مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری مبتنی بر وب؛ مرور سیستماتیک تنوع پذیری مداخلات

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 177

چکیده

 اهداف: آموزگاران غالبا در مورد یادگیری مبتنی بر وب (WBL) به عنوان ماهیتی منفرد یا گروهی از فعالیت های مشابه با اثرات همگون صحبت می کنند. این مرور سیستماتیک, ناهمگونی بزرگی در میان نتایج مطالعات فردی نشان می دهد. 266 مطالعه در مورد مقایسه مداخله WBL با فعالیت های آموزشی دیگر شناسایی شدند. هدف این مطالعه, شرح گوناگونی در شکل ها, روش های آموزشی و قالب های ارایه مطلب در WBL بود.نتیجه گیری: تقریبا در همه دوره ها (%89) از متن نوشتاری و در %55, از چندرسان ها استفاده شده بود. در مجموع, %32 ارتباطات برخط توسط پست الکترونیک, مباحثه سلسله وار یا کنفرانس ویدیویی و %9, اجزای همزمان بود. %24 آمیزه ای از آموزش های مبتنی بر وب و غیرمبتنی بر رایانه بودند. %77 دوره های مبتنی بر وب, روش های آموزشی را (به غیر از متن به تنهایی) برای ارتقای فرآیند یادگیری به کار گرفتند. روش های آموزشی رایج تر (هرکدام تقریبا در %50 دوره ها مورد استفاده قرار گرفتند), نمونه های بیمار, سئوالات خودارزیابی و بازخورد بودند. آموزگاران و محققان نمی توانند با WBL به عنوان ماهیت منفرد برخورد کنند. روش های آموزشی و شکل های بسیار متفاوتی برای آموزش دهندگان WBL در دسترس است. محققان باید در مورد این که چه موقع از طرح های ویژه WBL استفاده کنند و چگونه آنها را به طور موثر مورد استفاده قرار دهند, مطالعه کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظام آبادی، محبوبه، و باستین، حامد. (1389). یادگیری مبتنی بر وب؛ مرور سیستماتیک تنوع ‌پذیری مداخلات. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 3(4 (مسلسل 10))، 169-177. SID. https://sid.ir/paper/174225/fa

    Vancouver: کپی

    نظام آبادی محبوبه، باستین حامد. یادگیری مبتنی بر وب؛ مرور سیستماتیک تنوع ‌پذیری مداخلات. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1389؛3(4 (مسلسل 10)):169-177. Available from: https://sid.ir/paper/174225/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه نظام آبادی، و حامد باستین، “یادگیری مبتنی بر وب؛ مرور سیستماتیک تنوع ‌پذیری مداخلات،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 3، no. 4 (مسلسل 10)، pp. 169–177، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/174225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button