مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,005
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش درس تنظیم خانواده در آگاهی و نگرش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نسبت به تنظیم خانواده

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 72

چکیده

 سابقه و هدف: هرگونه برنامه ریزی و آموزش در زمینه کنترل جمعیت, نیاز به مشارکت واقعی مردم دارد. این موضوع زمانی میسر می شود که شناخت کافی از آگاهی و نگرش گروه های مختلف اجتماعی وجود داشته باشد. در این مطالعه, تاثیر آموزش درس تنظیم خانواده در آگاهی و نگرش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تنظیم خانواده بررسی شد.روش بررسی:در این مطالعه توصیفی, 200 دانشجو (100 دختر و 100 پسر) به صورت تصادفی در سال 86ـ1385 انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه طی مدت شش ماه (قبل از شروع درس تنظیم خانواده و پس از اتمام درس) جمع آوری گردید.یافته ها: یافته ها اختلاف معنی داری را از نظر میانگین نمره آگاهی قبل و بعد از آموزش نشان داد (p<0.005). میانگین نمره نگرش قبل از آموزش 1.10±3.32 و بعد از آموزش 0.99±3.68 بود (p<0.005). بین میانگین نمرات مربوط به آگاهی و نگرش با ورودی های سال های مختلف, وضعیت تاهل, سن افراد و دانشکده ها و رشته های مختلف اختلاف معنی داری وجود داشت (p<0.005). در عوض, بین میانگین نمرات مربوط به آگاهی و نگرش در دختران و پسران تفاوت معنی داری یافت نشد. هم چنین بین میزان آگاهی و نگرش دانشجویان با نوع مدرک تحصیلی استاد درس تنظیم خانواده نیز اختلاف معنی داری دیده نشد.نتیجه گیری: توصیه می شود که آموزش درس تنظیم خانواده از سال های آخر دبیرستان آغاز شود. نتایج موید این نکته است که حتی با برنامه های آموزشی کوتاه مدت امکان تغییر نگرش های بهداشتی افراد وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسی نیا، میترا، اشکواری، پریدخت، و بابایی روچی، غلامرضا. (1388). بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش درس تنظیم خانواده در آگاهی و نگرش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نسبت به تنظیم خانواده. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 19(1 (پی در پی 55))، 69-72. SID. https://sid.ir/paper/98756/fa

    Vancouver: کپی

    پارسی نیا میترا، اشکواری پریدخت، بابایی روچی غلامرضا. بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش درس تنظیم خانواده در آگاهی و نگرش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نسبت به تنظیم خانواده. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1388؛19(1 (پی در پی 55)):69-72. Available from: https://sid.ir/paper/98756/fa

    IEEE: کپی

    میترا پارسی نیا، پریدخت اشکواری، و غلامرضا بابایی روچی، “بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش درس تنظیم خانواده در آگاهی و نگرش دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نسبت به تنظیم خانواده،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 19، no. 1 (پی در پی 55)، pp. 69–72، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98756/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا