مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,069
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

خودکارآمدی زبان آموزان در مهارت خواندن و ارتباط آن با اضطراب خواندن در زبان خارجی و پیشرفت خواندن

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 67

چکیده

 شواهد زیادی دال بر آن وجود دارد که موفقیت یا عدم موفقیت در آموزش زبان تحت تاثیر فرآیندهای روانی در ذهن فرد است. خودکارآمدی و اضطراب از جمله عوامل روانی موثر بر آموزش زبان هستند. این مقاله ابتدا رابطه بین خودکارآمدی فراگیران زبان خارجی در درک مطلب را با اضطراب ناشی از خواندن بررسی می کند. سپس به بررسی رابطه بین خودکارآمدی فراگیران زبان خارجی و موفقیت آنها در درک مطلب می پردازد. همچنین,به بررسی این مطلب می پردازیم که آیا فراگیران خودکارآمد زبان خارجی دچار اضطراب کمتری نسبت به فراگیران دارای خودکارآمدی کمتر می شود یا خیر؟ و آیا فراگیران خودکارآمد زبان خارجی در درک مطلب عملکرد بهتری دارند یا خیر؟ 150 دانشجوی سال دوم ادبیات انگلیسی از سه دانشگاه مختلف در بررسی حاضر شرکت کردند. ابزار تحقیق مورد استفاده عبارت اند از: الف) پرسشنامه خودکارآمدی فراگیران زبان خارجی در درک مطلب که توسط نویسنده تهیه شده است, ب) پرسشنامه اضطراب در درک مطلب زبان خارجی (FLRAS) طراحی شده توسط سایتو و دیگران. جهت تحلیل داده ها از فرمول پیرسون و آزمون T مستقل استفاده شد. نتایج بررسی نشان دهنده رابطه منفی معنی دار بین خودکارآمدی شرکت کنندگان در درک مطلب و اضطراب آنها در درک مطلب بود. همچنین نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که شرکت کنندگان خودکارآمد نسبت به شرکت کنندگان دارای سطوح پایین خودکارآمدی به نمرات بهتری در درس درک مطلب دست یافتند. مطابق یافته های این بررسی, معلمان زبان خارجی باید زبان آموزان خود را به بهبود خودکارآمدی شان ترغیب کنند تا از این طریق بتوانند اضطراب خود را در درک مطلب زبان خارجی کاهش دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنسولی هزاره، بهزاد، و الهی، مجید. (1389). خودکارآمدی زبان آموزان در مهارت خواندن و ارتباط آن با اضطراب خواندن در زبان خارجی و پیشرفت خواندن. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 53(217)، 45-67. SID. https://sid.ir/paper/454860/fa

    Vancouver: کپی

    قنسولی هزاره بهزاد، الهی مجید. خودکارآمدی زبان آموزان در مهارت خواندن و ارتباط آن با اضطراب خواندن در زبان خارجی و پیشرفت خواندن. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛53(217):45-67. Available from: https://sid.ir/paper/454860/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد قنسولی هزاره، و مجید الهی، “خودکارآمدی زبان آموزان در مهارت خواندن و ارتباط آن با اضطراب خواندن در زبان خارجی و پیشرفت خواندن،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 53، no. 217، pp. 45–67، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454860/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button