Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Applied Psychology

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (10)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2041
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2041

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    7-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3248
  • دانلود: 

    1222
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر تعیین روند تغییر سلامت عمومی در زوجین است.روش: پژوهش از نوع توصیفی – مقایسه است که برای انجام آن 230 زوج از دانشجویان دانشگاه های تهران با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. از این تعداد 213 زوج در سال اول مطالعه، 116 زوج در سال دوم، 46 زوج در سال سوم، 95 زوج در سال چهارم، 56 زوج در سال پنجم و در نهایت 27 زوج که حدود 4 سال از عقد آنان گذشته بود به پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ، 1979 پاسخ دادند. داده ها با آزمون تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر، رگرسیون و t وابسته تحلیل شد.یافته ها: نشان داد به جز زیر مقیاس نشانه های بدنی، تفاوت میانگین زیر مقیاس ها و نمره کل پرسشنامه سلامت عمومی در بین سال های مختلف مطالعه، تفاوت معناداری ندارد. معتبرترین پیش بینی کننده نمره کل سلامت عمومی در سال پنجم مطالعه و ازدواج کردن زوجین است. وضعیت سلامت عمومی در بین زوج های دانشجوی مختلف در هر سال مطالعه تفاوت داشت و وضعیت سلامت عمومی زنان در مقایسه با شوهران خود نامطلوب تر بود.نتیجه گیری: در تبیین نتایج حاضر می توان به تغییر در روابط و مسوولیت های زوجین، و تنش حاصل از چگونگی کسب مهارت های ارتباطی و نحوه حل تعارض ها در سال های نخستین ازدواج اشاره نمود. همچنین در زنان این تنش می تواند با پذیرش نقش های خانوادگی یا کاری در اوایل ازدواج افزایش یافته و تاثیر نامطلوبی بر سلامت روانی آنها داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1222 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    25-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2057
  • دانلود: 

    1079
چکیده: 

هدف: پژوهش تعیین سطوح و مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن (به شیوه حفظ با معانی) و دانش آموزان عادی منطقه چهار شهر تهران بود.روش: پژوهش پس رویدادی از نوع علی – مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان دختر و پسر 10 و 11 ساله در حال تحصیل در کلاس چهارم و پنجم در سال 87 - 1386 و نمونه گیری به صورت تصادفی چند مرحله ای و تعداد نمونه در هر گروه 60 دانش آموز بود. آزمودنی ها به پرسشنامه های قضاوت اخلاقی (1998) و رشد اجتماعی واینلند (1965) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون های t، تحلیل واریانس دو و چند راهه مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نشان داد میزان رشد اجتماعی و قضاوت اخلاقی دانش آموزان حافظ قرآن بالاتر از دانش آموزان عادی است. همچنین تفاوت بین خرده مقیاس های رشد اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر معنی دار، و نیز رابطه بین رشد اجتماعی و قضاوت اخلاقی معنی دار و مثبت است.نتیجه گیری: این پژوهش، مبین نقش موثر شیوه های جدید آموزش و پرورش قرآن محور در افزایش رشد اجتماعی و قضاوت اخلاقی دانش آموزان، نسبت به روش های متداول و سنتی آموزش و پرورش است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2057

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1079 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    48-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    692
  • دانلود: 

    678
چکیده: 

هدف: پژوهش تعیین رابطه نظام ارزشی مصرف کنندگان بر نگرش های آنها حین فرایند تصمیم گیری، و بر متعلقات به عنوان فرایندهای پس از خرید کردن بود.روش: پژوهش همبستگی و نمونه گیری به صورت خوشه ای بود. برای انجام پژوهش 213 نفر از میان دانشجویان دانشگاه اصفهان انتخاب شدند و به زمینه یابی ارزش های شوارتز (2004)، نگرش سنج خرید کردن (1385) و یک پرسش باز پاسخ درباره متعلقات مهم افراد، با استفاده از مقولات کدگذاری ریچینز (1994) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از تحلیل همبستگی متعارف – که نوعی تحلیل آماری چند متغیری است که روابط چند متغیر را با چند متغیر دیگر مورد سنجش قرار می دهد – تحلیل شد.یافته ها: نشان داد ارزش های سطح فردی با نگرش های افراد و انواع متعلقات مهم افراد رابطه دارند و آنها را پیش بینی می کنند. همچنین نگرش های خرید کردن با انواع متعلقات رابطه دارد.نتیجه گیری: به طور کلی نه تنها کارکردهای روان شناختی کل گستره ارزش – نگرش – رفتار را در بر می گیرد، بلکه این کارکردها با نظام ارزشی پیچیده تری نیز در ارتباط است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 678 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    66-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1034
  • دانلود: 

    610
چکیده: 

هدف: این پژوهش تعیین رابطه پایگاه های هویت و مسند مهارگذاری با جنس، پایه و رشته تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه است.روش: پژوهش علی – مقایسه ای است. 179 آزمودنی پسر و 167 آزمودنی دختر به «مقیاس مسند مهارگذاری راتر» (به نقل از دشتی، 1996) و «آزمون عینی هویت من» آدامز و بنیون (به نقل از رحیمی نژاد، 1989) پاسخ دادند. برای تحلیل داده ها از تحلیل واریانس یکراهه، آزمون تعقیبی شفه، آزمون t و مجذور کای استفاده شد.یافته ها: نشان داد که از نظر دستیابی پایگاه های هویت تفاوت بین دانش آموزان دختر و پسر معنادار نیست. به علاوه، میزان اکتساب پایگاه هویت موفق در دانش آموزان سال سوم در مقایسه با پایه های اول و دوم بیشتر است. مسند مهارگذاری با جنس و رشته تحصیلی رابطه دارد، به این صورت که دانش آموزان دختر و دانش آموزان رشته علوم انسانی بیشتر دارای مسند مهارگذاری بیرونی و دانش آموزان پسر و دانش آموزان رشته ریاضی بیشتر دارای مسند مهارگذاری درونی بودند. در ضمن مشخص شد که پایگاه های هویت و مسند مهارگذاری نیز با یکدیگر رابطه دارند، یعنی آزمودنی های دارای هویت موفق، واجد مسند مهارگذاری درونی بودند.نتیجه گیری: اکتساب هویت یک فرایند تحولی است. بدین معنی که با افزایش سن و تجارب فردی، میزان دستیابی به پایگاه هویت موفق افزایش می یابد. در عوض مسند مهارگذاری افراد بیشتر متاثر از شرایط و تجارب بیرونی (مانند تحصیل در یک رشته خاص) است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1034

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 610 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    82-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3014
  • دانلود: 

    1549
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر تعیین و مقایسه رابطه والد – فرزند دانش آموزان دختر دبیرستانی دارای بحران هویت و فاقد بحران هویت است.روش: پژوهش توصیفی – مقایسه ای و جامعه مورد پژوهش، کلیه دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان کازرون که در سال تحصیلی 84 - 83 مشغول به تحصیل بودند که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، ابتدا شهرستان کازرون به 5 قسمت تقسیم و بعد از هر بخش یک مدرسه به صورت تصادفی و به این شیوه 450 نفر انتخاب شد و پرسشنامه آزمون هویت شخصی توسط احمدی (1378) و آزمون روابط والد – فرزند توسط مارک ای فاین، بی مورلند و سوبل (1983) توسط آنها تکمیل شد.یافته ها: نشان داد از بین این نمونه ها، بر اساس نتایج پرسشنامه آزمون هویت شخصی دانش آموزان دارای بحران هویت آشکار شدند که تعداد آنها 60 نفر بود و 60 دانش آموز فاقد بحران هویت که از لحاظ سن و وضعیت اقتصادی – اجتماعی با آنان همتا شدند به عنوان نمونه آماری برگزیده شدند. نتایج پژوهش تفاوت بین دو گروه دانش آموزان را از لحاظ بحران هویت نشان داد.نتیجه گیری: دانش آموزان دارای بحران هویت نسبت به دانش آموزان فاقد بحران هویت به طور کلی رابطه ضعیف تری با والدین خود دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3014

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1549 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    94-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2166
  • دانلود: 

    865
چکیده: 

هدف: پژوهش تعیین اعتبار، پایایی و هنجاریابی پرسشنامه فردگرایی اقتصادی فلدمن (1981) بود.روش: پژوهش از نوع تحلیل عاملی است. به منظور تعیین اعتبار 375 نفر، به منظور تعیین پایایی دو نمونه 40 و 50 نفری و به منظور هنجاریابی 1000 نفر از مردم شهر اصفهان با روش نمونه گیری تصادفی دو مرحله ای انتخاب شدند. اعتبار سازه با استفاده از تحلیل عاملی سنجش شد.یافته ها: نشان داد پرسشنامه فردگرایی اقتصادی در ایران دارای سه عامل انطباق سازمانی برای فرصت برابر، فشارهای درونی جامعه برای نگهداری فقر و اخلاق کاری است. ضریب پایایی همسانی درونی (آلفای کرونباخ) برای هر یک از عوامل این پرسشنامه به ترتیب: 0.382، 0.648، 0.573 و کل پرسشنامه 0.729 بود و پایایی بازآزمایی به ترتیب 0.732، 0.676 و 0.584 و کل پرسشنامه تبدیل شد.نتیجه گیری: پرسشنامه فردگرایی اقتصادی دارای پایایی و اعتبار سازه است. در موقعیت هایی که افراد قدرت انتخاب با توجه به مسایل اقتصادی شان را دارند، مثل انتخابات، پرسشنامه می تواند گرایش های اقتصادی فردی یا اجتماعی مردم را ارزیابی کند و بر اساس آن، سیاست هایی جهت جذب آرا اعمال شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2166

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 865 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    110-123
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    5795
  • دانلود: 

    1999
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر تبیین رابطه بین ابعاد مختلف معنویت با اضطراب و افسردگی در دانشجویان دانشگاه تهران و همچنین تعیین توان پیش بینی ابعاد مختلف معنویت در میزان افسردگی و اضطراب دانشجویان است.روش: پژوهش پس رویدادی (علی-مقایسه ای) است. 304 نفر از دانشجویان (124 پسر و 180 دختر) دانشگاه تهران به صورت طبقه ای سهمی انتخاب شدند و به فهرست بازبینی نشانگان رفتاری (دراگوتیس و همکاران، 1983) و مقیاس تجربیات معنوی (غباری بناب و همکاران، 1384) پاسخ دادند.یافته ها: نشان داد بین میزان اضطراب و ابعاد معنویت (معنایابی در زندگی و ارتباط با خدا) همبستگی منفی و بین افسردگی و اضطراب و تجربیات سلبی دانشجویان در معنویت همبستگی مثبت است. همچنین بین میزان افسردگی، معنایابی در زندگی، ارتباط با خدا و شکوفایی معنوی در دانشجویان همبستگی منفی بود. از لحاظ جنس، اضطراب و افسردگی در دختران بیشتر از پسران بود.نتیجه گیری: با توجه به این یافته ها می توان گفت رابطه بین اضطراب و افسردگی که دو جنبه مهم از سلامت روان هستند با معنویت و جنبه های مختلف آن معکوس است. از این یافته ها می توان در حیطه طراحی برای ارتقای سلامت روان در محیط های دانشجویی بهره برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5795

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1999 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button