2558
نتیجه یافت شد
اعمال فیلتر
تعداد صفحات
انتقال به صفحه
Archive
Year
Issue
Issues
Seminar Article
Download
انگلیسی Version
تاملاتی پیرامون حوزه مغفول «فلسفه علم برنامه درسی»: رویکردی به پارادایم های حاکم بر عرصه نظریه پردازی و تحقیقات رشته مطالعات برنامه درسی
مرزوقی رحمت اله
همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
Year:
Volume:
Views:
Downloads:
لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.
More
View 573
تعلیم و تربیت در مقام نهاد هویت بخش: نقش، وظایف و جهت گیری های اساسی
ذاکری مختار | شمشیری بابک
View 375
نقد و بررسی مسائل حوزه پرورشی در نظام تعلیم و تربیت از منظر خودآگاهی فلسفی
کوه گرد میثم | ایزدپناه امین | فرقانی زهرا
View 402
چالش های آموزشی مهاجرت نخبگان کشورهای در حال توسعه در عصر جهانی شدن
شکاری عباس | قاسمی المیرا
View 619
بررسی جایگاه تربیت بدنی کودکان در اسلام با تاکید بر فلسفه تربیتی بازی های جسمی
ستاری علی | صفرنواده الهام
View 757
مبانی فلسفی مکتب گشتالت و استنتاج دلالت هایی برای آموزش زبان انگلیسی
حسینی افضل السادات | فرح بخش حمیده
View 917
تبیین معیارهای ارزیابی عملکرد عناصر آموزشی در نظام تربیت جهانی: از منظر پرورش شهروند نقاد
ایزدی صمد | صنعتکارفر مریم
View 366
تربیت اجتماعی دانش آموزان از منظر فلسفه تربیتی دموکراتیک و ایدئولوژیک (شباهت ها و تفاوت ها)
رهنما اکبر | ذوالفقاری زهرا
View 403
تاملی بر اثربخشی برنامه های درسی آموزش عالی با تاکید بر فلسفه یادگیری دانشجویان
ترک زاده جعفر | کشاورزی فهیمه
View 374
ضرورت بکارگیری ادبیات داستانی ایرانی - اسلامی در محتوای برنامه فلسفه برای کودکان
رشیدپور رکسانا | قدمیاری معصومه
View 427
بررسی مولفه های فلسفی - تربیتی و موانع تحقق آنها از نظر نویسندگان ادبیات کودک ایران
شفیعی اپورواری نعیمه | فرزانفر جواد | یاری دهنوی مراد
View 779
بررسی و نقد بومی سازی نهضت فلسفه برای کودکان و نوجوانان با نگاهی به کتاب کودک فیلسوف، لیلا
گرگی حمیده | ایزدپناه امین
View 393
آموزش انشاء نویسی بر مبنای مفهوم تراژدی در هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر
خنجرخانی مسعود | آزادمهر آرزو | پیران منیره
View 347
مکتب فرانکفورت و آموزش جغرافیا
شاه سنی شهرزاد | شمشیری بابک
View 624
بررسی کتاب های تازه تالیف زبان انگلیسی دوره متوسطه اول بر اساس مدل یادگیری زایشی
دهقان فرزانه
View 364
بررسی تطبیقی فلسفه تربیت معلم از دیدگاه مکاتب فلسفی
داورپناه ابوسعید | آهنچیان محمدرضا | کاظمی یحیی
View 1373
الگوی تدوین چارچوب مدرسه انتقادی بر اساس دیدگاه متفکران انتقادی معاصر
غلامی هره دشتی سهیلا | رشیدپور رکسانا
View 360
تاثیر فلسفه تعلیم و تربیت بر نظریه پردازان روان شناسی و علوم تربیتی
کشاورزیان حمیدرضا | کشاورزیان نیلوفر | عابدی زهرا
View 776
تبیین نقش «خیال» در سلوک معرفتی آدمی از رهگذر واکاوی کارکرد آن در ساحت هنر، در منظومه فکری ابن عربی و دلالتهای منبعث از این نگرش در عرصه تربیت هنری
کهندل هادی
View 377
معرفت شناسی تطبیقی تربیت اسلامی با پایدارگرایی تربیتی و دلالت های آن از منظر ژاک مارتین مذهب گرا
شکاری عباس | رستگار آرانی منا | فخری فاطمه
View 457
سیر تحولی مکتب اومانیسم نو و تاثیر آن بر تربیت دینی
شکاری عباس | سلیمیان مینا
View 1614
مبانی فلسفی مرتبط با تعلیم و تربیت کودکان استثنایی
رهنما اکبر | خاری آرانی مجید | برخوردارزواره رسول
View 1566
تبیین موقعیت های یادگیری به عنوان تسهیل کننده های درک معنای زندگی در خانه و مدرسه
هاشمی سیدجلال | شنبدی هدیه
View 634
تبیین نقش و جایگاه زیبایی شناسی و هنر در تعلیم و تربیت اسلامی
زیباکلام فاطمه | احمدآبادی آرانی نجمه | محمدی آزاد
View 3021
آموزه های تربیتی نوعمل گرایی در دیدگاه رورتی و امکان بهره گیری از آن در نظام آموزشی ایران
مولایی برزو | شاهولی کامران | مرعشی سیدمنصور
View 358
بررسی برنامه فلسفه برای کودکان با توجه به ابعاد روح فلسفی
باباگلی مرضیه
View 528
درآمدی بر فلسفه آموزش محیط زیست از منظر اسلامی
ترابی نژاد سمانه | یاری دهنوی مراد | اخلاقی بناری مسعود
View 592
جایگاه فلسفه قاره ای در فلسفه تعلیم و تربیت دوران مدرن
مدور معصومه
View 814
فلسفه تربیت ونگاه واسازی گرایانه به یادگیری سنتی دربرابر نظریه یادگیری ارتباط گرایی
تقوی نسب سیده نجمه | فولادچنگ محبوبه | کریمی محمدحسن
View 486
ارایه رویکردی در تدوین داستان های علمی کودکان و نوجوانان با استفاده از مولفه های ماهیت علم
کریمی محمدحسن | تقوی نسب سیده نجمه
View 281
واکاوی نقش انگیزه در یادگیری مادام العمر
رحیمی نسب حجت اله | صفایی مقدم مسعود | مرعشی سیدمنصور
View 888
بازیابی دلالت های تربیتی فلسفه اجتماعی هورکهایمر و آدورنو در تعلیم و تربیت
رمضانی معصومه
View 451
بررسی علل اجتماعی شدن ناقص و ارائه راهکار آموزشی با تکیه بر عنصر آمیختگی افق ها
پیران منیره | خنجرخانی مسعود | مروتی ذکراله | آزادمهر آرزو
View 309
بایسته های آموزش علوم اجتماعی از منظر عاملیت انسانی
سجادیه نرگس
View 308
بررسی و فهم هنر درمانی عرفانی مبتنی بر حکمت اشراق
دهقان داوود | مزیدی محمد | شمشیری بابک | زارعی معصومه
View 679
ارزیابی و تحلیل تطبیقی جایگاه مطالعات اجتماعی در مسائل تربیتی از منظر جامعه شناسی معرفت رویکردی میان رشته ای
عالی مرضیه
View 387
بررسی تحلیلی فرایند نوعملگرایانه یاددهی - یادگیری در آراء ریچارد رورتی و امکان بهره گیری از آن در نظام آموزشی ایران
مولایی برزو | مرعشی سیدمنصور | هاشمی سیدجلال
View 365
تحلیل آراء نئولیبرالیسم ها در خصوص حمله به آموزش عالی با تاکید بر آراء ژیرو
شکاری عباس | محمدصالحی زهرا | ابوالقاسم آمنه
View 550
بایسته های تربیتی ادبیات کودک با نظر به مفهوم دوران کودکی در رویکرد اسلامی عمل
آزادمنش سعید | سجادیه نرگس
View 816
بررسی سبک های یادگیری افراد و ارتباط اولویت سبک ها با گرایش آنها به تفکر انتقادی
ماهروزاده طیبه | نادری مریم
View 445
فلسفه تعلیم و تربیت حلقه اتصال علوم انسانی
ارجمندی اکرم
View 371
پیامدهای جهانی شدن (سیاره ای شدن) و تاثیر آن بر نظام آموزشی ایران
شکاری عباس | دهقان کاشانی لیلا
View 649
بررسی رابطه بین میزان آشنایی با فلسفه تعلیم و تربیت و گرایش های کارآفرینی (مورد مطالعه مدیران آموزشی استان چهارمحال و بختیاری)
مرادی پردنجانی حجت اله | تقی پور نگین
View 228
مطالعات میان رشته ای و کارکرد آن در پیوند فلسفه و تعلیم و تربیت
نورآبادی سولماز
View 441
پدیدارنگاری تجربه زیسته متخصصان از تاثیر فلسفه تعلیم و تربیت انتقادی بر طراحی عناصر برنامه درسی
نجفی حسن | ملکی حسن
View 464
تحلیل زبان و تعلیم و تربیت
نظری رودبالی فاطمه | پیروتی اقدم قادر | صفایی مقدم مسعود
View 1450
تبیین و تحلیل پاردوکس خلاقیت و جامعه پذیری بر اساس دیدگاه بلیک و دریدا و دلالت های تربیتی آن
جهرمی تادوانی لیلا
View 242
فراتحلیل کیفی مقالات علمی اخیر، ناظر بر حوزه "ماهیت علم"
صابری مریم | جهانی جعفر
صورتبندی اهداف درس زبان های خارجی بر اساس دیدگاه وایتهد
حیدری سمیرا | زیباکلام مفرد فاطمه
View 229
مبانی فلسفی برنامه درسی کارآفرین
اسمی کرامت | مرزوقی رحمت اله | ترک زاده جعفر | شمشیری بابک
View 2680
رهاوردهای رویکرد تعلیم و تربیت عرفانی برای برنامه ی سواد زیست بومی
شمشیری بابک | شکراله زاده سودابه
View 270
بازتعریف فلسفه تعلیم و تربیت بر اساس فلسفه تاریخ پست مدرنیستی
مینایی زهرا
View 570
کاربست نظریه ی اخلاق گفتمانی هابرماس در تعلیم و تربیت
مولایی برزو | شاهولی کامران | شاهولی محبوبه
View 934
آسیب شناسی آموزش علوم انسانی از منظر فلسفه اگزیستانسیالیسم مطالعه جایگاه علوم انسانی در نظام تربیتی ایران
کوه گرد میثم | فرزانفر جواد | فرقانی زهرا
View 487
آیا آثار کلاسیک عرفانی و تعلیمی ادبیات ایران میتواند خاستگاهی برای تدوین فلسفه آموزش و پرورش باشد؟
شمشیری بابک | ریاضی هروی شیدا
اجتماعی شدن یا اجتماعی کردن (جامعه پذیری) بررسی مبانی فلسفی، تربیتی و اجتماعی شکل گیری یک تناقض در تعلیم و تربیت
افراه طالب
View 475
تعلیم و تربیت و مفهوم «سرمایه انسانی»؛ تاملی بر تحول مفهوم «انسان اقتصادی» از لیبرالیسم کلاسیک تا نولیبرالیسم
زیباکلام فاطمه | محمدی حمداله
View 317
فلسفه هنر از دیدگاه کروچه و استخراج دلالت های تربیتی آن در آموزش هنر
زیباکلام مفرد فاطمه | فرح بخش حمیده | محمدی نعمت آباد مریم
View 680
تبیین جایگاه رویکرد راهبردی در برنامه های درسی آموزش عالی بر اساس دیدگاه جان دیویی
View 637
بررسی جایگاه سازنده گرایی در نگاه فلسفی معلمان نسبت به تعلیم و تربیت (مطالعه موردی: معلمان شهر شیراز)
اناری نژاد عباس | پوراسد لیلا | عابدینی مرضیه
View 343
نگرش زیستی به یادگیری انسان
View 495
پیامدهای هرمنوتیک روایی پل ریکور در آموزش تاریخ
وحدتی دانشمند علی | مزاری سیدامیررضا
View 874
بررسی تحلیلی نقش تعلیم و تربیت در جامعه پذیرکردن کودکان و نوجوانان در مدارس
طاووسی سیمکانی رقیه | حقیقت شهربانو
View 547
بررسی بی تفاوتی اجتماعی در مورد مسائل آموزش و پرورش در ایران
مظفری پور روح اله
View 542
معنا و حدود فلسفه برنامه درسی پنهان
مرزوقی رحمت اله | کشاورزی فهیمه
View 540
بررسی تطبیقی هرمنوتیک فلسفی با تربیت دینی و نقد آن
شکاری عباس | حسامپور فاطمه | غلامی طیبه
View 693
آموزش فنی و حرفه ای شایسته گزینی، شایسته پروری، شایسته آفرینی
محمدی مهدی | مختاری زینب
View 553
تعامل فلسفه تربیت و روان شناسی در مفهوم سرمایه روان شناختی: بررسی مفروضات فلسفی مفهوم سرمایه روان شناختی و راه کارهای توسعه آن در مدارس
یوسف زاده پروین | یوسف زاده ناهید
View 294
رویکرد معنوی در آموزش عشایر، بررسی کتاب "به اجاقت قسم"
قاسم پورخوشرودی عرفانه | قاسم پورخوشرودی الهه
View 661
زیبایی شناسی و تدریس
شریف زاده حکیمه السادات | جلالیان راد حمیده
View 922
ارزیابی اهداف خواندن و نوشتن دوره ابتدایی با نظر به هدف های برنامه فلسفه برای کودکان، برای بهبود توانایی خواندن و نوشتن
حیدری محمدحسن | قائدی یحیی
View 2811
جایگاه فلسفه ورزی در علم ها بویژه علوم انسانی و نسبت آن با فلسفه تعلیم و تربیت
قائدی یحیی
View 635
بررسی چالش های تربیت دینی و ارائه راهکارهایی برای اصلاح آن از منظر نومعتزلیان معاصر
سواری عزیز | سالار صاحبه
View 2971
فلسفه برای کودکان: از چالش روش و محتوا تا آموزش ماهیت یگانه فلسفه
ضرغامی سعید
View 951
تربیت به مثابه متمدن سازی، با استناد به جامعه شناسی نوربرت الیاس
خنجرخانی مسعود | بلاغت رضا | فیروزکوهی عصمت | پیران منیره | آزادمهر آرزو
View 313
نقش و اهمیت برنامه درسی ضمنی در فرایند یاددهی و یادگیری دانشجویان با نگاهی به برنامه درسی پنهان
کشاورزی فهیمه | مرزوقی رحمت اله
View 1996
بررسی تاثیرات فمینیسم مدرن و پسامدرن بر تعلیم و تربیت: با تاکید بر عدالت اجتماعی
شکاری عباس | سجودی اکرم
View 612
تحلیلی بر مولفه های عدالت آموزشی از نظر جان راولز
انصاری مریم | رجبی معصومه
View 3030
پیش فرض های فلسفی نظریه شناختی پردازش اطلاعات بر مبنای فلسفه کانت
مقدم علیرضا | فولادچنگ محبوبه
View 1757
تربیت دینی برای افراد با نیازهای ویژه از منظر حکمت متعالیه
رهنما اکبر | خاری آرانی مجید | علی اکبرزاده آرانی زهرا
View 440
مقایسه ی دیدگاه های ماهیت علمی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با جدیدترین نسل استاندارهای آموزش علوم آمریکا
View 867
تاملی بر تربیت هنری، حلقه مفقوده نظام تعلیم و تربیت ایران
همایون فرد آنیتا
View 652
نقد و بررسی جایگاه تربیت هنری در سند تحول نظام تعلیم و تربیت ایران
شمشیری بابک | همایون زهره | ایران پور ماه منیر
View 1238
اتحاد وجود و معرفت: زمینه ای برای توسعه علوم میان رشته ای
میرزامحمدی محمدحسن
بررسی پیش فرض های فلسفی و یافته های دانشمندان حوزه علوم شناختی در حیطه تعلیم و تربیت از منظر نظام انسان - شناسی اسلامی
کبریایی محمدعلی | دلگشایی یلدا
View 630
رویکرد یاددهی - یادگیری در پارادایم پیچیدگی
شاهولی کامران | مرعشی سیدمنصور | هاشمی سیدجلال
View 622
مناسبات فلسفه تعلیم و تربیت و روان شناسی از غنای یافته های روان شناسی تا فرو کاهش روان شناختی مسائل تعلیم و تربیت
رهنما اکبر
View 383