مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نوع راهبردهای مطالعه و درک مطلب با بهره گیری از رویکرد تکلیف محور

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 44

چکیده

 در این مقاله با بکارگیری روش اکتشافی سعی گردیده است که تعداد و نوع راهبردهایی که توسط فراگیران فارسی زبان در زمان خواندن و درک متون با توجه به سطح دشواری آنها و سطح بسندگی زبانی خود به کار می گیرند مورد مطالعه قرار گیرد. بدین منظور در وهله اول مفهوم تکلیف زبانی (Task) تعریف گردیده, جنبه های متفاوت آن مورد بحث قرار گرفته است و به دنبال آن ماهیت راهبردهای یادگیری خاطر نشان گردیده اند. در این رابطه روش ارزشیابی راهبردها که به نام ارزشیابی راهبردی تکلیف محور معروف است مورد توجه قرار گرفته تا ارتباط بین سطح دشواری متون و راهبردهای به کارگرفته در زمان خواندن و درک آنها مورد بررسی قرار گیرند. برای انجام این کار از پرسشنامه ای که نوع راهبردها را معین می نماید استفاده شده است. افراد مورد مطالعه که 36 نفر می باشند بعد از اتمام خواندن متون با پاسخ به سوالات پرسشنامه, راهبردهای مورد استفاده خود را مشخص نموده اند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که متغیرهای مورد مطالعه از قبیل سطح دشواری متون, سطح بسندگی افراد و همچنین تعامل بین این دو هیچکدام تاثیر معنی داری در به کارگیری راهبردها نشان نمی دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فضیلت فر، علی محمد. (1389). بررسی نوع راهبردهای مطالعه و درک مطلب با بهره گیری از رویکرد تکلیف محور. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 53(217)، 19-44. SID. https://sid.ir/paper/459996/fa

    Vancouver: کپی

    فضیلت فر علی محمد. بررسی نوع راهبردهای مطالعه و درک مطلب با بهره گیری از رویکرد تکلیف محور. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛53(217):19-44. Available from: https://sid.ir/paper/459996/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد فضیلت فر، “بررسی نوع راهبردهای مطالعه و درک مطلب با بهره گیری از رویکرد تکلیف محور،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 53، no. 217، pp. 19–44، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/459996/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button