Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1291
  • دانلود: 

    768
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعیین روابط علی و مدل یابی معادلات ساختاری روابط بین مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر و مدیریت دانش با سطوح یادگیری سازمان های یادگیرنده در شرکت بیمه ایران در استان اصفهان می باشد. روش انجام پژوهش حاضر توصیفی از نوع علی همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را 230 نفر از کارکنان و نمایندگان شرکت بیمه ایران در استان اصفهان تشکیل می دادند که به صورت تصادفی انتخاب شدند. در راستای گردآوری داده های پژوهش از سه پرسش نامه، سازمان یادگیرنده واتکینز و مارسیک (2003)، مدیریت کیفیت فراگیر موسسه کیفیت فدرال آمریکا (1990) و مدیریت دانش قلی زاده، شعبانی ورکی و مرتضوی (1384) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که بین سطوح سازمان یادگیرنده با مولفه های مدیریت دانش و مدیریت کیفیت فراگیر (به استثنای حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان) رابطه همبستگی معناداری وجود دارد، به علاوه بر اساس مقادیر مجذور R مدل نظری پژوهش (زتی، 2002) مورد تایید قرار گرفت. در حالی که نتایجT  سوبل گویای آن بود که تنها مدیریت دانش دارای تاثیر مستقیم بر سازمان یادگیرنده بوده است و مقادیر حاصل از ضرایب تاثیر β، مدیریت کیفیت فراگیر را دارای چنین قابلیتی نشان نداد. می توان چنین نتیجه گیری کرد که شرکت بیمه ایران در استان اصفهان به منظور حرکت سریع تر به عنوان یک سازمان یادگیرنده بایستی با تمرکز بر مولفه های مدیریت دانش، به خصوص مولفه درونی سازی دانش برنامه های استراتژیک و کیفی سازمان را تدوین و اجرا نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1291

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 768 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    15-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    939
  • دانلود: 

    210
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی فرآیند انتقال تکنولوژی در صنایع تولید موتورهای دیزلی و آشنایی با مشکلات مربوط به انتقال آن در این نوع تولیدات در کشور و دستیابی به راه حل های ممکن بوده است. بنابراین، در این تحقیق فرآیند انتقال تکنولوژی که شامل مراحل کسب، انطباق، جذب، توسعه و اشاعه تکنولوژی می باشد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و همچنین تاثیر متغیرهای تجربه و سوابق کاری، میزان تحصیلات و سن افراد بر روی این فرآیند مورد ارزیابی قرار گرفته است.روش تحقیق از نوع کاربردی با استفاده از متد توصیفی است. برای جمع آوری اطلاعات از طریق میدانی و کتابخانه ای استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است بدین ترتیب که از آمار پارامتریک از دستور t برای آزمون فرضیه های اصلی و استنباط جامعه و از نوع ناپارامتریک از آزمون کروسکال والیس برای آزمون فرضیه های فرعی و تاثیر آنها بر روی فرضیه های اصلی در سطح اطمینان 95% مورد آزمون قرار گرفته و استفاده شده است. همچنین برای تشخیص توزیع جامعه از آزمون کولموگروف - اسمیرنف بهره برده شده که نشان از نرمال بودن آن دارد و در نهایت با تایید فرضیه های مراحل کسب و انطباق و رد فرضیه های مربوط به مراحل جذب، توسعه و اشاعه تکنولوژی که دال بر عدم انتقال مناسب و منسجم تکنولوژی بوده و لذا با توجه به نتایج حاصله، پیشنهادات و الگوی مناسب ارایه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 939

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 210 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    29-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1154
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

اندازه گیری عملکرد همواره از مهم ترین وظایف مدیران به حساب می آید، از این رو دانش مدیریت، دانش اندازه گیری می باشد و اگر مانتوانیم چیزی را اندازه گیری کنیم بی شک نمی توانیم آن را کنترل نماییم و در نتیجه نمی توانیم آن را مدیریت کنیم.در این مقاله با توجه به شاخص بهره وری مالم کوئست، شاخصی برای تعیین پیشرفت و پسرفت یک واحد ارایه شده است. این شاخص با استفاده از تغییرات مرز حاصل از ورودی واحد ها و تغییرات کارایی آنها تعریف شده، که آن را شاخص بهره وری مالم کوئست می نامیم. محاسبه مقادیر کارایی و فاصله هر واحد تا مرز، با استفاده از تکنیک های برنامه ریزی خطی و تحلیل پوششی داده ها صورت می گیرد. با این شاخص میزان پیشرفت و یا پسرفت حاصل از تولید هر واحد، مورد ارزیابی قرار گرفته و اطلاعات مدیر را در این رابطه افزایش می دهد.مدل مالم کوئست در یک مجتمع نیروگاهی، که شامل چهار واحد نیروگاهی می باشد پیاده شده و نتایج به صورت کامل، در قالب جداولی ارایه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1154

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

امیری یاسر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    43-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2707
  • دانلود: 

    855
چکیده: 

رضایت مشتری و کیفیت خدمات عاملی حیاتی در تحلیل رقبا می باشد. توجه به این امر متضمن سود و پیشی گرفتن از رقبا در بلند مدت است. سازمان ها برای ادامه حیات، سبقت گرفتن از رقبا در بازار رقابت و توسعه و پیشرفت خویش باید در کوتاه ترین زمان نسبت به شناسایی مشکلات و مرتفع نمودن آنها اقدام نمایند. اجرای صحیح مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در بسیاری از سازمان ها موجب افزایش توان رقابتی، افزایش درآمد و کاهش هزینه های عملیاتی شده است. لذا با توجه به اهمیت موضوع CRM، هدف اصلی از این پژوهش تدوین برنامه بهینه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)  در بانک تجارت شیراز می باشد. بدین منظور پس از بررسی مقالات و ادبیات مربوط به CRM، ابعاد و مولفه های مختلف سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در نظام بانکداری تعیین گشته و پس از تایید شاخص ها با استفاده از تحلیل عاملی، وضعیت عملکرد CRM در بانک تجارت شیراز مورد بررسی قرار گرفته است. سپس به تحلیل شکاف بین انتظارات و ادراکات مشتریان از این مولفه ها پرداخته شده است. همچنین با استفاده از تکنیک TOPSIS مولفه های کلیدی شناسایی شده حاصل از ماتریس اهمیت - عملکرد، رتبه بندی شده تا درجه اهمیت هر یک از این مولفه ها تعیین گشته و مولفه های بحرانی برای تدوین برنامه بهینه CRM تعیین شوند. در این پژوهش این نتیجه حاصل شد که عملکرد بانک تجارت در ابعاد و مولفه های مختلف CRM مطلوب نمی باشد و در نهایت با استفاده از نتایج پژوهش، برنامه بهینه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)  در بانک تجارت شیراز تدوین و ارایه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2707

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 855 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فقهی فرهمند ناصر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    57-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1501
  • دانلود: 

    683
چکیده: 

یکی از راهکارهای پیشنهادی در راستای عملیاتی نمودن استراتژی در سطح سازمان، به کارگیری روش امتیازی متوازن یا BSC2 جهت ارزیابی عملکرد است. در این راستا با این روش، تعیین میزان عملکرد واقعی در هر یک از شاخص های آن با توجه به اهداف پیش بینی شده در همان معیارها به عنوان هدف اصلی این بررسی بوده تا از نتایج آن بتوان نقاط قوت و ضعف چنین سازمان هایی را شناخت. در واقع سوال اصلی این پژوهش این است که میزان عملکرد واقعی سازمان های خدماتی در شاخص های مورد بررسی در معیارهای مذکور با توجه به اهداف پیش بینی شده چگونه است. تا به این فرضیه پرداخته شود که میانگین عملکرد واقعی شاخص های مورد بررسی در معیارهای حوزه های روش امتیازی متوازن با اهداف عملکردی پیش بینی شده تفاوتی ندارد.روش این پژوهش از نوع تحقیق توصیفی و تحلیلی و قلمرو آن از نظر زمانی در بازه زمانی یک ساله و از نظر مکانی در سازمان های خدماتی قابل دسترس شهر تبریز با روش جمع آوری اطلاعات به صورت اسنادی، مصاحبه، مشاهده و پرسشنامه با هدف تشخیص وضعیت عوامل کلیدی عملکرد جامعه آماری با روش معمولی و BSC بوده تا میزان پیش بینی عملکرد این سازمان ها در هر یک از شاخص های مورد بررسی در حوزه های رشد و یادگیری، فرآیندهای داخلی، مشتری و مالی به عنوان متغیرهای مستقل و میزان عملکرد واقعی این سازمان ها در هر یک از شاخص های مورد بررسی در حوزه های مذکور به عنوان متغیرهای وابسته شناسایی شوند. در نهایت خلاصه نتایج نشان داد که وضعیت عوامل کلیدی عملکرد جامعه آماری با روش معمولی کمتر از روش BSC است و عملکرد حوزه های روش BSC در جامعه آماری وضعیت یکسان و هماهنگی ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1501

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 683 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    69-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1631
  • دانلود: 

    732
چکیده: 

طرح ریزی مدلی که بتواند پیش از اقدام جهت استقرار مدل های متداول نظام مدیریت کیفیت، سطح بلوغ سازمانی را در محدوده دانش مدیریت کیفیت و پیش نیازهای مرتبط با آن در سازمان ها اندازه گیری نماید و دغدغه های مطرح شده را قبل از انجام هر اقدامی به صورت کاملا شفاف پاسخ گوید قطعا در اثربخشی اقدامات انجام شده بسیار مفید و موثر خواهد بود. در این راستا مدلی ارایه خواهد شد تا به واسطه آن سطح بلوغ و آمادگی سازمان ها را برای پذیرش و استقرار اثربخش و مفید نظام های مدیریت کیفیت از استانداردهای ایزو 9001 گرفته تا مدل های تعالی سازمانی مورد اندازه گیری قرار بگیرند. در این الگو با بهره گیری از اصول هشتگانه مدیریت کیفیت و استفاده از پرسش نامه استاندارد شده ای تمامی ابعاد بلوغ در مدیریت کیفیت سازمان با توجه به اصل رعایت روابط پیش نیازی در قابلیت های ایجاد شده در سازمان، میزان بلوغ در یکی از وضعیت های شش گانه بلوغ تعیین می گردد. مقاله حاضر چگونگی پیاده سازی اندازه گیری سطح بلوغ سازمانی را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 732 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    81-89
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1803
  • دانلود: 

    850
چکیده: 

دارایی های نامشهود بیانگر تمامی دارایی هایی است که در ترازنامه لحاظ نمی شوند، با این حال منبعی برای خلق ارزش محسوب شده که منجر به مزیت رقابتی پایدار می شوند. سرمایه انسانی به عنوان بارزترین شکل از دارایی های نامشهود، بیانگر ذخیره دانش انفرادی در سازمان است که توسط کارکنان آن نشان داده می شود. عملکرد سازمانی نیز به موضوع متناوب سازمان در ابعاد متفاوت مدیریتی از جمله فروش، دارایی، سود، ارزش بازاری و ارزش دفتری، اشاره دارد. از آنجا که روش های حسابداری سنتی قادر به اندازه گیری این نوع نامشهود از دارایی -ها نیستند، مساله مطرح در این مقاله، درک و مفهوم سازی سرمایه انسانی و اندازه گیری اثر آن بر عملکرد سازمانی است. برای گردآوری داده های این تحقیق، از بخشی از پرسشنامه روان سنجی که نسخه اصلی آن اولین بار در کانادا تهیه و اجرا شده، استفاده شده است. برای اکتشاف سازه ها و بسط گویه ها، روش تحلیل مولفه های اصلی (PCA) و روابط خطی ساختاری (LISREL) به کار رفته است. مدل برآورد شده نهایی، بیانگر تفسیری از واریانس عملکرد سازمانی توسط سرمایه انسانی در صنعت بانکداری کشورمان است که می تواند پیش درآمد مناسبی برای تحقیقات آتی در دیگر زمینه ها باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1803

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 850 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    91-103
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2984
  • دانلود: 

    1206
چکیده: 

مقاله حاضر در پی رتبه بندی 24 عامل شناسایی شده موثر بر رضایت مشتریان بانک اقتصاد نوین مشهد بر اساس اهمیت عوامل و رضایت از عوامل، از دیدگاه مشتریان بانک می باشد. تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از شاخه میدانی می باشد. بنابراین اطلاعات مورد نیاز به صورت پیمایشی و از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه در دو مرحله بوده است. در مرحله اول با توجه به منابع مختلف لیستی از عوامل در قالب پرسشنامه اولیه طراحی گردید و در اختیار مدیران و کارکنان بانک اقتصاد نوین قرار گرفت تا آنها نیز عواملی را علاوه بر عوامل مذکور که بر رضایت مشتریان موثر می باشد به لیست اضافه نمایند. در مرحله دوم نیز با توجه به عوامل شناسایی شده پرسشنامه نهایی طراحی، تعیین اعتبار و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با تخصیص برابر در میان 140 نفر از مشتریان مختلف، 7 شعبه بانک اقتصاد نوین توزیع گردید. یافته های تحقیق حاکی از رتبه بندی عوامل شناسایی شده از دیدگاه مشتریان بر اساس میزان اهمیت عامل و میزان رضایت از عامل در 7 شعبه مختلف بانک اقتصاد نوین در شهر مشهد می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2984

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1206 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

ناظمی فرزاد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    10
  • صفحات: 

    105-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2360
  • دانلود: 

    1074
چکیده: 

در اقتصاد مدرن درجه توسعه یافتگی یک کشور رابطه مستقیمی با حجم روابط تجاری بین المللی آن کشور دارد. بنابراین توسعه صادرات و تحصیل منابع ارزی در سرلوحه اهداف سیاستگزاران اقتصادی کشورها قرار دارد. با استفاده از صادرات، کشورها می توانند الف- از طریق تحریک تولید داخلی نرخ تولید و اشتغال را افزایش داده و ب- منابع ارزی لازم را جهت افزایش واردات و مصرف داخلی که باعث افزایش رفاه اقتصادی می گردد، تامین کنند. افزایش صادرات اصلی ترین سیاست اقتصادی دولت ایران در چند دهه اخیر بوده است. به منظور رهایی از اقتصاد تک محصولی، توسعه صادرات غیر نفتی برای دولت ایران یک ضرورت انکار ناپذیر است. این مطالعه در تلاش است پس از تحلیل نظری اهمیت و جایگاه صادرات غیر نفتی کشور، با استفاده از روش حداقل مربعات معمولی ارتباط متغیرهای کلان اقتصادی همانند تورم، نرخ ارز و تولید ناخالص داخلی را با صادرات غیر نفتی  مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. داده های آماری مورد استفاده در این تحقیق مربوط به بعد از انقلاب می باشد. این مطالعه نشان می دهد که الف- یک ارتباط مثبت بین نرخ ارز و تولید ناخالص داخلی با صادرات غیر نفتی و ب– یک ارتباط معکوس بین نرخ تورم و صادرات غیر نفتی در این فاصله زمانی وجود دارد. طبق یافته های این تحقیق سیاستگزاران اقتصادی می توانند از طریق کاهش نرخ تورم و افزایش تولید ناخالص داخلی و نرخ ارز قدم های سازنده ای را در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور بردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1074 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6