Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    8584
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8584

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1636
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1636

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

سقایی عباس | خلیلو علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1777
  • دانلود: 

    1149
چکیده: 

در سال های اخیر برنامه ریزی استراتژیک نظر بسیاری از مدیران سازمان ها را به خود جلب نموده است. یکی از تکنیک های مورد استفاده در مرحله برنامه ریزی استراتژی، ماتریس SWOT می باشد در ماتریس SWOT تمامی عوامل (فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و نقاط ضعف) به دقت بررسی می گردند، اما این تکنیک نمی تواند اهمیت این عوامل را نسبت به یکدیگر تعیین نماید. گرچه تکنیک AHP این نقص را رفع می نماید اما وجود وابستگی میان عوامل را در نظر نمی گیرد. بنابراین ضروری است که شکلی از ماتریس SWOT با فرض وجود وابستگی میان عوامل به کار گرفته شود. همچنین با توجه به اینکه نمی توان اعداد قطعی را در مقایسات میان عوامل، زیرعوامل و گزینه ها در نظرگرفت، می بایست از تئوری فازی بدین منظور استفاده گردد. در این مقاله یک روش، که ترکیب فرایند تحلیل شبکه ای ANP و تئوری فازی می باشد، ارائه شده است. به طوری که این روش با در نظر گرفتن ارتباط متقابل بین عوامل، استراتژی های مختلف را ارزیابی نموده و در نهایت بهترین استراتژی انتخاب می گردد. همچنین به منظور بررسی روایی روش پیشنهادی نتایج در یک مطالعه موردی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1777

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1149 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    15-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1650
  • دانلود: 

    740
چکیده: 

سود یکی از اساسی ترین عناصر صورت های مالی می باشد که از آن به عنوان معیاری برای ارزیابی تداوم فعالیت، کارایی و بازنگری ساختار قراردادهای نمایندگان واحد اقتصادی یاد می شود. سود نقدی عبارت است از قسمتی از عایدات شرکت که به صورت نقد به سهام داران پرداخت می شود. توزیع سود نقدی قدیمی ترین و معمولی ترین راه انتقال بازده از طرف شرکت ها به سهام داران می باشد. یکی از عوامل تاثیرگذار در تصمیم گیری سرمایه گذاران، صورت سود و زیان و اقلام آن می باشد. مدیریت شرکت همواره باید در خصوص نگهداری و یا توزیع تمام یا بخشی از سود سهام نقدی تصمیم گیری کند. از دیدگاه بازار کامل سرمایه تا زمانی که پروژه های سرمایه گذاری با بازدهی بیش از هزینه مورد نیاز آنها برای شرکت وجود داشته باشد، شرکت برای تامین مالی آنها از عایدات نگهداری شده استفاده خواهد کرد و اگر پس از تامین مالی تمام فرصت های سرمایه گذاری شرکت، عایداتی باقی ماند، این عایدات به صورت سود سهام نقدی بین سهام داران توزیع خواهد شد. مساله اصلی تحقیق این است که مشخص شود آیا تغییرات سود تقسیمی سهام در قیمت سهام خریداری شده تاثیری دارد یا خیر. روش آماری این تحقیق رگرسیون خطی به همراه ضریب تعیین بوده و از نرم افزار SPSS برای آزمون فرضیه تحقیق استفاده شده است. نتیجه حاصل از آزمون فرضیه تحقیق نشان می دهد که بین تغییرات سود تقسیمی و تغییرات قیمت سهام در شرکت های مواد غذایی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1650

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 740 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    23-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1136
  • دانلود: 

    671
چکیده: 

این تحقیق دو مفهوم مهم بازاریابی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد: خاستگاه نام و نشان تجاری و ارزش ویژه نام و نشان تجاری برای اولین بار راوی پایپو و همکارانشان در سال 2006 تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری را بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری ادغام نموده و مورد بررسی قرار داده اند. در این تحقیق ارزش ویژه نام و نشان تجاری با چهار مفهوم اصلی شامل آگاهی از نام و نشان تجاری، تداعی نام و نشان تجاری، کیفیت ادراک شده و وفاداری به نام و نشان تجاری مفهوم سازی گردیده است. تاثیر متغیر مستقل یعنی خاستگاه نام و نشان تجاری بر هر کدام از مفاهیم فرعی ذکر شده به صورت جداگانه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده است. تحقیق حاضر در دانشگاه آزاد قزوین در بین دانشجویان این دانشگاه به صورت نمونه گیری در کلیه دانشکده ها صورت پذیرفته و تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه آن نام و نشان تجاری را از دیدگاه مصرف کنندگان و کسانی که از مارک موبایل آگاه هستند را مورد ارزیابی قرار داده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که: ارزش ویژه نام و نشان تجاری به طور قابل ملاحظه ای متاثر از خاستگاه نام و نشان تجاری می باشد. تداعی نام و نشان تجاری به عنوان یکی از ابعاد فرعی ارزش ویژه نام و نشان تجاری متاثر از خاستگاه نام و نشان تجاری می باشد. کیفیت ادراک شده به عنوان یک بعد دیگر ارزش ویژه نام و نشان تجاری نیز متاثر از خاستگاه نام و نشان تجاری می باشد. وفاداری به مارک تجاری به عنوان بعد سوم ارزش ویژه نام و نشان تجاری تحت تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری قرار نگرفته است. همچنین در این تحقیق آگاهی نام و نشان تجاری با استفاده از مفاهیمی چون ترجیح دادن، به خاطر آوردن، و مصرف قبلی مفهوم سازی گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1136

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 671 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    29-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    8827
  • دانلود: 

    3799
چکیده: 

با توجه به گرایش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد آن و حضور بانک، جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیک را به عنوان بخش تفکیک ناپذیر تجارت الکترونیک و دارای نقش اساسی در اجرای آن نموده است و از طرف دیگر تحقیقات انجام شده نشان می دهد که رضایت مشتری بر روی حفظ مشتریان و در نتیجه بر سود آوری و موفقیت سازمان ها در عرصه رقابت تاثیرگذار است. بر اساس مرور ادبیات نظری تحقیق پنج بعد کیفیت برای بررسی کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی؛ پنج بعد کیفیت برای بررسی کیفیت خدمات دستگاه های خودپرداز و چهار بعد کیفیت برای بررسی کیفیت خدمات پایانه های فروش جهت تعیین رضایتمندی مشتریان از خدمات مذکور با استفاده از روش تحقیق توصیفی از طریق پرسشنامه پنج گزینه ای لیکرت مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از آزمون دو جمله ای فرضیه های تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفت و با استفاده از آزمون همبستگی رابطه ابعاد کیفیت خدمات بانکدای الکترونیک و رضایتمندی مشتریان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، که اهم پیشنهادات عبارت اند از: ترویج فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی با اطلاع رسانی و تشویق مشتریان به استفاده از این خدمات، رفع مشکلات و مسائل مربوط به زیر ساخت های ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی جهت افزایش سرعت ارائه خدمات بدون اشکال، القا مسئولیت پذیری بانک در ارائه خدمت بانکداری اینترنتی به مشتریان، تسهیل دسترسی مشتریان استفاده از خدمات دستگاه های خود پرداز و خدمات پایانه های فروش و جلب اعتماد مشتریان به خدمات بانکداری الکترونیکی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8827

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    43-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1621
  • دانلود: 

    1014
چکیده: 

ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به عرصه اقتصاد و تجارت منجر به شکل گیری انقلابی به نام تجارت الکترونیکی شده است که در حال تغییر روش های تجارت، خرید و حتی تغییر نحوه تفکر ماست. هر شرکتی که به دنبال کسب موفقیت در آینده است، کوشش می کند تا یک راهبرد مناسب در زمینه کسب و کار و تجارت الکترونیکی را به اجرا درآورد؛ که اولین و مهم ترین قدم در این راه، شناسایی عوامل موثر بر راه اندازی این سیستم می باشد. بر این اساس، در این مقاله سعی شد ضمن آشنایی با تجارت الکترونیک و زیرساخت های لازم برای اجرای این سیستم، به بررسی امکان سنجی راه اندازی تجارت الکترونیک در بنگاههای صادراتی استان مازندران تحت تاثیر این زیرساخت ها پرداخته شود و عوامل مربوط به آنها که بر راه اندازی تجارت الکترونیک موثرند، با استفاده از تکنیک تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی فازی اولویت بندی گردند. نتایج تحقیق نشان می دهند که زیرساخت فنی و زیرساخت سازمانی مشترکا رتبه اول، و زیرساخت های محیطی، اقتصادی و مالی به ترتیب دارای درجه اهمیت دوم تا چهارم می باشند و در اولویت بندی گزینه ها، به ترتیب استفاده از حمایت های دولتی برای امنیت اطلاعات و تجارت الکترونیکی، ساختار سازمانی مناسب برای هدایت و کنترل کار، برنامه ریزی مناسب برای اجرای سیستم تجارت الکترونیک، حمایت مدیریت برای اجرای سیستم، پرسنل ماهر و کارآمد و با اطلاعات کافی از تجارت الکترونیک؛ از جمله مهم ترین عوامل موجود برای استقرار تجارت الکترونیک می باشند و وزن بیشتری را از لحاظ اهمیت کسب کردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1621

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1014 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    57-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1424
  • دانلود: 

    835
چکیده: 

امروزه کاربرد فناوری اطلاعات و اینترنت در کسب و کار، به ابزاری برای کسب مزیت رقابتی تبدیل شده است. اثر گذاری کسب و کارهای الکترونیک به نحوی است که رویکرد رقابتی بین شرکت ها را از مدل های سنتی به مدل های نوین الکترونیک معطوف ساخته است. هدف اصلی این مقاله ارائه مجموعه نسبتا کاملی از شاخص های ارزیابی عملکرد کسب و کارهای الکترونیک و رتبه بندی کسب و کارهای الکترونیک بر اساس تئوری مطلوبیت چند شاخصه می باشد. در این تحقیق با بررسی مجموعه تحقیقات پیشین، سعی شده است که شاخص های ارزیابی کسب و کارهای الکترونیک از رویکردهای مختلف مورد تحلیل و دسته بندی قرار بگیرد؛ سپس با استفاده از یک نمونه محاسباتی تلاش می شود که در قالب تئوری مطلوبیت چند شاخصه به ارزیابی و رتبه بندی شرکت های فعال در زمینه کسب و کار الکترونیک پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1424

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 835 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    69-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1213
  • دانلود: 

    838
چکیده: 

در این مقاله ارزیابی میزان آمادگی اجرای سیستم مدیریت کیفیت جامع در تعاونی های فعال تولیدی بخش صنعت استان مازندران مورد مطالعه قرار می گیرد. پرسش اصلی تحقیق آن است که میزان آمادگی تعاونی های فعال تولیدی بخش صنعت استان مازندران برای اجرای سیستم مدیریت کیفیت جامع چقدر است؟ این پرسش اصلی منشا هشت پرسش فرعی تحقیق شده است. روش تحقیق، روش توصیفی-پیمایشی می باشد و برای این منظور از یک نمونه 210 نفری متشکل از مدیران وکارشناسان تعاونی ها با نمونه برداری تصادفی طبقه ای بر حسب صنعت استفاده شده است. ابزار اندازه گیری پرسشنامه استاندارد می باشد. پس از جمع آوری داده ها از آزمون دو جمله ای برای پاسخگویی به سوالات استفاده شد و نتایج تحقیق نشان می دهد که چهار معیار حمایت و رهبری مدیران عالی، برنامه ریزی استراتژیک، بیمه کیفیت و پیامدهای بهبود بهره وری و کیفیت برای اجرای این سیستم در سطح مطلوبی قرار دارند. و چهار معیار مشتری مداری، شناسایی و آموزش کارکنان، توانمندسازی کارکنان و کار تیمی و اندازه گیری و تجزیه تحلیل کیفیت برای اجرای این سیستم در سطح مطلوبی قرار ندارند. "و" در نهایت، مشخص شد که میزان آمادگی در تعاونی های فعال تولیدی بخش صنعت استان مازندران برای اجرای سیستم مدیریت کیفیت جامع در سطح مطلوبی قرار دارد. در پایان مقاله، پیشنهاداتی جهت بهبود عوامل فوق نیز ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 838 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    26
  • صفحات: 

    87-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3707
  • دانلود: 

    2052
چکیده: 

در رفتار مصرف کننده، حوزه خرید حوزه بسیار جذابی برای بازاریابان و روانشناسان می باشد. این حوزه به بررسی انواع خرید و انواع متغیرهای تاثیرگذار بر روی آنها می پردازد. برای اکثر افراد، خرید کردن بخش کوچکی از فعالیت روزمره آنان می باشد. با این حال، برای برخی دیگر خرید کردن می تواند بخش اصلی زندگی آنها که همه چیز را تحت شعاع قرار می دهد، محسوب شود. یکی از انواع رفتارهای خریدی که مصرف کننده به آن توجه زیادی دارد و یک مساله اجتماعی عمده محسوب می شود، خرید وسواسی می باشد که جنبه تاریک رفتار مصرف کننده نامیده می شود. خرید وسواسی موضوع بسیاری از مقالات رفتار مصرف کننده و روانشناسی بوده، عبارت است از: خریدهای مزمن تکرار شونده ای که اولین پاسخ به احساسات و حوادث منفی می باشد (فابر و اوگین، 1989). این تحقیق به شناسایی و ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر خرید وسواسی در ایران می پردازد. جامعه آماری آن 368 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه می باشد. نتایج به دست آمده از این تحقیق عبارت است از این که پرستیژ (قدرت ناشی از پول)، اضطراب (ناشی از پول)، خیال بافی، وسواس فکری، محیط خانواده (آگاهی از رفتار خرید وسواسی والدین)، گرایش به خرج کردن، افسردگی، مد و نا امیدی با خرید وسواسی رابطه مستقیم و عزت نفس با خرید وسواسی رابطه معکوس دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3707

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2052 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button