Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (49)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1495
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1495

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    3-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2900
  • دانلود: 

    2225
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش گروهی والدین با رویکرد خانواده درمانی ستیر بر جو عاطفی خانواده بود. این پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه انجام شد. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی ناحیه 2 شهر کرمان در سال تحصیلی 91-90 بودند. نمونه پژوهش را 30 نفر از دانش آموزان تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) به صورت تصادفی جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه جو عاطفی خانواده (هیل برن، 1964) بود. ابتدا بر روی هر دو گروه پیش آزمون اجرا گردید، سپس والدین گروه آزمایش در 8 جلسه 90 دقیقه ای آموزش دیدند، ولی گروه گواه هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. پس از اتمام برنامه آموزش، پس آزمون روی هر دو گروه اجرا شد. داده های به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS19 و روش تحلیل کوواریانس بررسی شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش گروهی والدین با رویکرد خانواده درمانی ستیر بر بهبود جو عاطفی خانواده تاثیر معناداری دارد (P<0.001).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2900

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2225 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    12-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1476
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر موسیقی بر فرایندهای پردازش اطلاعات هیجانی و خنثی در دانشجویان و در قالب طرح پس آزمون با گروه گواه اجرا گردید. برای این کار ابتدا از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور بروجن، 60 دانشجو با شرایط ورودی ویژه انتخاب شدند. برای اطمینان از نداشتن اضطراب و افسردگی در شرکت کنندگان، آزمون اضطراب کتل (کتل، 1957) و فرم کوتاه افسردگی بک (1967) را تکمیل کردند. شرکت کنندگان به صورت جایگزینی تصادفی به سه گروه مختلف (دو گروه آزمایش و یک گروه گواه) تقسیم شدند. سپس یکی از گروههای آزمایش در معرض موسیقی با درونمایه افسردگی آور و گروه آزمایش دیگر در معرض موسیقی با درونمایه تهدید و اضطراب قرار گرفتند. در پایان هر سه گروه در قالب یک تکلیف رایانه ای (سیفی، 1384)، تکالیف یادآوری آزاد و برآورد فراوانی کلمات هیجانی و خنثی را انجام دادند. یافته های پژوهش با نرم افزار SPSS13 و به روش تحلیل اندازه گیری های مکرر تحلیل شد. نتایج نشان داد تم های مختلف موسیقی، متناسب با درونمایه خود، به طور نسبی موجب ایجاد سوگیری همنوا با خلق در پردازش اطلاعات (P=0.05) شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1476

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    25-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1126
  • دانلود: 

    629
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مقایسه کارکرد توجه در دو گروه رانندگان حادثه ساز و غیرحادثه ساز در سال 1390 انجام شد. جامعه آماری پژوهش تمام رانندگان مرد خودروهای سواری در تهران بود. به روش تصادفی ساده 50 راننده حادثه ساز که خودرو یا گواهینامه آنان ضبط شده بود، انتخاب شدند. در گروه گواه نیز 50 راننده مرد که هیچ گونه تخلفی تا زمان پژوهش در سوابق آنها درج نشده بود، به شکل تصادفی ساده انتخاب شدند. کارکرد توجه با آزمون عملکرد پیوسته رازولد (1956)، اندازه گیری شد. یافته های حاصل از آزمون تحلیل کواریانس نشان داد بین کارکرد توجه رانندگان حادثه ساز و غیرحادثه ساز تفاوت معناداری وجود دارد. در خطای ارائه پاسخ، خطای حذف و زمان واکنش، رانندگان حادثه ساز نمرات بالاتری نسبت به رانندگان غیرحادثه ساز کسب کردند (P<0.01) و در جست و جوی صحیح رانندگان غیرحادثه ساز نمره بالاتری کسب کردند (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1126

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 629 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    33-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1513
  • دانلود: 

    894
چکیده: 

هدف از انجام این پژوهش تعیین نقش حمایت اجتماعی ادراک شده، سبک های دلبستگی، سبک های هویتی و صفات شخصیتی در تمیز نوجوانان و جوانان معتاد و غیرمعتاد است. در این مطالعه علی مقایسه ای جامعه آماری همه مردان معتاد 15 تا 25 ساله (معتادان به مواد مخدر و مواد محرک) بستری شده در مرکز بازپروری توسکا متعلق به جمعیت خیریه تولد دوباره در منطقه افسریه تهران است. همچنین جامعه آماری افراد غیرمعتاد نیز مردان 15 تا 25 ساله ساکن در منطقه افسریه است. برای نمونه گیری 60معتاد و 60 غیرمعتاد به روش در دسترس انتخاب شدند. ابزارهای سنجش عبارت اند از:پرسشنامه های حمایت اجتماعی ادراک شده (زیمت و همکاران، 1988)، سبک های دلبستگی بزرگسالان (بشارت، 1379)، سبک های هویت برزونسکی (ISI-6G، وایت و همکاران، 1998)، و NEO-FFI (کاستا و مک کری، 1992). برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل ممیز استفاده شد. یافته ها نشان داد که به کمک متغیرهای گفته شده می توان عضویت در گروههای معتاد و غیرمعتاد را پیش بینی کرد. تابع حاصل به روش همزمان قادر به تبیین 61.7 درصد و در روش گام به گام 60 درصد از واریانس تفاوت در گروههای معتاد و غیرمعتاد بود (P<0.001). با مقایسه ضرایب استاندارد در روش همزمان و گام به گام، هویت هنجاری، حمایت اجتماعی ادراک شده و مسوولیت پذیری به ترتیب بیشترین نقش را در تمایز دو گروه معتاد و غیرمعتاد داشتند.پیش بینی عضویت گروهی نشان داد که در روش گام به گام 86.7 درصد از افراد در گروههای معتاد و غیرمعتاد به درستی طبقه بندی شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1513

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 894 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    46-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1500
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر هنجاریابی و تعیین اعتبار و پایایی پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف در شهر اصفهان بود. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. از بین جامعه آماری با استفاده از روش خوشه ای چندمرحله ای، 340 نفر از دانش آموزان 7 تا 12 ساله مدارس اصفهان، به عنوان نمونه انتخاب شدند و والدین آنها به پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف پاسخ دادند. بر اساس داده های حاصل نقاط درصدی و جدول راک، بهترین نقطه برش برابر با 30 پیشنهاد شد که با نقطه 90 درصدی مطابقت دارد. روایی صوری و روایی سازه با استفاده از نظر متخصصان مورد تایید قرار گرفت. همچنین به منظور بررسی روایی تشخیصی بر اساس روش تحلیل تمایزات، میزان حساسیت پرسشنامه 100 و ویژگی آن 90 محاسبه شد. با محاسبه آلفای کرونباخ پایایی پرسشنامه مطلوب گزارش شد (0.83). تحلیل عاملی اکتشافی، وجود سه عامل مجزا را در سوالات پرسشنامه تایید نمود که با عنوان زورگویی، تکانشگری و رفتارهای ضد اجتماعی نامگذاری شدند. با توجه به نتایج حاصل از روایی و پایایی پرسشنامه اختلال دلبستگی راندولف می توان گفت این پرسشنامه ابزاری پایا و روا برای بررسی اختلال دلبستگی است و قابلیت استفاده در جامعه ایرانی را دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1500

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    57-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1815
  • دانلود: 

    886
چکیده: 

هدف از این پژوهش، تعیین رابطه جو آموزشی با ابعاد عملکرد سازمانی ادراک شده به منظور بررسی اثر پیش بینی کنندگی جو آموزشی بر ابعاد عملکرد سازمانی ادراک شده بود. جامعه آماری پژوهش را 450 نفر از کارکنان یک کارخانه تولیدی خصوصی واقع در بروجن تشکیل می دادند که از میان آنان پرسشنامه 203 نفر که به صورت تصادفی انتخاب شدند، قابل بررسی بود. ابزارهای گردآوری داده ها شامل پرسشنامه 15 سوالی جو کلی آموزش (تریسی و توس، 2005) و حوزه های رهبری (8 پرسش)، سیاست ها و راهبرد ها (5 پرسش)، مشتری مداری (5 پرسش) و مدیریت منابع و اطلاعات (5 پرسش) از پرسشنامه ارزیابی سازمان (آتش پور، حسینی و صمصام شریعت، 1389) است. داده های حاصل از پرسشنامه ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام از طریق نرم افزار SPSS18 تحلیل و بررسی شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که ابعاد جو آموزشی با ابعاد عملکرد سازمانی ادراک شده (بجز رابطه حمایت سازمانی با مشتری مداری) رابطه مثبت و معنادار دارد (P<0.01). نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که ابعاد جو آموزشی، پیش بینی کننده ابعاد عملکرد سازمانی ادراک شده در حوزه های رهبری، اهداف و راهبرد ها، مشتری مداری و مدیریت منابع و اطلاعات است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 886 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    65-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    5280
  • دانلود: 

    2038
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین رابطه بین پرخاشگری، ابراز وجود و افسردگی با آمادگی به اعتیاد در دانشجویان دختر دانشگاه علامه طباطبایی انجام شد. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری دختران دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در سال 1390بودند. از میان آنها 150 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و با پرسشنامه های پرخاشگری اهواز (1379)، پرسشنامه ابراز وجود گمبریل و ریجی (1975)، پرسشنامه افسردگی بک (1961) و پرسشنامه آمادگی به اعتیاد زرگر (1385) مورد آزمون قرار گرفتند. داده ها از طریق آمار توصیفی (فراوانی، شاخص های مرکزی و محاسبه ضریب همبستگی) و آمار استنباطی (رگرسیون چندمتغیره به شیوه همزمان) تجزیه و تحلیل شد.یافته های پژوهش نشان داد که رابطه بین متغیرهای پرخاشگری، ابراز وجود و افسردگی با آمادگی به اعتیاد معنادار است (P<0.01). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که ترکیب خطی پرخاشگری، ابراز وجود و افسردگی توان پیش بینی آمادگی به اعتیاد را دارند (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5280

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2038 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    75-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    3397
  • دانلود: 

    1810
چکیده: 

هدف از این مطالعه تعیین رابطه دلبستگی به خدا و تاب آوری با معناداری زندگی در دانشجویان بود. جامعه آماری پژوهش همه دانشجویان مقطع تحصیلی کارشناسی دانشگاه محقق اردبیلی (اردبیل) در سال تحصیلی 89 -1388 بودند. نمونه شامل 200 دانشجو بود که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای از میان دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های دلبستگی به خدا اثر بک و مک دونالد (2006)، مقیاس تاب آوری اثر کونر دیویسون (2003) و مقیاس معناداری زندگی اثر باتیستا و آلموند (1973) جمع آوری شد. داده های پژوهش با روش های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که دلبستگی به خدا با معنا دا ری زندگی (0.48) و تاب آوری (0.40) و معناداری زندگی با تاب آوری (0.39) همبستگی مثبت معناداری دارد (P<0.01). همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که 25 درصد از واریانس معناداری زندگی، 37 درصد از واریانس مولفه چارچوب و 15 درصد از واریانس مولفه رضایت را متغیرهای دلبستگی به خدا و تاب آوری تبیین می کند (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3397

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1810 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    86-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    4349
  • دانلود: 

    1389
چکیده: 

پژوهش با هدف تبیین سهم باورهای فراشناختی در پیش بینی علایم افسردگی، اضطراب و استرس انجام شد. پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری همه پرستاران شاغل در بیمارستان بعثت شهر همدان بودند که از بین آنها 120 پرستار به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل فرم کوتاه پرسشنامه باورهای فراشناختی (MCQ-30) (ولز و کارترایت هاتن، 2004) و فرم کوتاه پرسشنامه افسردگی، اضطراب و تنش (DASS-21) (آنتونی و همکاران، 1998) بود. به منظور پیش بینی سهم باورهای فراشناختی داده ها با استفاده از روش رگرسیون چندمتغیره به روش گام به گام و با استفاده از نرم افزار SPSS 16 تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد از میان زیرمقیاس های باورهای فراشناختی، متغیر کنترل ناپذیری بیشترین سهم را در پیش بینی علایم افسردگی دارد و بعد از آن متغیرهای نیاز به مهار افکار و متغیر اطمینان شناختی بیشترین پیش کننده برای علایم افسردگی هستند (P<0.01). یافته های این پژوهش نشان می دهد که باورهای فراشناختی، به خصوص باورهای منفی مرتبط با کنترل ناپذیری و نیاز به مهار افکار بهترین پیش بینی کننده برای افسردگی، اضطراب و استرس هستند. این یافته ها از مدل فراشناختی افسردگی و اضطراب و نقش آن در کاهش علایم افسردگی، اضطراب و استرس، حمایت می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1389 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

شفیع زاده رقیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    3 (پیاپی 49)
  • صفحات: 

    95-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    5
  • بازدید: 

    10103
  • دانلود: 

    4569
چکیده: 

این پژوهش با هدف تعیین رابطه تاب آوری با پنج عامل بزرگ شخصیت اجرا شد. پژوهش از نوع همبستگی است.جامعه آماری همه ساکنان شهرستان مبارکه استان اصفهان در سال 1390 بودند که به طریق نمونه گیری در دسترس 57 مرد و 48 زن انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسون (CD-RISC، 2003) و پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو (کاستا و مک کری، 1990) بود. داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه (شیوه همزمان) تحلیل شد. یافته ها نشان داد تاب آوری با روان رنجورخویی رابطه منفی قوی (P<0.01) و با برون گرایی و وجدان گرایی رابطه مثبت (P<0.01) دارد و بین تاب آوری با گشودگی و توافق رابطه معناداری وجود ندارد. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که فقط روان رنجورخویی پیش بینی کننده معنادار تاب آوری در این گروه بوده است (P<0.001).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 10103

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4569 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 5 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button