مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت عوامل کلیدی عملکرد سازمان های خدماتی با روش امتیازی متوازن

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 67

چکیده

 یکی از راهکارهای پیشنهادی در راستای عملیاتی نمودن استراتژی در سطح سازمان, به کارگیری روش امتیازی متوازن یا BSC2 جهت ارزیابی عملکرد است. در این راستا با این روش, تعیین میزان عملکرد واقعی در هر یک از شاخص های آن با توجه به اهداف پیش بینی شده در همان معیارها به عنوان هدف اصلی این بررسی بوده تا از نتایج آن بتوان نقاط قوت و ضعف چنین سازمان هایی را شناخت. در واقع سوال اصلی این پژوهش این است که میزان عملکرد واقعی سازمان های خدماتی در شاخص های مورد بررسی در معیارهای مذکور با توجه به اهداف پیش بینی شده چگونه است. تا به این فرضیه پرداخته شود که میانگین عملکرد واقعی شاخص های مورد بررسی در معیارهای حوزه های روش امتیازی متوازن با اهداف عملکردی پیش بینی شده تفاوتی ندارد.روش این پژوهش از نوع تحقیق توصیفی و تحلیلی و قلمرو آن از نظر زمانی در بازه زمانی یک ساله و از نظر مکانی در سازمان های خدماتی قابل دسترس شهر تبریز با روش جمع آوری اطلاعات به صورت اسنادی, مصاحبه, مشاهده و پرسشنامه با هدف تشخیص وضعیت عوامل کلیدی عملکرد جامعه آماری با روش معمولی و BSC بوده تا میزان پیش بینی عملکرد این سازمان ها در هر یک از شاخص های مورد بررسی در حوزه های رشد و یادگیری, فرآیندهای داخلی, مشتری و مالی به عنوان متغیرهای مستقل و میزان عملکرد واقعی این سازمان ها در هر یک از شاخص های مورد بررسی در حوزه های مذکور به عنوان متغیرهای وابسته شناسایی شوند. در نهایت خلاصه نتایج نشان داد که وضعیت عوامل کلیدی عملکرد جامعه آماری با روش معمولی کمتر از روش BSC است و عملکرد حوزه های روش BSC در جامعه آماری وضعیت یکسان و هماهنگی ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فقهی فرهمند، ناصر. (1388). بررسی وضعیت عوامل کلیدی عملکرد سازمان های خدماتی با روش امتیازی متوازن. مدیریت صنعتی، 4(10)، 57-67. SID. https://sid.ir/paper/171126/fa

    Vancouver: کپی

    فقهی فرهمند ناصر. بررسی وضعیت عوامل کلیدی عملکرد سازمان های خدماتی با روش امتیازی متوازن. مدیریت صنعتی[Internet]. 1388؛4(10):57-67. Available from: https://sid.ir/paper/171126/fa

    IEEE: کپی

    ناصر فقهی فرهمند، “بررسی وضعیت عوامل کلیدی عملکرد سازمان های خدماتی با روش امتیازی متوازن،” مدیریت صنعتی، vol. 4، no. 10، pp. 57–67، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/171126/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button