مقدمه: نظر به درک ضرورت و اهمیت ارزیابی اثربخشی برنامه های آموزشی برای سازمان های نظامی و با تأکید اجرایی نمودن برنامه های عملیاتی لحاظ شده به ویژه برای دانشگاه علوم انتظامی امین، بررسی دوره های آموزشی ازلحاظ کاربردی و اثربخش بودن، موردتوجه واقع شده و بررسی آن به عنوان نیاز سازمانی به محققین و متخصصین این سازمان واگذارشده است. بر این اساس، این پژوهش سعی دارد اثربخشی آموزش ها را در دوره عمومی انتظامی دانشگاه علوم انتظامی بر اساس الگوی کرک پاتریک در سه سطح واکنش، یادگیری و رفتار ارزیابی کند. روش: پژوهش حاضر ازنظر نوع تحقیق، توصیفی و ازنظر هدف، کاربردی است و داده های آن به شیوه پیمایشی جمع آوری شده است. جامعه آماری، دانشجویان دوره 28 دانشگاه به تعداد 502 نفر و فرماندهان بلافصل ایشان به تعداد 9 نفر در نظر گرفته شده است که با استفاده از فرمول حداکثری کوکران تعداد نمونه دانشجویان 218 نفر برآورد شد. ابزار سنجش میزان رضایت و تغییرات رفتاری از پرسشنامه های محقق ساخته و برای سنجش میزان یادگیری نمرات پایان دوره عمومی دانشجویان مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای تحلیل داده ها از آزمون آماری کلموگروف-اسمیرنف و t تک نمونه ای استفاده شده است. یافته ها: نتایج به دست آمده بیانگر این است که میزان رضایت دانشجویان از آموزش ها مثبت است. نمره سنجش میزان یادگیری 59/16 است. همچنین میزان تغییرات رفتاری ازنظر دانشجویان مثبت و ازنظر فرماندهان منفی است. نتیجه گیری: تحلیل داده ها نشان می دهد اثربخشی میزان رضایت و یادگیری در حد زیاد بوده است. در سطح سوم (تغییرات رفتاری) اثربخشی ازنظر دانشجویان زیاد، ولی از منظر فرماندهان در سطح متوسط ارزیابی شده است.