2558
نتیجه یافت شد
اعمال فیلتر
تعداد صفحات
انتقال به صفحه
Archive
Year
Issue
Issues
Seminar Article
Download
انگلیسی Version
فراتحلیل، ضرورت، ویژگی ها، مراحل، کاربرد و نمونه ها
پیری موسی | عرفانی آداب الهام
همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
Year:
Volume:
Views:
Downloads:
لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.
More
View 553
بررسی جایگاه و اثر رویکرد اسلامی بر روش شناسی پژوهش تربیتی
حسین پورصباغ داوود
View 357
تاملی بر روش شناسی اسلامی در پژوهش های تربیتی با نظر به فراتحلیل داعیه های موجود
زارعی ده باغی افسانه | هلالی ستوده مینا
View 421
بررسی مقایسه ای مبانی روش های توصیفی همبستگی با روش های تجویزی هرمنوتیک از نظریه تا عمل
جوادی نیکو محمد
View 496
روش شناسی پژوهش انتقادی در تربیت به روایت ویلفرد کار
لطیفی علی
View 476
نقد پدیدار شناسی به مثابه روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
صحبتلو علی
View 741
مقایسه میان عقل و عشق بر اساس تفکرات صوفیان به عنوان شیوه ای برای کسب معرفت و نقش آن در تربیت
زارعی ده باغی افسانه
View 413
پژوهش تاریخی، از نظر تا عمل
قادری مقدم محمدابراهیم
View 1313
تحول روش شناختی تاویل گرا در عرصه پژوهشی علوم انسانی: با تاکید بر فلسفه تعلیم و تربیت
شکاری عباس | زمانی الهام
View 242
میان رشته پژوهی: پارادایم، خاستگاه و دست آوردهای تربیتی
صمدی معصومه
View 212
بازخوانی روش شناسانه فلسفه تربیت با بهره گیری از راهبرد بیگانه سازی رئالیزم سازه گرا
ضرغامی سعید
View 259
رویکرد و روش پژوهشی سازنده گرایی
ولوی پروانه | صفایی مقدم مسعود
View 604
هرمنوتیک پدیدارشناختی: به مثابه بنیانی روش شناختی در پژوهش های تربیتی
رهنما اکبر
View 629
شیوه های سه گانه تفکر در باب روش شناسی تربیت در قرآن
نجفی محمد | شیروانی شیری علی
View 429
تبیین نظریه ی کنش ارتباطی به عنوان روشی برای آموزش های چند فرهنگی با تاکید بر روش انتقادی
کیارسی سمیه | قائدی یحیی
View 395
معرفی دیدگاه پدیدارشناختی مکس ون منن در تحقیقات تربیتی
برخورداری مهین | بختیارنصرآبادی حسنعلی | بابازاده طاهره
View 1754
تربیت پژوهی فوکویی: درآمدی بر روش های دیرینه شناسی و تبارشناسی در فلسفه آموزش و پرورش
خدابخش کهرلایی سونیا
View 226
روش هرمنوتیکی، ویژگی ها، مراحل و کاربرد آن در پژوهش های فلسفه تعلیم و تربیت
شریف زاده حکیمه السادات | یحیی زاده رسول
View 1800
روش پدیدارشناسی تفسیری در بررسی تجربه دانش آموزان علوم انسانی مقطع دبیرستان برای انتخاب رشته تحصیلی
شیرمحمدی عاطفه | طباطبایی مرضیه سادات
View 647
ارائه نمونه ای از بکارگیری روش تحلیل زبانی و مفهومی در تبیین دیدگاه آدرل در زمینه مفهوم آموزش و پرورش عمومی
حیدری سمیرا | زیباکلام فاطمه | باقری خسرو | مهرمحمدی محمود
View 427
ترجمه و تمثیل به عنوان روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
ایمانی محسن
View 585
تحلیل دیرینه شناسانه هدف های آموزشی جمهوری اسلامی ایران
دژگاهی صغرا
View 249
تاملی آسیب شناسانه در روش های تحقیق مبتنی بر مبانی دینی ناظر به دو مقاله
ذکیانی غلامرضا
View 217
شباهت ها و تفاوت های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت با روش پژوهش علمی
شریف زاده حکیمه السادات | حسن پور مریم
View 1079
تاملی بر دیدگاه هرمنوتیکی ریکور به عنوان روشی برای تحلیل متون درسی
قاسمی علی | ایمانی محسن
View 305
مقایسه روش تحلیلی با روش هرمنوتیک در فلسفه تعلیم و تربیت
صاحب دادی خدیجه | قصوری رخساره
View 461
فلسفه تعلیم و تربیت در پرتو نگرش پدیدار شناختی
برخورداری رمضان
View 467
ویژگی ها و مراحل روش پدیدارشناسی هرمنوتیکی از منظر پل ریکور: کاربست در پژوهشهای فلسفی- تربیتی
هاشمی سیدجلال
View 387
ارزیابی قابلیت ها و کاستی های روش های تحقیق هرمنوتیک و دیالکتیک در تدریس
صالحی اکبر | نوروزی ناصر
View 322
خاصیت ابداعی روش در پژوهش های فلسفی
اکبری احمد
View 393
بررسی امکان استفاده از منطق فازی در قلمروی علوم تربیتی
غفاری ابوالفضل | قایمی پور معصومه
View 1111
کاربرد روش هرمنوتیک در فهم پارادوکس فلسفه ادبیات کودک
شیروانی شیری علی | حیدری محمدحسین
View 301
رابطه مبانی فلسفی و روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
باقری خسرو
View 821
بررسی نهاد مدرسه در ایران از دیدگاه رویکرد پژوهش انتقادی
صالحی اکبر | رشیدپور رکسانا | غلامی هره دشتی سهیلا | نادرپور هوشیار
ساختار معرفتی فلسفه های تعلیم و تربیت اسلامی: مبنا گروی یا انسجام گروی؟
مدنی فر محمدرضا | سجادیه نرگس
View 360
چیستی پژوهش هرمنوتیک والزامات آن در حوزه تعلیم و تربیت
View 430
استفاده از روش روایت شناسی در فلسفه تعلیم و تربیت
مینائی زهرا | قنبری محمدجواد
View 574
روش پژوهشی پدیدارشناختی و استفاده از آن در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
رضوی طاهری سمیه سادات
View 369
انتقادگری و نظریه زنده: همبسته های اقدام پژوهی برای رشد معلم
آهنچیان محمدرضا | محمدآقایی مهدی
روش تحلیل گزاره ها: ماهیت و ضرورت کاربست آن در پژوهش های تربیتی
جاویدی کلاته جعفرآبادی طاهره | عبدلی افسانه
View 455
نقش روش انتقادی مکتب فرانکفورت در پژوهش های تربیتی
قائدی یحیی | رشیدپور رکسانا
View 728
نگاهی دوباره به تحلیل مفاهیم تربیتی در یک شبکه ی معنایی؛ با تاکید بر شبکه ی مفاهیم مربوط به اهداف تربیتی (نقدی بر تفکیک انواع ارتباطات موجود در شبکه های معنایی به اشراقی و انداجی در جریان تحلیل مفاهیم تربیتی)
عبداللهی ارفع محمد
View 342
هرمنوتیک در جایگاه روشی برای پژوهش تربیتی
یوسفی مهدی
View 483
پژوهش تطبیقی به عنوان یک روش پیچیده در فلسفه تعلیم و تربیت
میرزامحمدی محمدحسن
View 558
چیستی و چگونگی پژوهش پدیده نگاری در فلسفه تعلیم و تربیت
یاری دهنوی مراد
View 801
گره خوردگی هویت فلسفه تعلیم و تربیت و روش پژوهش در آن
همتی فر مجتبی
View 195
روش تحقیق ترکیبی، ویژگی ها، مراحل، کاربرد و نمونه ها
همایون فرد آنیتا
View 619
ارائه الگوئی در روش پژوهش بر مدار اندیشه و تفکر بر اساس «قرآن» چون زیرمجموعه روش تعقلی
سنجری هادی | مرعشی سیدمنصور | سنجری محمد
View 218
بازشناسی مبانی فلسفی پدیدار شناسی پاسخی به چالشهای معاصر
کشتی آرای نرگس
تبیین چیستی و چگونگی پژوهش تک رشته ای و میان رشته ای در فلسفه تعلیم و تربیت از منظر رئالیسم انتقادی روی باسکار
صادق زاده علیرضا | پورکریمی مجتبی
روش تحقیق ساخت شکن در فلسفه و تعلیم و تربیت
فرمیهنی فراهانی محسن
View 548
کاربرد روش پژوهش تاریخی در قلمرو فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
شمشیری بابک | اسدپور کبری
View 875
هرمنوتیک انتقادی به مثابه ی روش: بررسی ظرفیت های پیدا و پنهان هرمنوتیک انتقادی در پژوهش های تربیتی
بنی اسدی احمد
View 588
نگاه بین رشته ای به علم تربیت؛ بستری مناسب برای کاهش شکاف بین نظریه و عمل تربیتی
سجادی سیدمهدی | نورآبادی سولماز
View 318
روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت: متدولوژی یا متدولاتری
شعبانی ورکی بختیار
View 222
روش های تحلیل و کاربرد آن در فلسفه تعلیم و تربیت
توسلی طیبه
View 374
مطالعه تطبیقی رویکردی اثربخش در پژئهش تربیتی
سلمان ماهینی سکینه
بررسی روش شناسی استنتاج دیدگاه های تربیتی ائمه اطهار (ع): تحلیل فرا نظریه ای رویکردهای موجود
بازقندی پروین | کشاورز سوسن
View 262
بررسی و واکاوی رویکرد پدیدار شناسی در حیطه فلسفه تعلیم و تربیت
قاسمی فرزانه | خدابخش کهرلایی سونیا
View 320
روش استنتاجی و نمونه ای از آن: تبین دلالت های تربیتی دریدا
کارگری دهکردی نیره | علیرضا بیگی سمیرا
View 2417
تحلیل مفاهیم؛ روشی برای کندوکاو فلسفی در حوزه تعلیم و تربیت
نامی شمسی
View 302
تبیین رویکرد مطلوب ارزشیابی از منظر عاملیت انسان با تاکید بر روش قیاس عملی
کیارسی سمیه
گفتگوهای سقراطی در تعلیم و تربیت: دلایل و نتایج
پیلگرن آن
View 557
ساختار شکنی به منزله روش تحقیقی کیفی و کاربست آن در آموزش و پرورش
خلیلی سمانه
View 622
ساختارگرایی و پساساختار گرایی و ارتباط ان با روش تحقیق در تعلیم و تربیت
عنایتی الهه | زندوانیان نائینی احمد
View 1525
به کارگیری رویکرد پدیدار شناسانه مبتنی بر «تجربه ی خود زیسته» در پژوهش های علوم تربیتی (مطالعه کیفی برای تبیین شیوه آموزش غلامحسین شکوهی)
نیستانی محمدرضا
View 267
بهره گیری از روش هرمنوتیک برای رویارویی با چالش های نگرش سنجی؛ مورد: مطالعه سنجش نگرش افراد نسبت به ماهیت علم
باقری سعیده | لیاقت سمیه
View 272
رابطه ی نظریه و عمل در تعلیم و تربیت از دیدگاه ارسطو
چناری مهین
View 1625
بررسی فلسفه و تحقیق در حوزه فلسفه تربیت با نظر به بررسی به ماهیت دانش در نظریه ضد روش
بازقندی پروین | ضرغامی سعید
View 372
روش شناسی مورد پژوهی موثر در علوم تربیتی
سیادت سیدعلی | موسوی ستاره
View 863
بررسی فضاهای خلاق آستانه ای در فلسفه تعلیم و تربیت (فراتر از دیالکتیک حاشیه و مرکز در فلسفه آموزش غرب)
فاطمی سید محسن
View 308
پژوهش تربیتی در پارادایم پیچیدگی
محمدی چابکی رضا
View 384
بررسی جایگاه تحلیل گفتمان انتقادی در فلسفه تعلیم و تربیت
یاری قلی بهبود | امیری معصومه
View 890
بررسی پدیدارشناسی هرمنوتیک کیفیت تدریس معلمان ابتدایی از منظر هایدگر
ابوترابی رزیتا | عبدلی افسانه
View 559
رویکرد کارل پوپر در معرفت شناسی و استلزامات آن برای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
بهروان حمیدرضا | حیدری محمدحسین
View 365
واکاوی سازه های شخصی: مروری بر مبانی نظری و اجرایی روش شبکه خزانه
دانایی فرد حسن | فانی علی اصغر | مرتضوی لیلا
View 392
پدیدارشناسی و پدیدار شناسی هرمنوتیکی: تشابهات و تفاوتهای آن، در روش شناسی پژوهش های کیفی
نعمتی لیلا | نعمتی روح اله
View 685
واسازی و بازسازی؛ کاربرد روش های دریدا و هابرماس در بررسی مفهوم تفاوت های فردی دانش آموزان
سجادی سیدمهدی | کریمی گیلده علی
View 563
دیالیکتیک ملاصدرا: رویکرد روش شناختی
بابازاده طاهره | نوروزی رضاعلی | برخورداری مهین
View 885
کاربست رویکرد تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت
View 780
چگونگی استنتاج «بایدها» از «هست ها» در فلسفه تربیت: در جست و جوی الگویی روش شناختی بر اساس نظریه اعتباریات علامه طباطبایی
صادق زاده قمصری علیرضا | حسنی محمد
View 525
پژوهش فمنیستی و کاربست آن در تعلیم و تربیت
نیک نشان شقایق | بختیارنصرآبادی حسنعلی | شواخی علیرضا | انصاری مریم | صمدی علیرضا
View 291
روش شناسی حوزه مطالعاتی ذهن، مغز و تعلیم و تربیت
تلخابی محمود
View 570
مقایسه روش های بیکنی و دکارتی در فلسفه و کاربردهای آنها در تعلیم و تربیت
بلاغت سیدرضا
View 256
ساخت شکنی روابط سنتی بین معلم و دانش آموز با نگاه به اندیشه های دریدا
یوسفی مهدی | نوری علی
کاربرد رویکرد استنتاجی در پژوهش های فلسفه تربیت اسلامی نویدها و تنگناها
ابراهیمی دهشیری محمدحسن
View 504
نشانه شناسی پساساختارگرائی و ضرورت توجه به آن در فلسفه تعلیم و تربیت
ایمان زاده علی | سلحشوری احمد
View 316
نقش معرفت شناسی در استقلال یا تلفیق پارادایم های تحقیق تربیتی
شواخی علیرضا | انصاری مریم | نیک نشان شقایق
View 373
ارزیابی دامنه کاربرد روش استنتاجی در نظریه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر حکمت متعالیه
بهشتی سعید
View 440
تبیین چیستی و چگونگی پژوهش انتقادی در فلسفه تعلیم و تربیت از منظر رئالیسم انتقادی روی باسکار
پورکریمی مجتبی
View 488