیجه گیری: این تحقیق نشان می دهد که تحریکات بینایی در کودکان سندرم داون می تواند مهارت تمیز شنیداری آنها را تقویت کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی کرمانی، فاطمه، بهزادی، صفیه، و جاذبی زاده، محمدهادی. (1391). بررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزش پذیر سندرم داون شهر تهران. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 22(2)، 130-136. SID. https://sid.ir/paper/98721/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی کرمانی فاطمه، بهزادی صفیه، جاذبی زاده محمدهادی. بررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزش پذیر سندرم داون شهر تهران. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1391؛22(2):130-136. Available from: https://sid.ir/paper/98721/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه خلیلی کرمانی، صفیه بهزادی، و محمدهادی جاذبی زاده، “بررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزش پذیر سندرم داون شهر تهران،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 22، no. 2، pp. 130–136، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98721/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button