مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,037
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی مولفه های معلم اثربخش تربیت بدنی و ارزیابی وضعیت آن در مدارس شهر زنجان

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 70

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی مولفه های معلم اثربخش تربیت بدنی و ارزیابی وضعیت آن در مدارس شهر زنجان بود. این پژوهش ازنوع مطالعات توصیفی-پیمایشی محسوب می شود. جامعه آماری 220 نفر از معلمان تربیت بدنی شهر زنجان در سال تحصیلی 1397-1396 بودند و نمونه موردنظر با استفاده از جدول مورگان, 136 نفر برآورد شد. نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم و به صورت تصادفی انتخاب شد که 69 معلم مرد و 67 معلم زن بودند. ابزار پژوهش پرسش نامه پژوهشگرساخته ای حاوی 59 گویه در هشت مولفه بود که پایایی آن ازطریق ضریب آلفای کرونباخ 97% به دست آمد. برای تجزیه وتحلیل آماری از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های کلموگروف-اسمیرنوف, تی تک نمونه ای, تی مستقل, تحلیل واریانس (آنوا) و آزمون فریدمن) استفاده شد. با توجه به معناداربودن آزمون تی در سطح (0. 05≥ p), میانگین حاکی از آن بود که اثربخشی معلمان تربیت بدنی شهر زنجان درحد مطلوب قرار داشت و در سطح مولفه های به دست آ مده «ویژگی های علمی و تخصصی», «مهارت تدریس» و «مهارت ارزشیابی», نسبتا مطلوب و سایر مولفه ها در سطح مطلوب بودند. با توجه به نتایج پژوهش, به نظر می رسد وضعیت اثربخشی معلمان تربیت بدنی شهر زنجان رضایت بخش است, اما می توان آن را ازطریق افزایش سطح مطالعه در زمینه تخصصی, کسب مهارت مدیریت و رهبری کلاس درس, استفاده از ارزشیابی هماهنگ و غیره به سطحی بالاتر ارتقا داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوئینی، پریسا، جوادی پور، محمد، و روحی، میترا. (1398). شناسایی مولفه های معلم اثربخش تربیت بدنی و ارزیابی وضعیت آن در مدارس شهر زنجان. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، 11(38 )، 47-70. SID. https://sid.ir/paper/232831/fa

    Vancouver: کپی

    خوئینی پریسا، جوادی پور محمد، روحی میترا. شناسایی مولفه های معلم اثربخش تربیت بدنی و ارزیابی وضعیت آن در مدارس شهر زنجان. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)[Internet]. 1398؛11(38 ):47-70. Available from: https://sid.ir/paper/232831/fa

    IEEE: کپی

    پریسا خوئینی، محمد جوادی پور، و میترا روحی، “شناسایی مولفه های معلم اثربخش تربیت بدنی و ارزیابی وضعیت آن در مدارس شهر زنجان،” رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی)، vol. 11، no. 38 ، pp. 47–70، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/232831/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button