مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش درس جمعیت و تنظیم خانواده بر آگاهی و نگرش دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی و نگرش آنان بر جنسیت مدرس

صفحات

 صفحه شروع 72 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: واحد درسی جمعیت وتنظیم خانواده در دوره های مختلف دانشگاهی به منظور ارتقاء آگاهی ونگرش دانشجویان و افزایش قدرت تصمیم گیری آنان در زمینه باروری, بهداشت جنسی و تنظیم خانواده ارائه می شود. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش درس جمعیت وتنظیم خانواده برآگاهی و نگرش دانشجویان دختردانشگاه محقق اردبیلی نسبت به موضوعات مربوطه و تعیین نگرش آنان در مورد جنسیت مدرس این درس انجام گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی کلیه دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی (189نفر) بوسیله پرسشنامه محقق ساخته در قبل وبعد از آموزش واحد درسی تنظیم خانواده تحت بررسی قرار گرفتند. داده ها با استفاده ار روش های آماری spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد که 88.9 درصد دانشجویان در گروه سنی 25-20 سال قرار دارند؛ 12.7 درصد متاهل و 2.1 درصد از متاهلین دارای یک فرزند بودند. نتایج مطالعه اختلاف آماری معنی داری را بین نمرات آگاهی ونگرش قبل و بعد نشان داد (p>0.05). اکثر دانشجویان دختر خواستار مدرس زن در این درس بودند. از دید دانشجویان بهترین زمان ارائه این درس سال اول تحصیل بود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج این بررسی ارائه آموزشهای تنظیم خانواده برای دختران با استفاده از روش های آموزشی متنوع, مناسب و مستمر آموزشی در دانشگاهها مهمترین راه بالا بردن آگاهی و تغییر نگرش افراد و ایجاد انگیزه برای مشارکت فعال در امر تنظیم خانواده می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غفاری مقدم، مژگان، مشعوفی، مهرناز، و مردی، افروز. (1391). بررسی تاثیر آموزش درس جمعیت و تنظیم خانواده بر آگاهی و نگرش دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی و نگرش آنان بر جنسیت مدرس. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 3(4)، 72-80. SID. https://sid.ir/paper/489644/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری مقدم مژگان، مشعوفی مهرناز، مردی افروز. بررسی تاثیر آموزش درس جمعیت و تنظیم خانواده بر آگاهی و نگرش دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی و نگرش آنان بر جنسیت مدرس. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان[Internet]. 1391؛3(4):72-80. Available from: https://sid.ir/paper/489644/fa

    IEEE: کپی

    مژگان غفاری مقدم، مهرناز مشعوفی، و افروز مردی، “بررسی تاثیر آموزش درس جمعیت و تنظیم خانواده بر آگاهی و نگرش دانشجویان دختر دانشگاه محقق اردبیلی و نگرش آنان بر جنسیت مدرس،” مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان، vol. 3، no. 4، pp. 72–80، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/489644/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button