مقدمه: مطالعات پدیدارشناسی عموما با ادراک یا مفاهیم، نگرش و عقاید، احساسات و عواطف افراد سروکار دارد. در این رویکرد، با استفاده از مصاحبه یا محصولات فرهنگی و یا آنچه نویسنده طراحی می کند (مانند فیلم، عکس و ...)، می توان تجارب افراد از پدیده های ویژه را استخراج کرد. این مقاله به بررسی کاربرد دیدگاه پدیدارشناختی ون منن در مطالعات برنامه درسی پرداخته است. هدف این مقاله بررسی و توصیف دیدگاه پدیدارشناختی ون منن در زمینه برداشت ها از برنامه درسی، میزان اهمیت دادن آن به معلم، اهمیت تدریس و انتخاب محتوی و مواد درسی بود.نتیجه گیری: زیست جهان شخصی هر فرد می تواند در معرفت عمومی تجربه های روزمره شناخته شود؛ این تایید، راهی برای ملاحظه توصیف های مربوط به زیست جهان دیگران می گشاید. البته مطالعات ناظر بر این است که گزارش های دانش آموزان از زیست جهان شان بسیار متغیر و خلاصه تر از آن است که الگوی کلی و روشن از آن پدیدار شود.