Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3690
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    13-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    730
  • دانلود: 

    527
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر ارزشیابی وضع موجود توانمندی های حرفه ای اعضای هیات علمی غیرپزشکی به منظور ارتقای کیفی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. روش پژوهش توصیفی و کیفی است. جامعه مورد مطالعه شامل تمامی اعضای هیات علمی (غیرپزشکی) دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال تحصیلی 89-1388 در واحدهای دانشگاهی اشتغال داشتند. نمونه آماری بر اساس نمونه گیری تصادفی طبقه ای 276 نفر می باشد. ابزار سنجش عبارت است از پرسش نامه محقق ساخته 53 گویه که الفای کرنباخ آن 0.83 می باشد. یافته های آماری نشان می دهد بین میانگین نمرات 9 مولفه توانمندی های حرفه ای اعضای هیات علمی در وضع موجود و مطلوب تفاوت معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 730

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 527 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    29-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    5280
  • دانلود: 

    2074
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر شناخت رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 87-86 بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. در این پژوهش هوش هیجانی، با استفاده از آزمون خودسنجی سیبریاشرینگ و پیشرفت تحصیلی از طریق میانگین نمرات ترم اول و دوم دانش آموزان در سال تحصیلی 87-86 اندازه گیری شده است. روش نمونه گیری تصادفی و طبقه ای نسبی بوده و با توجه به جدول گرجسی ومورگان حجم نمونه آماری 380 نفر دانش آموز انتخاب شده که 18 نفر آن دختر و 200 نفر پسر بودند. داده های جمع آوری شده از اجرای پرسشنامه با استفاده از روش های آمار توصیفی شامل فراوانی، فراوانی درصد، میانگین، انحراف استاندارد و نمودارها و آمار استنباطی شامل آزمون ضریب همبستگی و پیرسون و t گروه های مستقل از طریق نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که مولفه های اصلی هوش هیجانی شامل خودانگیزی، خودآگاهی، خودکنترلی، هشیاری اجتماعی، مهارت های اجتماعی نام گذاری شدند و در سطح معناداری %99 بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت وجود دارد. همچنین بین هوش هیجانی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5280

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2074 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2842
  • دانلود: 

    1010
چکیده: 

هدف از این پژوهش تعیین میزان استقرار مولفه های مدیریت دانش در آموزش و پرورش منطقه مرند است. روش تحقیق پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس ابتدایی، راهنمایی، و متوسطه منطقه مرند است که 190 نفر به روش طبقه ای - تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافته ها نشان داد در بین مولفه های شش گانه مدیریت دانش، «سیاست ها و راهبردهای مدیریت دانش» بیشترین و «نظام پاداش و تشویق مدیریت دانش» کمترین میزان استقرار را داشته اند. میانگین استقرار مدیریت دانش 3.3 می باشد. همچنین تفاوتی بین دیدگاه مدیران بر اساس جنسیت، سن، سابقه خدمت، نوع مدرسه، و شهری و روستایی در خصوص میزان استقرار مدیریت دانش وجود نداشت. در حالی که میزان استقرار مدیریت دانش از نظر مدیران دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیشتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2842

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1010 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1325
  • دانلود: 

    518
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی سهم هر یک از مولفه های هوش هیجانی در پیش بینی میزان رضایت مندی زناشویی دبیران زن متاهل مقطع متوسطه در شهر ایلام است. از این جامعه 200 نفر با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و با پرسشنامه هوش هیجانی بار – اون و رضایت زناشویی انریچ مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد، مولفه های هوش هیجانی در میزان رضایت مندی زناشویی دبیران زن متاهل مقطع متوسطه شهر ایلام موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1325

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 518 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

شریفی اصغر | مقامی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    83-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2166
  • دانلود: 

    638
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین انواع قدرت مورد استفاده مدیران با شیوه های برخورد با تعارض در مدارس راهنمایی و متوسطه شهرستان نمین در سال تحصیلی 89- 1388 است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش را دبیران مقطع راهنمایی و متوسطه شهرستان تشکیل داده اند که تعداد آن ها 320 نفر است. از این تعداد و بر اساس جدول مورگان تعداد 175 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق دو پرسشنامه (قدرت و برخورد با تعارض) محقق ساخته است که روایی پرسشنامه ها با توجه به نظر استادان و متخصصان و پایایی آن با اجرای آزمایشی و محاسبه ضریب همسانی درونی (آلفای کرونباخ) تعیین شد که برای پرسشنامه انواع قدرت 0.91 و برای پرسشنامه مدیریت تعارض 0.89 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است؛ به طوری که برای توصیف داده ها از جداول توزیع فراوانی، میانه، نما، انحراف معیار استفاده شده، همچنین جهت سنجش رابطه معناداری و میزان همبستگی از آزمون خی - دو و ضریب همبستگی کرامر استفاده شده است. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین استفاده مدیران از انواع قدرت با شیوه های برخورد با تعارض رابطه معناداری وجود دارد. مدیران در برخورد با تعارض به ترتیب اولویت از استراتژی راه حل گرایی، استراتژی عدم مداخله و استراتژی کنترل استفاده کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 638 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    105-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3733
  • دانلود: 

    1872
چکیده: 

در عصر حاضر، اطلاعات عامل اصلی و زیر بنای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها محسوب می شود و نقش مهمی در زمینه فعالیت های انسانی ایفا می کند. این پژوهش با هدف بررسی اثرات فناوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت تغییر انجام گرفت؛ و شامل یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی می باشد : فناوری اطلاعات و ارتباطات با مدیریت تغییر رابطه دارد. 1- بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییر ساختار سازمان رابطه وجود دارد. 2- بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییر خط مشی سازمان رابطه وجود دارد. 3- بین فناوری اطلاعات و ارتباطات و تغییر عملکرد کارکنان رابطه وجود دارد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه کارکنان اداری سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان ساری که به تعداد 580 نفر می باشند و بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 234 به عنوان نمونه انتخاب شده اند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 21 سوالی استفاده شده و برای محاسبه روایی از روایی محتوا یی وپایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ (0.90)، محاسبه شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها، از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی) استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین فناوری اطلاعا ت و ارتباطات و تغییر در ساختار سازمان، تغییر خط مشی سازمان و تغییر عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3733

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1872 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    117-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3141
  • دانلود: 

    968
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی میزان ارتباط بین نتایج حاصل از ارزشیابی مستمر و ارزشیابی پایانی دانش آموزان متوسطه نظری استان بوشهر صورت گرفت. روش پژوهش از نوع همبستگی بودکه ارتباط بین نتایج ارزشیابی مستمر (به عنوان متغیر پیش بینی کننده) و نتایج ارزشیابی پایانی (به عنوان متغییر پیش بینی شونده) مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان سال دوم و سوم مقطع متوسطه شاخه نظری (ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی) استان بوشهر بودند که در سال 89-88 در دبیرستان های استان بوشهر مشغول تحصیل بودند. نمونه این پژوهش عبارت بود از 3380 نفر از بین دانش آموزان سال دوم و سوم شاخه نظری دبیرستان های استان بوشهرکه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب وسپس به اطلاعات پرونده تحصیلی دانش آموزان مراجعه و نمرات دروس مورد نظر در پژوهش (ادبیات، زبان خارجه و دین و زندگی) استخراج و طبقه بندی شد. برای گردآوری داده ها از اطلاعات موجود در پرونده تحصیلی دانش آموزان که شامل نمرات ارزشیابی مستمر و پایانی دانش آموزان بود، استفاده شد که برای تجزیه و تحلیل نتایج از روش های آمار توصیفی شامل جداول توزیع فراوانی، نمودار، درصد، میانگین و انحراف معیار و روش های آمار استنباطی شامل تحلیل ضریب همبستگی و رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین نمرات ارزشیابی مستمر و پایانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد، به گونه ای که به طور متوسط نمرات حاصل از ارزشیابی مستمر حدود %53 واریانس نمرات ارزشیابی پایانی پیش بینی می کند، به عبارت دیگر، علی رغم تنوع متغیرهایی مانند رشته تحصیلی، دروس مختلف، پایه تحصیلی، نتایج حاکی از وجود این رابطه بود. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که ارزشیابی مستمر نقش تعیین کننده ای در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی،رشته های مختلف و دروس مختلف دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 968 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    147-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    931
  • دانلود: 

    508
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف مقایسه میان میزان آشنایی و استفاده استادان و دانشجویان واحدهای بسیار بزرگ دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران از فناوری اطلاعات و ارتباطات به انجام رسیده است. روش ما، توصیفی - پیمایشی مقطعی است. جامعه آماری آن، استادان عضو هیات علمی و دانشجویان واحدهای دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران است که به ترتیب تعداد 2150 نفر 68091 نفرهستند و بر اساس جدول کرجسی – مورگان و تعداد 384 نفر از استادان و تعداد 327 نفر از دانشجویان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی - خوشه ای انتخاب شد. به منظور گردآوری داده ها از دو پرسشنامه محقق ساخته که به صورت مقیاس لیکرت طراحی گردیده، استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از آزمون  tمستقل یعنی آزمون U من – ویتنی بهره جسته ایم. همچنین برای رتبه بندی مقایسه میزان آشنایی و استفاده استادان و دانشجویان با فناوری اطلاعات و ارتباطات از آزمون فریدمن استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده میزان آشنایی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین استادان و دانشجویان متفاوت است. همچنین میزان آشنایی و استفاده از شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین استادان و دانشجویان متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 931

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 508 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button