Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

شیخ شعاعی حمزه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    314
  • دانلود: 

    99
چکیده: 

کمبود یک ابزار برای اندازه گیری اثربخشی برندسازی و ارزش نام تجاری مکان، به درستی احساس می شود. پژوهش حاضر از طریق بررسی و ارائه ابزار ارزشیابی کمی و مشتری محور نام تجاری مکان، به ارتقاء روابط بین المللی و دیپلماسی عمومی در منطقه سیستان بین ایران و افغانستان کمک می کند. ارتقاء سطح مناسبات تجاری بین دو یا چند مکان در تراز بین المللی، در ابتدا مستلزم سنجش ارزش موجود آنهاست. برای این منظور، در این مطالعه از بحث گروهی متمرکز، مصاحبه عمیق و دو مرحله پرسشنامه برای توسعه و اعتبار بخشیدن به ابزار اندازه گیری ارزش مشتری محور نام تجاری مکان استفاده می شود. از تجزیه و تحلیل عاملی اکتشافی بر روی 216 پرسشنامه و سپس از تحلیل عاملی تاییدی بر روی 463 پرسشنامه استفاده شد. سازه مفهومی ارائه شده شامل چهار متغیر برتری نام تجاری مکان، کیفیت درک شده، تعامل با نام تجاری مکان و وفاداری به نام تجاری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 314

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 99
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    273
  • دانلود: 

    74
چکیده: 

چهار مقاله پر ارجاعی که در این مقاله در حوزه مدیریت بازاریاب شرکتی(صنعتی) در نظر گرفته شده اند، چارچوب هایی را معرفی کرده اند که هدف آنها شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد کسب وکار شرکت ها بوده است. این مقاله، مروری بر تحولات این حوزه از زمان انتشار این مقالات یعنی بیش از ده سال پیش را ارائه نموده و به بررسی راه هایی جهت انجام تحقیقات در آینده می پردازد. در ابتدا، در این مقاله ضمن مروری بر مقالات اصلی، خلاصه کوتاهی از مرور بر ادبیات در خصوص چگونگی تکامل تحقیق در رابطه با عملکرد کسب وکار از آن زمان تاکنون ارائه می گردد. دوم اینکه به منظور معرفی بستر تحقیقات آتی، خلأهای تحقیقی احتمالی با توجه به منابع و قابلیت هایی که منجر به بروز عملکرد می شوند مشخص گردیده اند. در پایان نیز، دیدگاه مربوط نسبت به سایر عواملی که می توانند عملکرد و سایر معیارهای سنجش کارایی و عملکرد شرکت را تحت تأثیر قرار دهند و باید در تحقیقاتِ پیش رو موردتوجه قرار گیرند، بیان شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 273

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 74
نویسنده: 

لوافان علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    457
  • دانلود: 

    334
چکیده: 

با وجودی که صنعت گردشگری صنعتی پویا، قابل توسعه، تغییرپذیر، کارآفرین و اثرگذار در ابعاد شش گانه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و زیست محیطی جوامع می باشد. ولی متاسفانه، در مقابل بحران های طبیعی و غیرطبیعی بسیار حساس است و با کوچکترین پیامدهای بحرانی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و مبادلات و معادلات عرضه و تقاضا را تغییر می دهد. بحران ها در همه جوامع بر صنعت گردشگری اثر می گذارند. مکان و زمان خاصی برای آنها متصور نیست. در هر مکانی و هر زمانی می تواند اتفاق بیفتد. تخمین زدن بحران ها، رخدادها و حوادث چندان آسان نیست و تنها با رویکردهای آینده نگاری و آینده پژوهی می توان تا حدودی به پدید آمدن آنها آگاه شد. نگرانی بیشتر انسان ها از رخداد این بحران ها و حوادث، تغییر سبک زندگی، دگرگونی معیارهای ابعاد شش گانه و نهایتا آینده و سرنوشت بشر است. بحران های طبیعی از حوادثی است که به ناگاه و خارج از حیطه اختیار و دخالت انسان رخ می دهند و بحران های غیرطبیعی رخدادهایی هستند که به دست انسان ها به وقوع می پیوندند؛ همه بحران ها در موقعیت این صنعت حساس اثرگذار می باشند. یکی از مهمترین بحران ها، بحران تغییرات اقلیمی است که موجب پدید آمدن بسیاری از این بحران های طبیعی می گردد. در این پژوهش سعی شده است تا اثرات این بحران ها و به ویژه بحران تغییرات اقلیمی در توسعه پایدار صنعت گردشگری آسیب شناسی شود. این پژوهش از طریق یافته های کتابخانه ای به صورت مقالات، کتاب ها، نظرات متخصصان و تجربه خود پژوهشگر بررسی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 457

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 334
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    229
  • دانلود: 

    51
چکیده: 

در بازار رقابتی امروز، سازمان ها به حفظ مشتریان خود طبق برنامه های وفاداری تمایل دارند. هدف نهایی آنها موفقیت در به دست آوردن و حفظ نیت خرید مجدد مشتریان است. علاوه بر این، مشاهده شده که مشتریان وفادار کمتر علاقه به تغییر شرکت خود دارند، به دلیل هزینه ای که این امر در پی دارد و همچنین اینگونه مشتریان از طریق بازاریابی شفاهی شرکت را به سایر مشتریان پیشنهاد می کنند. در تحقیق حاضر، سعی بر آن بوده است که با مطالعه در زمینه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان و تمایل به خرید، موارد مهم و مشترک، استخراج شده و مورد آزمون واقع گردند تا در نتیجه بتوان عوامل اصلی ایجاد وفاداری و تمایل به پرداخت برای برند اپل را استخراج کرده و بتوان آن را به عنوان راهنمایی جهت اقدامات شرکتهای فعال در این زمینه به کار برد. ارائه مدلی جهت بررسی تاثیر تمرکز زمانی بر ترجیح، تمایل به پرداخت و وفاداری مشتریان با در نظر گرفتن نقش میانجیگری خودسازگاری مشتریان برند اپل در کشور ایران بوده است. روش این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از حیث گردآوری دادهها پیمایشی است. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه بوده است. بدین منظور تعداد 325 پرسشنامه میان مشتریان محصولات اپل کشور ایران توزیع شد که از این میان تعداد 284 عدد بازگشت داده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار SMART PLS استفاده شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که تمرکز زمانی بر گذشته و آینده بر خودسازگاری واقعی و ایدهآل تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که خودسازگاری ایدهآل و واقعی بر وفاداری مشتریان و ترجیح مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد. به علاوه، نتایج حاکی از این بود که وفاداری مشتریان و ترجیح مشتری بر تمایل به پرداخت تأثیر مثبت و معناداری دارد. در این پژوهش فرضیه های تمرکز زمانی بر خودسازگاری ایدهآل و خودسازگاری واقعی و خودسازگاری ایده آل بر تمایل به پرداخت مورد تأیید قرار نگرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 229

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 51
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    250
  • دانلود: 

    74
چکیده: 

سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقش مهمتری نسبت به سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمان ها ایفا می کند. خلاقیت و کارایی به عنوان دو مفهومی بیان می شوند که برخلاف یکدیگر هستند، با این حال، هر دو برای حفظ رقابت پذیری یک سازمان، لازم و ضروری هستند. هدف این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر خلاقیت و کارایی در سازمان می باشد. روش پژوهش از لحاظ نوع پژوهش، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها پیمایشی است و به لحاظ روابط بین متغیرها ازنوع همبستگی است. جامعه آماری را کارکنان سازمان میراث فرهنگی وگردشگری تشکیل داده اند. در این پژوهش حجم نمونه با توجه به جامعه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 147 نفر انتخاب گردیده است. داده ها با نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است و همچنین به منظور آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون پارامتریک (رگرسیون خطی) استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان دادکه سرمایه اجتماعی بر خلاقیت و کارایی سازمانی تاثیر مثبت دارد و همچنین خلاقیت سازمانی بر کارایی سازمانی درسازمان میراث فرهنگی وگردشگری نیز تاثیر مثبت و معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 250

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 74
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    324
  • دانلود: 

    113
چکیده: 

از میان کاربری ها و خدمات موجود در شهر، توزیع و مکان یابی بهینه دستگاه های خودپرداز بانک ها به دلیل اهمیت روزافزون به گسترش و افزایش جمعیت شهرها، نحوه ارائه خدمات به مردم از موضوعات مهم به شمار می آید. انتخاب بهترین مکان برای دستگاه های خودپرداز تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون جمعیت، مجاورت با سایر تسهیلات شهری، نظام ترافیک، رقبا، قوانین و مقررات قرار دارد. این پژوهش به دنبال تعیین مکان مناسب دستگاه های خودپرداز بوده تا به گونه ای که تمام تقاضای مشتریان در سطح شهر تهران پاسخ داده شود فلذا هدف از نگارش این مقاله، شناسایی و الویت بندی موانع و چالش های مدیریت مکان یابی و جاگذاری نصب خودپردازها (ATM) در بخش حمل و نقل (بالاخص تحقیق میدانی در مورد شعب بانک سینا در استان تهران) بوده است. این تحقیق از نظرهدف کاربردی واز لحاظ جمع آوری داده پیمایشی و کتابخانه ای و روش آن توصیفی تحلیلی و جامعه آماری این پژوهش شبکه بانکی و بالاخص خبرگان بانک سینا استان تهران می باشند که بدلیل مشکلات متخصصین و صعوبت دسترسی به آنها، از روش سرشماری و یا نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. روش نمونه گیری در این پژوهش برای خبرگان، نمونه برداری هدفمند(غیرتصادفی) می باشد که بر این اساس تعداد 15 نفر از خبرگان بانکی به عنوان نمونه نهایی تحقیق انتخاب شدند. همچنین در این تحقیق از پرسشنامه های مقایسات زوجی استفاده شده است. ابزار تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق، نرم افزار Expert Choice است که یک نرم افزار تخصصی برای تجزیه و تحلیل فرآیند سلسله مراتبی می باشد. شناسایی و الویت بندی مدیران و برنامه ریزان بانک سینا را در تحلیل منطقه برای شناسایی مکان های مستعد اقتصادی استقرار دستگاه های خودپرداز و همچنین در شناسایی وضعیت فعلی آن ها در برابر سایر رقبا برای برنامه ریزی های فعلی و آتی یاری می رساند. نتایج این پژوهش کمک بزرگی در تخصیص دستگاه های خودپرداز به هر یک از شعب با توجه به مکان قرار گیری آن ها و یا تعدیل این دستگاه ها در مناطق غیربهینه کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 324

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 113
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    652
  • دانلود: 

    362
چکیده: 

تولید ناب نقشی بنیادین در اصلاح و بهبود فرآیندها داشته و با هدف کاهش ضایعات و حذف هر فعالیت بدون ارزش صورت می گیرد. حضور در بازار رقابت نیز شرکت ها را مجبور کرده که خواسته مشتریان را تا حد امکان اجرا و با کمترین قیمت ممکن انجام دهند. لذا شرکت ها سعی نموده که راه حل های جدیدی را در بالا بردن کیفیت زنجیره تأمین توسعه دهند و هزینه های عملیاتی خویش را پایین آورند. هدف از پژوهش حاضر مدیریت زنجیره تأمین با تولید ناب در صنایع تولیدی است. روش پژوهش تحلیلی-کاربردی می باشد. یافته ها نشان داد که مدیریت زنجیره تأمین و تولید ناب در صنایع تولیدی می توانند با یکدیگر تلفیق شوند و تاثیرات مفید یکدیگر را تکمیل نمایند. نتایج حاکی از آنست که مدیریت زنجیره تأمین، بهبود جریان، کاهش تغییرات و کاهش نیاز به موجودی و ظرفیت اطمینان را به همراه دارد و تولید ناب، صنایع تولیدی را بیش از پیش منعطف تر و سودآورتر نموده و ادغام تولید ناب و مدیریت زنجیره تأمین صنایع تولیدی را به سمت سودآوری و انعطاف بهتر پیش برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 652

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 362
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    288
  • دانلود: 

    105
چکیده: 

هدف بازاریابی تامین و برآورده ساختن نیازها و خواسته های مشتریان مورد نظر است. حوزه رفتار مصرف کننده به بررسی نحوه انتخاب، خرید، استفاده و مصرف کالاها، خدمات، ایده ها و تجربیات از سوی افراد، گروه ها و سازمان ها برای تامین نیازها و امیال آنان می پردازد. درک رفتار مصرف کننده و شناخت مشتریان، کار چندان ساده ای نیست. مشتریان ممکن است نیازها و خواسته های خود را به گونه ای بیان نمایند، اما طور دیگری عمل کنند. آن ها ممکن است از انگیزش های عمیق تر درونی خود خبر نداشته باشند یا نسبت به عوامل موثری که در آخرین لحظه عقیده شان را عوض می کند، عکس العمل نشان دهند. با این وجود بازاریابان باید خواسته های مشتریان خود، ادراک های ذهنی و خرید و رفتار خرید آن ها را بررسی کنند. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی تاثیر درگیری ذهنی و ارتباط با برند بر عشق و کیفیت ارتباط برند ( مورد مطالعه اینستاگرام ) می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل 2000 نفر از کاربران در اینستاگرام می باشند به دلیل عدم دسترسی به تعداد کل جامعه تعداد 160 نفر از کاربران اینستاگرام مورد مطالعه قرار گرفتند. نتیجه تحقیق حاکی از این است که تمامی سوالات بیشترین همبستگی را با متغیر مربوط به خود داشته و درنتیجه بر اساس روش بارهای عاملی متقابل نیز مدل اندازه گیری پژوهش از لحاظ روایی واگرا در وضعیت خوبی قرار گرفته است در نتیجه بین درگیری ذهنی اکانت اینستاگرام و عشق به برند و بین ارتباط با برند اکانت اینستاگرام و عشق به برند و بین عشق به برند و کیفیت ارتباط برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 288

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 105
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    270
  • دانلود: 

    106
چکیده: 

در این تحقیق مدلی منسجم از شبکه لجستیکی مستقیم / معکوس )حلقه بسته( به صورت یکپارچه و به منظور جلوگیری از زیر بهینگی 1 ناشی از طراحی های جداگانه فرایندهای رو به جلو و بازگشتی برای محصولات دارای کیفیت به همراه ویژگی های مختلف و با یک ساختار منظم ارائه می شود. زنجیره تامین، یکی از مهمترین دغدغه های بسیاری از دولت هاست چه بسا هر محصول حین استفاده و سپری نمودن دوره عمر باید بازیافت یا منهدم یا جهت استفاده مجدد به زنجیره تامین بازگردد، در این تحقیق سعی ما بر آن است که یک مدل برنامه ریزی ریاضی زنجیره تامین مستقیم و معکوس شامل مراکز تامین کننده، تولید، توزیع و جمع آوری، مشتری، بازیافت و انهدام بسط و توسعه داده و تابع هدف این مدل ریاضی به قسمی است که کل هزینه زنجیره تامین از تولید تا توزیع و بازیافت یا انهدام حد اقل گردد. در این مدلسازی ریاضی همچنین یک مقدار جریمه جهت براورده نشدن سفارشات مشتریان در نظر گرفتیم همچنین همراه با کاهش کل هزینه زنجیره تامین سبز به دنبال مکان یابی تسهیلات تولید و انهدام به قسمی که کل هزینه زنجیره تامین کمینه گردد می باشیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 106
نویسنده: 

شیخ شعاعی حمزه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    605
  • دانلود: 

    242
چکیده: 

عرصه موضوعات و نظرات بیان شده در خصوص هوش مصنوعی، به قدری گسترده است که نیاز به شفافسازی در خصوص اصول اساسی، فرصتها و چالشهایی که ایجاد میکند، احساس میشود. برای این منظور در پژوهش حاضر، یک نمای کلی از شش بخش سازنده هوش مصنوعی ارائه می شود: داده های ساخت یافته، داده های بدون ساختار، پیش فرآیندها، فرآیندهای اصلی، پایگاه دانش، و اطلاعات خروجی ارزشمند. سپس یک نوع شناسی، به عنوان ابزار تحلیلی برای مدیران درگیر با استقرار هوش مصنوعی در صنایع ارائه میشود. این نوع شناسی، به بررسی تأثیر نوآوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی از دو دیدگاه مرزهای نوآوری و تأثیر آنها بر توانمندیهای سازمانی میپردازد. دیدگاه نخست، به تفاوت بین نوآوری محصول (که بر تولیدات شرکتها تأثیر می گذار) و نوآوری فرآیند (که بر عملیات شرکتها تأثیر می گذار) میپردازد. دیدگاه دوم، نوآوری را به عنوان تقویت کننده و یا ویرانگر توانمندی توصیف می کند. به این معنی که نوآوری، دانش و مهارتهای موجود را افزایش داده و یا از بین میبرد. این چارچوب به مدیران صنایع امکان می دهد تا بازارها و فرصت های موجود و یا تهدیدات ناشی از آن ها را ارزیابی کرده و زمینه و ساختار ارزشمندی را برای تصمیم گیری های راهبردی مرتبط با آنها ایجاد کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 605

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 242
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    271
  • دانلود: 

    105
چکیده: 

سیل جریان آبی است که از ظرفیت مجرای رود تجاوز کرده وسپس به جلگه سیلابی مجاور سرازیر می شود. چند سالی است که سیل ها به عنوان یکی از بلایای طبیعی یکی پس از دیگری و خیلی زودتر از دوره های بازگشت طبیعی در اغلب حوزه های آبخیز کشورمان اتفاق می افتد. انسان ها نیز همیشه به فکر کم کردن مسیر رودخانه، کاهش شیب رودخانه و غیره بوده اند. اما از طرف دیگر این خود آنها هستند که با اقداماتی نظیر از بین بردن مراتع و جنگل ها، دخل و تصرف در بستر رودخانه با برداشت غیر اصولی از مصالح موجود در رودخانه ها و تجاوز به حریم رودخانه ها باعث ایجاد سیل های ویرانگر شده اند. در این تحقیق نقش تغییر کاربری اراضی به عنوان یکی از اقدامات انسانی در افزایش مخاطرات محیطی سیل در شهرستان رودسر مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده حاکی از این است که تغییر کاربری اراضی می تواند از طریق تأثیرگذاری بر هیدرولوژی حوضه های آبخیز و نرخ نفوذپذیری خاک موجب افزایش سیل شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 271

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 105
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    435
  • دانلود: 

    163
چکیده: 

در شرایط بسیار متحول امروزی مدیریت استراتژیک و هم چنین برنامه ریزی استراتژیک برای موفقیت هرسازمان نقش اساسی را دارد. بدیهی است هرسازمان که دارای توان برنامه ریزی استراتژیک مناسب باشد، در میدان عمل با موفقیت مواجه خواهد شد. هرگاه استراتژی سازمان نادرست و اشتباه باشد، علی رغم موفقیت های موردی درون سازمانی و یا راندمان مناسب قطعی، در شرایط متحول امروزی، شانس زیادی برای بقاء پایدار ندارد. این مقاله به کاربرد برنامه ریزی استر اتژیک در سازمان ها و شرکت هایی می پردازد که در برنامه ریزی استراتژیک با شناخت عوامل داخلی و خارجی، تحلیل فرصت ها و تهدیدها، قوت ها و ضعف ها با توجه به ماموریت سازمان، اهداف بلند مدت تعیین را می کنند. این مقاله شامل مفاهیم، هدف مدیریت استراتژیک، استراتژی، برنامه ریزی استراتژیک، همچنین مراحل، اهداف، کاربرد و موانع و محدودیت های برنامه ریزی استراتژیک می باشد. در این پژوهش با استفاده از پرسشنامه و تحلیلSWOT، به بررسی فرصت، تهدید، نقاط قوت و ضعف کارخانه تولید کننده فولاد پرداخته و درپایان نیز پیشنهاداتی ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 435

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 163
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    1070
  • دانلود: 

    472
چکیده: 

امروزه توسعه سریع فناوری، هوشمندی را به همه سازمان ها و جوامع معرفی کرده است. مفهوم گردشگری هوشمند تلفیقی از فناوری اطلاعات و ارتباطات با صنعت گردشگری برای پاسخگویی به نیازها و خواسته های فردی گردشگران قبل، حین و بعد از سفر است که می تواند، سطح رقابت پذیری مقصدها را افزایش دهد. گردشگری هوشمند، بهبود کارایی مدیریت منابع، به حداکثر رساندن رقابت و افزایش پایداری از طریق استفاده از نوآوری ها و روش های فناور است. هدف از تحقیق گردشگری هوشمند، شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر گردشگری هوشمند، مؤلفه های گردشگری هوشمند و بیشترین تأثیر بر گردشگری هوشمند در کشور ایران است. روش تحقیق در این پژوهش اسنادی کتابخانه ای است. داده های جمع آوری شده بر اساس مقالاتی که در این حوزه وجود داشته انجام شده، تجزیه وتحلیل و پرداخته شده است. گردشگری هوشمند با توجه به قابلیت های فنّاورانه یک منطقه خاص، تعریف می شود. بسیاری از مقاصد که اکنون در حال مدرن شدن هستند از فناوری هوشمند در عملیات خود استفاده می کنند. این استفاده ها از روش های پرداخت تا فعالیت های تعاملی می باشند. هدف نهایی گردشگری هوشمند، بهبود کارایی مدیریت منابع، به حداکثر رساندن رقابت و افزایش پایداری از طریق استفاده از نوآوری ها و روش های فناور است. همچنین نتایج بررسی ها نشان دادند، عوامل مؤثر بر گردشگری هوشمند شامل؛ سرویس های اطلاعات هوشمند گردشگری، خدمات ابری گردشگری هوشمند، اینترنت اشیا، به دست آوردن اطلاعات گردشگری هوشمند، سیستم خدمات اینترنتی کاربر نهایی، امکان جستجوی هوشمند، بازاریابی محتوا و هوش مصنوعی بودند. استفاده از ابزارهای دیجیتالی منافع بی شماری را برای کسب وکارها و فعالان صنعت گردشگری ورزشی به دنبال خواهد داشت. ازجمله توسعه گردشگری در راستای کاهش اتکا به نفت و خروج از اقتصاد تک محصولی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1070

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 472
نویسنده: 

شهیدی لیلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    372
  • دانلود: 

    204
چکیده: 

مقاله ی حاضر با مروری بر سهم گردشگری در توسعه اقتصاد ایران می باشد که بهب روش علمی-مروری تهیه گردیده است. موضوع گردشگری، عنوانی است که در بستر تمدن و اقتصاد به گونه ای دیگر به آن پرداخته می شود. امروز گردشگری به عنوان یک صنعت مهم شناخته می شود و یکی از بخش های بسیار مهمی است که جوامع به آن توجه دارند. مردم کشورمان هم طبیعتا سفر می کنند و علاقه مند به سفر به جاهای مختلف دنیا هستند. از جاهای مختلف دنیا نیز به کشور ما سفر وجود داشته است. از این رو در مقاله ی حاضر ابتدا مروری بر مفاهیم گردشگری و توسعه مطالبی ارایه شده، پس از آن به سوال مهم سهم گردشگری کشور ما چقدر است پاسخ داده شده و راهکارهایی در راستای توسعه گردشگری و تاثیر آن بر اقتصاد ایران ارایه شده است. در آخر نیز در رابطه با سرمایه گذاری در این زمینه پیشنهاداتی ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 204
نویسنده: 

لوافان علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    374
  • دانلود: 

    146
چکیده: 

صنعت گردشگری با تحول و تغییرات بسیار سریع و شگرفی همراه بوده است. نیاز به سفر با عناوین گوناگون روز به روز افزایش می یابد و به عنوان یک کالای ضروری در "سبدکالای خانوارها" محسوب می گردد. در صنعت گردشگری نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت های بسیاری وجود دارد که بایستی آسیب شناسی شود تا بتوان با آنها به نحو شایسته ای روبرو گردید و به آنها عمل نمود. با تغییرات جهانی و تکنولوژیکی و فناوری، صنعت گردشگری نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و برای رضایتمندی متقاضیان سفر به اجبار به این تغییرات تن خواهد داد. صنعت گردشگری در ایران طی یکصدسال گذشته تاکنون فراز و فرودهای بسیاری داشته است. وجود بحران های طبیعی و غیرطبیعی بسیار و تاثیر آنها بر صنعتی که بسیار حساس و شکننده است؛ توانسته نوسان های شدیدی ایجاد نماید. در طول سالیان، فراز و نشیب های بسیاری اتفاق افتاده که باعث گردیده صنعت گردشگری در ایران از ثبات و پایداری برخوردار نباشد؛ بلکه تابع حوادث و بحران های مختلف قرار گرفته است. در این مقاله سعی بر آن است که نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت ها را در یکصدسال در این صنعت بررسی کرده و از آنها برای آینده این صنعت در ایران واکاوی و تجربه اندوزی شود. این تحقیق کتابخانه ای است و از کتاب ها، مقالات، نظرات متخصصان و نیم قرن تجربه پژوهشگر استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 374

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 146
نویسنده: 

شیخ شعاعی حمزه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    3601
  • دانلود: 

    1650
چکیده: 

پیشرفت پرشتاب فناوری های محاسباتی، پیاده سازی برنامه های هوش مصنوعی در آموزش و پرورش را ساده کرده است. هوش مصنوعی در آموزش و پرورش به استفاده از فناوری های هوش مصنوعی یا برنامه های کاربردی در محیط های آموزشی برای تسهیل آموزش، یادگیری و تصمیم گیری اشاره دارد. با کمک فناوری هوش مصنوعی، که هوش انسان را برای استنباط، قضاوت و پیش بینی شبیه سازی می کند، سیستم های رایانه ای می توانند راهنمایی، پشتیبانی یا بازخوردهای شخصی را برای دانش آموزان، معلمان و سیاستگذاران در تصمیم گیری ارائه دهند. اگرچه هوش مصنوعی در آموزش و پرورش، به عنوان یک موضوع پژوهشی در زمینه رایانه و آموزش شناخته شده است، ماهیت بین رشته ای آن یک چالش منحصر به فرد برای پژوهشگران با زمینه های علمی گوناگون است. پژوهش بنیادی حاضر، با استفاده از روش کتابخانه ای انجام شده و ماهیت علمی ترویجی دارد. این پژوهش، تعریف و نقش پژوهش های هوش مصنوعی در آموزش و پرورش را از دیدگاه نیازهای آموزشی ارائه داده و چارچوبی را برای بیان ملاحظات پیاده سازی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش در محیط های مختلف یادگیری و آموزشی پیشنهاد می کند. این چارچوب می تواند به پژوهشگران علوم رایانه و آموزش و پرورش در انجام پژوهش های مربوط به هوش مصنوعی در آموزش و پرورش کمک کند. همچنین 10 موضوع پژوهشی ویژه در زمینه هوش مصنوعی در آموزش و پرورش، جهت راهنمایی پژوهش های آینده ارائه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3601

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1650
نویسنده: 

کارشکی صادق

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    3
تعامل: 
  • بازدید: 

    863
  • دانلود: 

    491
چکیده: 

تغییرات فناوری در دهه های اخیر بر روی جنبه های مختلف مدیریت اثر فراگیری داشته است و حوزه مدیریت منابع انسانی نیز از این لحاظ مستثنی نبوده است. مدیریت منابع انسانی الکترونیک شرح می دهد که چطور ابزارهای جدید مثل اینترنت و سایر ابزارهای نوین الکترونیکی بر روی اقدامات منابع انسانی به مانند کارمندیابی، آموزش و جبران خدمات موثر بوده است. مدیریت منابع انسانی الکترونیکی ذائقه جاری بسیاری از سازمان های بزرگ است و به نظر می رسد این فرصتی (شانسی) برای کار آمدتر کردن متخصصان منابع انسانی از طریق رهانیدن آنان از بسیاری از وظایف و کارهای روتین و قادر ساختن آنها بر تمرکز بیشتر بر روی ابعاد استراتژیک شغلشان باشد. نتایج تحقیقات تجربی نشان می دهد که استفاده از e-HRM موجب کاهش هزینه ها، بهبود سطح خدمات منابع انسانی و ایجاد فضایی مثبت برای واحد منابع انسانی است تا کمک کند بعنوان یک شریک استراتژیک سازمانی تلقی شود. ابزارهای مدیریت منابع انسانی الکترونیک این قابلیت را دارند که منابع انسانی را به یک شریک استراتژیک تبدیل کنند. با این حال بهنگام پیاده سازی، باید عوامل سازمانی و محیطی را که ضامن موفقیت اجرای مدیریت منابع انسانی الکترونیکی هستند بخوبی شناسایی و تقویت شوند. مدیریت منابع انسانی الکترونیک توانایی بالقوه ای در هر دو حوزه کارآیی و اثر بخشی و در نتیجه بهره وری نیروی انسانی و بهره وری سازمان دارد. ما نیز در این مقاله سعی کردیم حوزه مدیریت منابع انسانی که یکی از حوزه های مهم سازمان به خصوص در امر بهره وری سازمان می باشد را بررسی کنیم. در همین راستا سعی کردیم ابتدا تعریفی از مدیریت منابع انسانی، سپس مدیریت الکترونیک منابع انسانی ارائه دهیم و سپس با تشریح بهره وری نیروی انسانی، تاثیر این حوزه را از طریق پژوهش مروری و کتابخانه ای با مدیریت منابع انسانی الکترونیک بررسی کرده و با تایید مثبت بودن تاثیر مدیریت الکترونیک منابع انسانی بر بهره وری نیروی انسانی نتایج مطرح گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 863

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 491