Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    871
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 871

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2214
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2214

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    2975
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2975

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1473
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3719
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3719

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2921
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2921

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 19
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1802
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1802

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1571
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1571

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (66)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1815
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    4-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    886
  • دانلود: 

    777
چکیده: 

هدف این پژوهش اثربخشی درمان مبتنی بر آموزش یادآوری خاص در کاهش علایم افسردگی پس از زایمان زنان است. این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع کاربردی و طرح پژوهش از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه گواه است. تعداد اعضای جامعه پژوهش 315 زن مراجعه کننده برای مراقبت پس از زایمان به بخش زنان و زایمان شهر تهران بودند. نمونه گیری به صورت غیراحتمالی بود. تعداد اعضای نمونه 30 نفر (15 نفر در گروه آزمایش که 7 جلسه مداخله دریافت کردند، و 15 نفر در گروه گواه) بودند. پرسشنامه مربوط به مقیاس سنجش افسردگی ادینبورگ (1987) اجرا شد. روش آماری تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که درمان مبتنی بر آموزش یادآوری خاص در کاهش علایم افسردگی پس از زایمان تاثیر داشت (P<0.005).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 886

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 777 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    11-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2299
  • دانلود: 

    1464
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی رابطه تاثیر سبک های دلبستگی بر کمال گرایی مثبت و منفی، خشم و سازگاری هیجانی در دانشجویان است. طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری همه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه محقق اردبیلی در سال تحصیلی 93ـ1392 بودند. از میان آنان 234 نفر به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله ای به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات مقیاس دلبستگی بزرگسالان (هازن و شیور، 1987)، مقیاس کمال گرایی مثبت و منفی (تری شورت و همکاران، 1995)، پرسشنامه کنترل خشم (ضیاءالدین رضاخانی، 1389) و پرسشنامه سازگاری هیجانی (رینالدز، 2001) بود. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره تحلیل شد. نتایج حاصل از رگرسیون چندمتغیره نشان داد سبک های دلبستگی ناایمن (اجتنابی، دوسوگرا) فقط برای کمال گرایی منفی و برای سبک دلبستگی دوسوگرا فقط نسبت به خشم و برای سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا نسبت به سازگاری هیجانی توان پیش بینی دارد (P<0.05). الگوهای دلبستگی، تعیین کننده بسیاری از رفتارها، عواطف و مناسبات بزرگسالان است، برای تکوین شخصیت ضروری و پایه ای برای سلامت روانی است. بنابراین نتایج این پژوهش با تأکید بر اهمیت تعامل در دوران کودکی و تاثیر آن بر رشد و سلامت روانی در بزرگسالی، پیش زمینه هایی برای انجام مشاوره روان شناسی خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2299

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1464 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    11-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1032
  • دانلود: 

    806
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی نقش خودکارآمدی الگوبرداری معنوی، ادراک از دینداری والدین و ویژگی های شخصیتی در پیش بینی دینداری دانشجویان صورت گرفت. جامعه آماری کلیه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال تحصیلی 95-1394 بود. نمونه شامل 200 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها مقیاس های جهت گیری مذهبی با تکیه بر اسلام (آذربایجانی، 1382)، خودکارآمدی الگوبرداری معنوی (اومان و دیگران، 2012) و پرسشنامه شخصیت هگزاکو (اشتن و لی، 2009) توسط شرکت کنندگان تکمیل گردید. اطلاعات به دست آمده از طریق رگرسیون چندگانه به روش گام به گام تجزیه و تحلیل شدند. به طور کلی نتایج حاکی از آن بود که دینداری توسط سه متغیر خودکارآمدی الگوبرداری معنوی، ادراک از دینداری والدین و ویژگی های شخصیتی (صداقت-فروتنی و وظیفه شناسی) قابل پیش بینی است (P<0.01). والدین دیندار از یک سو با پرورش ویژگی های شخصیتی مورد توصیه دین در فرزندان و از سویی دیگر با تقویت خودکارآمدی فرزندان در الگوبرداری معنوی از والدین و سایر الگوهای مذهبی، مسیر دینداری را برای آن ها هموار می سازند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1032

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 806 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    31-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3016
  • دانلود: 

    1520
چکیده: 

هدف پژوهش، مقایسه اثربخشی زوج درمانی شناختی ـ رفتاری (CBCT) و زوج درمانی مبتنی بر پذیرش وتعهد (ACT) بر صمیمیت زناشویی زوجین متعارض شهر اصفهان بود. در این پژوهش از طرح شبه آزمایشی، پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری، شامل کلیه زوجین متعارض بودکه در سال 1395 به مراکز مشاوره شهر اصفهان مراجعه کرده بودند. روش نمونه گیری، از نوع داوطلبانه بود. 90 نفر (زن و شوهر)، در سه گروه قرار گرفتند. هر دو گروه آزمایش، دوازده جلسه درمان را یکبار در هفته به مدت 90 دقیقه دریافت کردند. ابزار پژوهش، پرسشنامه صمیمیت زوجین اولیا و همکاران (1388) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS و روش تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج نشان داد که هر دو رویکرد زوج درمانی، تغییرات معناداری در صمیمیت زناشویی در مرحله پس آزمون ایجاد کردند (P<0.05). همچنین نتایج آزمون تعقیبی بونفرونی حاکی از آن بود که بین میزان اثربخشی دو رویکرد زوج درمانی بر صمیمیت زناشویی تفاوت معنادار وجود ندارد. بر حسب نتایج حاصل از این پژوهش، دو رویکرد زوج درمانی، تغییرات معناداری در صمیمیت زناشویی ایجاد کردند و بین اثربخشی این دو روش درمانی تفاوت معناداری وجود نداشت. لذا نتیجه این پژوهش، حمایتی تجربی برای هر دو درمان در جهت افزایش صمیمیت زناشویی فراهم می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3016

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1520 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    41-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1876
  • دانلود: 

    1183
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی موسیقی درمانی بر سلامت عمومی جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه انجام گرفت. طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری همه جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه در سال 1393 در شهر اصفهان بود. به منظور انجام این پژوهش 60 نفر از میان جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در گروههای آزمایش و گواه گمارده شدند (هر گروه 30 نفر). ابزار پژوهش پرسشنامه سلامت عمومی (گلدبرگ، 1972) بود که در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون مورد استفاده قرار گرفت. گروه آزمایش به مدت 3 ماه (12 هفته) مداخله مبتنی بر موسیقی درمانی را دریافت کردند و گروه گواه این مداخله را دریافت نکردند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تک متغیری (آنکوا) و آزمون یومان ویتنی تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که مداخله مبتنی بر موسیقی درمانی بر افزایش سلامت عمومی جانبازان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه در مرحله پس آزمون در مقایسه با گروه گواه موثر بود (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1876

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1183 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    50-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1594
  • دانلود: 

    1046
چکیده: 

این پژوهش با هدف پیش بینی شادکامی در جانبازان و ایثارگران انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. همه جانبازان و ایثارگران کشور در سال 91 جامعه آماری پژوهش را تشکیل دادند. از این جامعه نمونه ای به تعداد 1135 نفر از ایثارگران از 10 استان کشور بر اساس شیوه نمونه گیری طبقه ای سهمیه ای نامساوی انتخاب شد. مقیاس شادکامی آکسفورد (آرگایل، 1995)، پرسشنامه شخصیتی نئو (جان، دوناهو و کنتل، 1991)، مقیاس محقق ساخته فعالیت های ارادی (نوفرستی، 1391) و پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی بر روی گروه نمونه اجرا و نتایج حاصل از این پرسشنامه ها با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی تجزیه و تحلیل شد. یافته های به دست آمده از تحلیل رگرسیون نشان دادکه روان رنجورخویی، برونگرایی، انجام فعالیت های ارادی، سلامت جسمانی و سطح درآمد مهمترین پیش بینی کننده های شادکامی در جانبازان و ایثارگران بود (P=0.0001).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1594

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1046 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    50-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1444
  • دانلود: 

    957
چکیده: 

هدف از این پژوهش پیش بینی عملکرد شغلی و خلاقیت سازمانی با استفاده از عوامل تنش زای درون و برون سازمانی در کارکنان شرکت مخابرات شهر شیراز است. طرح پژوهش رابطه ای از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش همه کارکنان اداره مخابرات شیراز (422 نفر) بود که از این تعداد 201 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه های استرس (کوهن و ویلیامسون، 1988)، استرس شغلی (آلوزو، فارستین وورنک، 2004)، عملکرد شغلی (مک کول، پاترسون، داویس و لاو، 2000)، خلاقیت شغلی (ایوانکویچ و ماتسون، 1990) بود. برای تحلیل داده ها از تحلیل رگرسیون همزمان استفاده گردید. یافته های پژوهش حاکی از این بود که استرس برون و درون سازمانی قادر به پیش بینی 64 درصد از عملکرد شغلی کارکنان است (P<0.01). همچنین استرس برون و درون سازمانی قادر به پیش بینی 80 درصد از خلاقیت سازمانی کارکنان است (P<0.01).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1444

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 957 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    65-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    960
  • دانلود: 

    892
چکیده: 

هدف این پژوهش پیش بینی حوزه های خاص امیدواری دانشجویان بر اساس سبک دلبستگی آنان است. طرح مطالعه از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش همه دانش آموزان ورودی جدید دانشگاه بوعلی سینا همدان در سال تحصیلی 91ـ1390 بودند. نمونه شامل 250 دانشجوی تازه وارد بود که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه سبک های دلبستگی بزرگسالان (هازن و شیور، 1987) و مقیاس امیدواری حوزه های خاص بزرگسالان (سیمپسون، 1999) را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از مدل یابی معادله ساختاری تحلیل شد. نتایج نشان داد که دلبستگی ایمن هر پنج حوزه خاص امیدواری روابط اجتماعی (P<0.01، b=0.83)، تحصیلات (P<0.01، b=0.79)، زندگی خانوادگی (P<0.01، b=0.40)، شغل (P<0.01، b=0.51)، و اوقات فراغت (P<0.01، b=0.62) را به طور معنادار و مثبت پیش بینی کرد، اما دلبستگی اجتنابی هیچ یک از حوزه های امیدواری را به طور معنادار پیش بینی نمی کند. دلبستگی دوسوگرا نیز فقط حوزه امید در زندگی خانوادگی را به طور معنادار و منفی پیش بینی می کند (P<0.05، b=-0.25). بر طبق نتایج به دست آمده از پژوهش می توان ادعا کرد که در افزایش امیدواری به افراد به ویژه افرادی که برای روان درمانی مراجع می کنند، باید به نوع دلبستگی آنان توجه شود. چرا که افزایش امید در این افراد باید در حوزه های مشخصی از جنبه های مختلف زندگی صورت گیرد تا مساله یا مشکلی را ایجاد نکند و همچنین بر تاثیر درمانی امید بیفزاید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 892 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    74-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1484
  • دانلود: 

    1188
چکیده: 

هدف این پژوهش ارائه مدل جامعی از عوامل تعیین کننده رفتارهای منجر به خرید آنلاین براساس کیفیت سایت است. پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی و کاربردی است. جامعه آماری همه دانشجویان کارشناسی ارشد غیر مجازی ورودی 1393 دانشگاه یزد بودند که از میان آنها 212 نفر براساس فرمول کوکران و به روش نمونه گیری طبقه ای متناسب انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده های پرسشنامه که شامل ابعاد کیفیت وب سایت برگرفته از سبی (2013)، شنیدرمن (1998)، دیویس، باگوزی و وارشا (1989)، دیزامز، یلیسیو، اردم و یالکین (2015)، ون در مرو و بکر (2003)، الینگ، لنتز، د جونگ و ون دن برق (2012)، لیو، هی، گاو و اکسی (2008)، لی و کوزار (2006)، سلطان یودین (2011)، کولیر و بینستوک (2006)، چافی و اسمیت (2013) و سیتکلفی (2002) و قصد خرید اینترنتی برگرفته از هوانگ و چا (2013) و لیو و جیانگ (2014) بود و همچنین برخی از پرسش های پرسشنامه محقق ساز بودند. تحلیل داده ها به روش حداقل مربعات جزئی و با کمک نرم افزار Smart Pls 2.0 و همچنین نرم افزار Amos 23 انجام شد. یافته ها نشان می دهند که کیفیت فنی، ظاهری و محتوای سایت بر قصد خرید اینترنتی تاثیری مثبت دارند (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1484

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1188 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    85-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2976
  • دانلود: 

    1371
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی اثر بازی های بومی محلی بر کاهش نشانگان کمبود توجه/ تکانشگری در دانش آموزان مقطع ابتدایی بود. پژوهش از نوع نیمه تجربی با استفاده از طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه موردمطالعه دانش آموزان مقطع ابتدایی (7 تا 12 ساله) شهر مشهد که در نیمسال اول 1395-1394 مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری شامل 40 دانش آموز در 4 مدرسه دخترانه و پسرانه که دارای نشانگان اختلال کمبود توجه/ تکانشگری بر اساس طبقه بندی DSM-V بودند که به شکل غیر تصادفی انتخاب و به شکل تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل در زیرگروه های نقص توجه و تکانشگری تقسیم شدند. آزمودنی ها در دو مرحله قبل و بعد از مداخله بازی های بومی و محلی، به کمک نسخه معلمان سیاهه علائم مرضی کودکان-4 مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها از طریق آزمون تحلیل کوواریانس و همبستگی پیرسون تجزیه شدند. نتایج نشان داد اثر بازی های بومی محلی منتخب بر کاهش نشانگان نقص توجه کودکان دارای اختلال نقص توجه و تکانشگری معنی دار است (P<0.001). لذا بازی های بومی محلی می تواند به عنوان یکی از روش های موثر در کاهش نشانگان کودکان دچار اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2976

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1371 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 19
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    95-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3753
  • دانلود: 

    1139
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی نقش ویژگی های شخصیتی در پیش بینی نشانگان وانمودگرایی و افسردگی است. نمونه شامل 220 نفر بود که به صورت تصادفی در دسترس از میان نوجوانان دختر بزهکار استان اصفهان که در مراکز اصلاح و تربیت سراسر استان اصفهان در سال 1394ـ1393 نگهداری می شدند، انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه 5 عاملی بزرگ شخصیت کاستا و مک کری (1992)، مقیاس پدیده وانمودگرایی کلانس (1978) و پرسشنامه افسردگی بک (1990) بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS تحلیل شدند و سطح معنی داری (p£0.001) در نظر گرفته شد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که روان رنجورخویی، برونگرایی و وظیفه شناسی در پیش بینی وانمودگرایی و روان رنجورخویی و برونگرایی در پیش بینی افسردگی نقش دارند. با استفاده از ویژ گی های شخصیتی نوجوانان بزهکار می توان وانمودگرایی و افسردگی را در ایشان پیش بینی و از ابتلای آنان به این موارد پیشگیری کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3753

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1139 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نویسندگان: 

کاظمی الهام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4 (پیاپی 66)
  • صفحات: 

    103-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1851
  • دانلود: 

    1088
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه عزت نفس و تاب آوری بین افراد بینا و نابینای شهر اصفهان انجام شد. پژوهش از نوع علی ـ مقایسه ای است. جامعه آماری همه نابینایان مرد و زن 20 تا 40 ساله با تحصیلات بالای دیپلم تحت پوشش سازمان بهزیستی، در بهار 1394، در شهر اصفهان بودند. از این میان،60 نفر (30 مرد و 30 زن) با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. 60 نفر از افراد بینا از نظر تحصیلات، سن و جنس با گروه نابینا همتا شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های عزت نفس روزنبرگ (1965) و تاب آوری کونور و دیویدسون (2003) بود. داده های حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS19 و تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین دو گروه بینا و نابینا در میزان تاب آوری تفاوت معناداری وجود ندارد، اما بین این دو گروه در متغیر عزت نفس تفاوت معناداری مشاهده شد (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1851

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1088 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button