مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

118
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع تسهیم دانش در بین معلمان کشور

صفحات

 صفحه شروع 204 | صفحه پایان 215

چکیده

 مقاله با هدف شناسایی موانع تسهیم دانش بین معلمان کشور به روش کیفی و با رویکرد پدیدارشناسی انجام شد. جمع آوری داده ها با تکنیک مصاحبه نیمه ساختار یافته و معیار اشباع نظری بین 11 نفر از معلمانی که دارای خلاقیت در امر تدریس بودند انجام شد. همه مصاحبه ها با تکنیک هفت مرحله کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها شامل 49 کد مفهومی بود که در سه مفهوم اصلی با مفاهیم فرعی دسته بندی گردید. مفاهیم اصلی شامل: بعد فرهنگی (با چهار مفهوم فرعی ناباوری تسهیم دانش با 5 کد مفهومی, بی اعتمادی با 4 کد مفهومی, عدم پویایی در یادگیری با 5 کد مفهومی و حاکمیت فرهنگ بسته با 5 کد مفهومی به دست آمد). بعد ارتباطی (با مفاهیم فرعی ضعف در عوامل زمینه ساز تسهیم دانش با 5 کد مفهومی, مشکلات رسانه های آموزشی با 8 کدمفهومی و بی توجهی به سرمایه های فکری سازمان با 6 کد مفهومی به دست آمد). فقدان رهبری حمایتی با مفاهیم فرعی ضعف در ارزشیابی سالانه معلمان با 4 کد مفهومی و سوء مدیریت با 6 کد مفهومی به دست آمد. نتایج این پژوهش نشان داد که موانع تسهیم دانش در بین معلمان متاثر از برخی ویژگی های فرهنگی نظیر عدم توجه به اثر بخشی تسهیم دانش در آموزش, بی اعتمادی, کاستی های موجود در روند یادگیری و حاکمیت فرهنگ بسته می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خیری، فرناز، کریمی، فریبا، و نادی، محمدعلی. (1400). بررسی موانع تسهیم دانش در بین معلمان کشور. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 204-215. SID. https://sid.ir/paper/999559/fa

    Vancouver: کپی

    خیری فرناز، کریمی فریبا، نادی محمدعلی. بررسی موانع تسهیم دانش در بین معلمان کشور. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):204-215. Available from: https://sid.ir/paper/999559/fa

    IEEE: کپی

    فرناز خیری، فریبا کریمی، و محمدعلی نادی، “بررسی موانع تسهیم دانش در بین معلمان کشور،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 204–215، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999559/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button