نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    73-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2892
  • دانلود: 

    1660
چکیده: 

در دنیای رقابتی امروز، خدمات ارایه شده از سوی شرکت های رقیب روز به روز به یکدیگر شبیه تر می شوند و دیگر به سختی می توان مشتری را با ارایه خدمتی کاملا بدیع در بلندمدت شگفت زده کرد، زیرا نوآورانه ترین خدمات به سرعت از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می گردند. از این رو، سرمایه گذاری در حوزه وفاداری مشتری، یک سرمایه گذاری اثربخش و سودمند برای شرکت های خدماتی است. وفاداری، از طریق افزایش درآمد، کاهش هزینه به دست آوردن مشتریان جدید، کاهش حساسیت مشتری به قیمت و کاهش هزینه های آشنا کردن مشتری با روش های انجام کار در شرکت به افزایش سودآوری می انجامد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2892

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1660 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    59-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    5945
  • دانلود: 

    3849
چکیده: 

رشد و توسعه بازار سرمایه به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد هر کشوری نیازمند برخورداری از سیستم کارآمد مدیریت ریسک در آن می باشد. در دنیای کسب و کار، امروزه برای پیشرفت و توسعه بازار سرمایه ضرورت وجود سیستم یکپارچه مدیریت ریسک و تحلیل های سرمایه گذاری مبتنی بر ریسک، بیش از پیش اهمیت یافته است، به گونه ای که یکی از اصلی ترین وجه تمایز سرمایه گذاران، اعم از حقیقی و حقوقی در دنیای رقابتی، اتخاذ استراتژی ها و جهت گیریهای صحیح در سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی است. این پژوهش به دنبال ارزیابی و تبیین تکنیک های مدیریت ریسک و کاربرد آن در بازار سرمایه، در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با استفاده از پرسشنامه و از طریق نظرسنجی از خبرگان انجام شده است. جهت تجزیه وتحلیل های آماری داده ها از آزمون های کالموگراف اسمیرنوف، شاپیرو- ویلک و آزمون t تک نمونه ای استفاده شده است. یافته های حاصل از نتایج فرضیات تحقیق نشان می دهد استفاده از تکنیک های ترکیبی چنین سیستمی راهکار مناسبی را برای تخصیص بهینه منابع و انتخاب صحیح مسیر سرمایه گذاری، همچنین کارایی تخصیصی بازار سرمایه و تعادل بهینه بین ریسک و بازده را به دنبال خواهد داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5945

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3849 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3746
  • دانلود: 

    1803
چکیده: 

هر واحد تجاری با توجه به نوع فعالیت خود در آن حیطه عمل می نماید که نتیجه عملکرد آنها از طرق مختلف قابل بررسی و ارزیابی و اندازه گیری می باشد. یکی از ابزارهایی که برای تعیین موقعیت مالی شرکتها مورد استفاده قرار می گیرد تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی می باشد. در واقع نسبتهای مالی واقعیتهای مهمی را در ارتباط با عملیات و وضعیت مالی یک واحد را آشکار می سازد ٬ البته عوامل مختلفی در این نسبتها دخیل می باشند که یکی از آنها نرخ تورم موجود در اقتصاد کشور می باشد، تورم به عنوان یکی از شاخص های مهم اقتصادی در دنیا، همواره مورد توجه بسیاری از محققین بوده است. یکی از جنبه هایی که کمتر مورد بررسی قرار گرفته تاثیر این شاخص بر عملکرد بازارهای مالی و توسعه آن می باشد که در این مقاله آنرا را مدنظر قرار دادیم تا بررسی نماییم که این عامل تا چه اندازه و چگونه بر نسبتهای گوناگون مالی واحدهای تجاری اثرگذار می باشد ٬ برای انجام چنین تحقیقی اطلاعات شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را طی سالهای 1385 الی 1390 بررسی نموده و برای آزمون فرضیه ها پس از پردازش اطلاعات به کمک صفحه گسترده Excel و نرم افزار Eviews ٬ ضریب همبستگی پیرسون محاسبه و تحلیل رگرسیون صورت پذیرفت. نتایج حاصل از آزمون فرضیات تحقیق حاکی از ارتباط معنی دار بین تورم و شاخصهای ارزیابی عملکرد مالی شرکتها دارد. بنابراین می توان گفت نرخ تورم بر عملکرد مالی شرکت ها تاثیر فراوان داشته و کشوری با نرخ تورم بالا/ پایین می تواند اثر نامطلوب/ مطلوب بر عملکرد مالی شرکت ها داشته باشد. به عبارت دیگر یکی از عوامل خارج از شرکت که باعث ضعف/قوت عملکرد مالی شرکت ها می باشد نرخ تورم است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1803 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    13-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1437
  • دانلود: 

    675
چکیده: 

در جهان صنعتی امروز، به تولید به عنوان یک سلاح رقابتی نگریسته می شود و محصولات در حالی که باید بسیار کیفی باشند، تنها زمان کوتاهی در بازار می مانند و باید جای خود را به محصولاتی بدهند که با آخرین ذائقه، سلیقه و یا نیاز مشتریان سازگار هستند. بی توجهی به خواست مشتری و یا قصور در تحویل به موقع، ممکن است بسیار گران تمام شود. شرایط فوق سبب گردیده تا موضوع اطلاعات و سیستم اطلاعات تولید برای سازمانهای تولیدی از اهمیت زیادی برخوردار شود. هدف اصلی تحقیق حاضر، تحلیل سیستم اطلاعات تولید کارخانه لاستیک بارز و بررسی اثربخشی آن می باشد. جهت سنجش شاخص های مرتبط بودن، دقت، صحت، ایمنی، سرعت، اقتصادی بودن، شکل مناسب، قابل استفاده بودن در تصمیم گیری، به عنوان شاخص های تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه کاربران سیستم اطلاعات تولید کارخانه لاستیک بارز می باشد. به دلیل محدود بودن حجم جامعه آماری تحقیق، روش نمونه گیری مورد استفاده، همه شماری بوده است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد سیستم اطلاعات تولید کارخانه لاستیک بارز دارای اثربخشی نسبتا" زیادی است و توانسته است به طور نسبی رضایت کاربران را جلب کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1437

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 675 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    25-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4750
  • دانلود: 

    2271
چکیده: 

در این تحقیق سعی شده است تا با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها (DEA)، و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، پس از ارزیابی عملکرد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) مربوط به شرکت های تولیدی استان گیلان به رتبه بندی آن ها پرداخته شود.در این مطالعه ابتدا 13 واحد از واحدهای R&D شرکت های تولیدی استان گیلان پس از بررسی های لازم و متعدد به عنوان واحدهای تصمیم گیری (DMUs) انتخاب شده و با اقتباس از شرح وظایف محوله این واحدها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با استفاده از نظر خبرگان اقدام به تعیین شاخص های ورودی و خروجی تاثیرگذار شده است.شاخص های ورودی این تحقیق عبارتند از سطح دسترسی به امکانات، کیفیت نیروی انسانی، جنبه مالی و خروجی ها عبارتند از فرآیند/تکنولوژی/ محصول جدید، میزان بهینه سازی، عملکرد پژوهشی و مشتری مداری. که هر کدام از این شاخص ها زیر شاخص هایی دارد. جنبه مالی با اهمیت وزنی 0.447 به عنوان بالاترین و تاثیر گذارترین شاخص توسط خبرگان انتخاب شد و عملکرد پژوهشی به عنوان پایین ترین شاخص برگزیده شد. در ادامه با استفاده از مدل DEA (BCC خروجی محور) برای بررسی کارایی واحدهای R&D، 3 واحد کارا و 10 واحد دیگر ناکارا منتج شد. برای رتبه بندی واحدهای کارا از مدل آندرسون-پیترسون (AP) استفاده شد، کاراترین واحد R&D، واحد R&D شرکت پارس شهاب شناخته شده است. و واحدهای R&D شرکت های ایحاگستر و نیکا به ترتیب رتبه دوم و سوم را در میان دیگر واحدها کسب نمودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4750

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2271 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    41-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2418
  • دانلود: 

    1200
چکیده: 

در این تحقیق به دلیل نرخ بالای شکست و صرف هزینه و زمان بسیار بالای استقرار سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان و همچنین ضرورت انجام مطالعات ارزیابی آمادگی قبل از استقرار سیستم جهت شناسایی نقاط ضعف سازمان، از مدل S7 مکینزی (استراتژی، ساختار، سیستم ها، مهارت ها، سبک مدیریتی، کارکنان و ارزش های مشترک) برای ارزیابی آمادگی سازمانی جهت پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی استفاده شده است. داده ها از طریق توزیع پرسشنامه ای میان جمعی از کارکنان مناطق 37 گانه و نیز ستاد مرکزی شرکت که به صورت تصادفی از میان کل کارکنان به صورت خوشه ای انتخاب شده اند، جمع آوری شده است. پس از اطمینان از پایایی و روایی پرسشنامه، مدل تدوین شده با استفاده از تحلیل عاملی مورد آزمون قرار گرفته و تحلیل نتایج حاصل، حاکی از آن است که بین ارزیابی آمادگی سازمانی برنامه ریزی منابع سازمان (ERA) و ابعاد S7 مکینزی رابطه مثبت و معنی داری برقرار است و عامل مهارت بیشترین و کارکنان کمترین اثرگذاری را بر آمادگی سازمان جهت پیاده سازی ERP دارا می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2418

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1200 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    SPECIAL ISSUE ON MANAGEMENT AND ACCOUNTING
  • صفحات: 

    59-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    299
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Capital market growth and development, as an important part of each country’s economy, needs an efficient risk management system. Nowadays in business world, the importance of integrated risk management system for capital market developing is increasing so one of the main strength points among investors, either natural persons or legal entities, issuing right strategies for investment and economical affairs. These study treys to measure and explain risk management techniques and implement them in capital market in central insurance of I.R.I through questionnaire and survey among professionals. For data analyzing we used Kolmogorov–Smirnov test, Shapiro-Wilk test, and T test. The result s show that using of integral techniques in this system is an appropriate solution for optimum allocation of fund, allocatinal efficiency in capital market, choosing the accurate path for investment and optimum equilibrium between risk and return.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 299

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2014
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    SPECIAL ISSUE ON MANAGEMENT AND ACCOUNTING
  • صفحات: 

    74-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    213
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In today competitive market, served services by competitor companies become similar to each other day to day, and it is difficult to surprise customer with supplying fully new service in the long time; because the innovationist services are imitated by competitors fast and supply to the market. Thus, investment in the loyalty customer scope is very useful and profitable for service companies. Loyalty ends to profitability increase through income increase, cost decrease of gain new customers, decreasing in the customer sensitivity to the price, and decreasing in costs of customers familiarize with methods of doing things. In this survey, it is trying to study various attitudes about loyalty customer and to consider relationship between loyalty and some of effective factors on it. Then, it is considered how to faithful customers and supplying programs in this direction. It is used for considering literature, antecedents and backgrounds of the problem, library method and for gathering information about surveying subject, questionnaire among field methods. Based on data from this study, it is found that service quality satisfy customers effectively. In addition, satisfaction, trust and perceived switching cost make customers loyal. Bank has could supply customer satisfaction with serving acceptable services to customers. This satisfaction along with trust and switching cost factors has made customer loyalty.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 213

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    85-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1039
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

افزایش بهره وری در سازمان های دولتی از اقدامات اساسی در مسیر توسعه و رسیدن به تعالی سازمانی است. شرکت آب منطقه ای به عنوان یک ارگان دولتی که وظیفه حراست و حفاظت از منابع آبی را عهده دار است، نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. لذا این تحقیق برآن است تا با بررسی شاخص های موجود راهکارهایی را به منظور افزایش بهره وری در این شرکت ارائه نماید. به همین منظور شرکت آب منطقه ای اصفهان به همراه 11 اداره تابعه آن به عنوان نمونه انتخاب و شاخص های لازم برای بررسی اداره های کارا و ناکارا از طریق برگزاری جلسات و مصاحبه با مدیران و مسوولین مشخص شد. شاخص هایی مورد نظر شامل منابع انسانی، مساحت حوضه عملکرد اداره، جلوگیری از اضافه برداشت، کنترل منصوبات و تعداد مجوزهای صادره خروجی آن می باشند که به کمک آنها اداره های کارا و ناکار شناسایی و در آخر از ترکیب روش تحلیلی پوششی داده (DEA) و چرخه دمینگ مدلی کلی طراحی و راهکارهای لازم جهت دستیابی به کارایی لازم در دفاتر ناکارا ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1039

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    95-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1047
  • دانلود: 

    770
چکیده: 

قابلیت های شرکت برای درک و واکنش به تغییرات تکنولوژیکی را فرصت طلبی تکنولوژیکی می نامند که اهمیت آن برای مدیران به عنوان منبعی از امتیاز قابل رقابت بیشتر و بیشتر می شود. در این پژوهش ابعاد فرصت طلبی تکنولوژیکی و تاثیر آن بر عملکرد نوآورانه های کاشی و سرامیک استان یزد مورد بررسی گرفته است. روش تحقیق حاضر توصیفی پیمایشی از نوع کاربردی است و روش جمع آوری داده ها، کتابخانه ای و میدانی می باشد که جهت سنجش فرضیات و دستیابی به اهداف تحقیق، مدیران و کارمندان کارخانجات کاشی و سرامیک استان یزد به عنوان اعضای جامعه آماری در نظر گرفته شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد و سپس داده ها با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و تمامی فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفتند. بر اساس بررسی جامع در ادبیات موضوع، تعداد 6 فرضیه در این تحقیق ارائه شد که 3 فرضیه اول درباره تاثیر فرصت طلبی تکنولوژیکی بر ابعاد عملکرد که شامل درآمد، سود و ارزش بازار است می باشد و 3 فرضیه دیگر درباره تاثیر تاکیدات بازاریابی بر رابطه بین فرصت طلبی تکنولوژیکی و شاخصه های عملکرد می باشد. باتوجه به نتایج تجزیه و تحلیل های آماری فرضیات مورد بررسی قرار گرفتند که رابطه بین متغییرها در تمامی فرضیه ها مورد تایید قرار گرفت. با این تفاوت که شدت و مقدار تاثیر متغیر مستقل بر متغییر وابسته آنها متنوع بود. نتایج نشانگر این امر است که فرصت طلبی تکنولوژیکی تاثیر مثبت قوی تری روی معیارهای اصلی عملکرد از قبیل میزان فروش شرکت ها، سودها و ارزش بازار را دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1047

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 770 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    ویژه نامه مدیریت و حسابداری
  • صفحات: 

    113-128
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2038
  • دانلود: 

    1312
چکیده: 

هزینه کیفیت (COQ) یکی از اجزای مهم سیستم مدیریت جامع کیفیت (TQM) است. ارزیابی دقیق هزینه های کیفیت قابلیت اطمینان بهبودهای کیفی را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد. مدل پیشگیری-ارزیابی-شکست (PAF) رایج ترین رویکرد برای تعیین هزینه های کیفیت است. در این رویکرد هزینه های کیفیت از پارامترهای متعددی تشکیل شده اند، که به منظور تحلیل دقیق COQ مدلسازی این پارامترها و عوامل تاثیرگذار روی آن ها ضرورت دارد. در مدل PAF عدم اطمینان پارامترهای COQ در نظر گرفته نشده است. علاوه بر این روابط علی بین پارامترها و عوامل محیطی و کیفی نادیده گرفته شده اند. هدف اصلی این تحقیق ترکیب رویکرد PAF با روش شبکه های بیزین (BN) و توسعه مدلی احتمالی جهت ارزیابی هزینه های کیفیت بوده است. رویکرد ارائه شده، در یک شرکت تولید کننده مواد شیمیایی به اجرا درآمد. به این ترتیب ابتدا توسط مدلی کیفی به اولویت بندی گروه های سه گانه PAF پرداخته شده و سپس مدلی کمی جهت تحلیل عددی پارامترها و عوامل کیفی تاثیرگذار در گروه منتخب ارایه شده است. روش پیشنهادی پارامترهای مهم COQ را جهت اثربخشی برنامه های بهبود شناسایی کرده است. علاوه براین خروجی های مدل جدید با در دست داشتن داده های بیشتر، عدم قطعیت (مقادیر محتمل) هزینه های کیفیت را به کاهش داده و امکان تحلیل آینده های محتمل را از طریق تحلیل سناریو فراهم آورده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2038

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1312 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button