مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,158
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 28

چکیده

 این تحقیق دو مفهوم مهم بازاریابی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد: خاستگاه نام و نشان تجاری و ارزش ویژه نام و نشان تجاری برای اولین بار راوی پایپو و همکارانشان در سال 2006 تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری را بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری ادغام نموده و مورد بررسی قرار داده اند. در این تحقیق ارزش ویژه نام و نشان تجاری با چهار مفهوم اصلی شامل آگاهی از نام و نشان تجاری, تداعی نام و نشان تجاری, کیفیت ادراک شده و وفاداری به نام و نشان تجاری مفهوم سازی گردیده است. تاثیر متغیر مستقل یعنی خاستگاه نام و نشان تجاری بر هر کدام از مفاهیم فرعی ذکر شده به صورت جداگانه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته شده است. تحقیق حاضر در دانشگاه آزاد قزوین در بین دانشجویان این دانشگاه به صورت نمونه گیری در کلیه دانشکده ها صورت پذیرفته و تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه آن نام و نشان تجاری را از دیدگاه مصرف کنندگان و کسانی که از مارک موبایل آگاه هستند را مورد ارزیابی قرار داده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که: ارزش ویژه نام و نشان تجاری به طور قابل ملاحظه ای متاثر از خاستگاه نام و نشان تجاری می باشد. تداعی نام و نشان تجاری به عنوان یکی از ابعاد فرعی ارزش ویژه نام و نشان تجاری متاثر از خاستگاه نام و نشان تجاری می باشد. کیفیت ادراک شده به عنوان یک بعد دیگر ارزش ویژه نام و نشان تجاری نیز متاثر از خاستگاه نام و نشان تجاری می باشد. وفاداری به مارک تجاری به عنوان بعد سوم ارزش ویژه نام و نشان تجاری تحت تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری قرار نگرفته است. همچنین در این تحقیق آگاهی نام و نشان تجاری با استفاده از مفاهیمی چون ترجیح دادن, به خاطر آوردن, و مصرف قبلی مفهوم سازی گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محرابی، جواد، و خوش منظر، ایوب. (1391). ارزیابی تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، 9(26)، 23-28. SID. https://sid.ir/paper/151379/fa

    Vancouver: کپی

    محرابی جواد، خوش منظر ایوب. ارزیابی تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان. پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)[Internet]. 1391؛9(26):23-28. Available from: https://sid.ir/paper/151379/fa

    IEEE: کپی

    جواد محرابی، و ایوب خوش منظر، “ارزیابی تاثیر خاستگاه نام و نشان تجاری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف کنندگان،” پژوهشگر (مدیریت) (Journal of Industrial Strategic Management)، vol. 9، no. 26، pp. 23–28، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/151379/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button