نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    3505
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    7-17
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2142
  • دانلود: 

    1571
چکیده: 

عاشق شدن باعث می شود که فرد تغییرات جسمی و روانی را تجربه کند و این تجربیات، کنترل هیجان و احساسات و شکیبایی فرد را متاثر می کند. به منظور بررسی اثر سطوح بالا و پایین عشق بر کنترل هیجان و احساسات و شکیبایی و با استفاده از روش تحقیق توصیفی - تحلیلی، تعداد 384 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان به روش نمونه گیری تصادفی - طبقه ای، انتخاب شدند. برای اندازه گیری سطوح بالا و پایین عشق از پرسشنامه مقیاس عشق ایوانز (1980) و برای اندازه گیری شکیبایی و کنترل هیجان و احساسات از پرسشنامه شکیبایی و تشخیص هیجان و احساسات ایوانز (1980) استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل یک طرفه واریانس نشان داد که سطوح بالا و پایین عشق بر کنترل هیجان و احساسات اثر دارد ((P<0.0001 که با افزایش عشق، کنترل هیجان و احساسات کاهش می یابد ولی سطوح بالا و پایین عشق بر شکیبایی اثر معنی داری نداشت. از آنجایی که عاشق در معرض هیجان و احساسات شدید و متضاد که گاهی مثبت و منفی هستند قرار می گیرد، توانایی او در کنترل هیجان و احساسات برخواسته از عشق کاهش می یابد که می تواند بیانگر جنبه منفی عشق باشد که نیاز به مدیریت هیجان و احساسات دارد ولی شکیبایی او بدلیل حفظ رابطه عاشقانه نشانگر جنبه مثبت و منفی عشق است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2142

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    19-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1729
  • دانلود: 

    846
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر؛ مقایسه بی خوابی، خواب آلودگی و حمایت اجتماعی زنان باردارافسرده و غیر افسرده مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهر اهواز بود. نمونه شامل 90 نفراز زنان باردار (افسرده 42 نفر) و (غیرافسرده 48 نفر) که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های بی خوابی (ISI)، خواب آلودگی (ESS)، حمایت اجتماعی (وین فیلد تایگمن) و افسردگی بک(BID)  استفاده شد. تحقیق حاضر از نوع علی - مقایسه ای بود و تحلیل داده ها با روش چند متغیری (مانوا) در سطح p<0.001 نشان داد که؛ بین بی خوابی و خواب آلودگی زنان باردار افسرده و غیرافسرده تفاوت معنادار وجود دارد یعنی؛ زنان باردار افسرده از بی خوابی و خواب آلودگی بیشتری نسبت به زنان باردار غیر افسرده برخوردارند. اما از لحاظ حمایت اجتماعی بین این دو گروه تفاوتی مشاهده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1729

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 846 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    35-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1022
  • دانلود: 

    648
چکیده: 

این پژوهش با هدف ساخت و اعتباریابی مقیاس نشانگان بازنشستگی در بازنشستگان (اعم از زن و مرد) در کانونهای بازنشستگی اصفهان در بهار سال 1386 به مرحله اجرا درآمد. به منظور دستیابی به هدف پژوهش از میان بازنشستگان عضو کانون های بازنشستگی 461 نفر با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای (بر حسب جنسیت) انتخاب گردیدند. با استفاده از مصاحبه مقدماتی، متون نظری و مشورت با صاحبنظران و شناسایی عوامل نشان دهنده نشانگان بازنشستگی، یعنی مجموعه احساسات و نشانه هایی که افراد بازنشسته تجربه می کنند پرسشنامه ای شامل 65 سوال تدوین و پس از اجرای مقدماتی بر روی 30 نفر از بازنشسته های عضو کانون های بازنشستگی، پرسشنامه ای 52 سوالی از آن استخراج شد. ملاک انتخاب سوال ها داشتن همبستگی مثبت با کل آزمون و داشتن بار عاملی مثبت 0.4 بود. پس از انتخاب سوال ها و اجرای آن بر روی نمونه پژوهش (461 نفر)، روایی سازه آزمون با استفاده از روش آماری تحلیل عامل و با چرخش از نوع واریماکس مورد بررسی قرار گرفت. در تحلیل عاملی مرتبه دوم چهار عامل استخراج شد. این چهار عامل قادر بوده اند، در مجموع 47.152 درصد از واریانس کل را تبیین کنند. آلفای کرونباخ عوامل چهارگانه به ترتیب معادل 0.764، 0.600، 0.591 و 0.400 بوده که در سطح p<0.01 معنادار بوده اند. آلفای کرونباخ کل آزمون نیز معادل 0.714 محاسبه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1022

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 648 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    53-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2814
  • دانلود: 

    2515
چکیده: 

در این تحقیق رابطه ساده و چندگانه عزت نفس، احساس تنهایی و ابراز وجود با کمرویی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اهواز بودند که در سال تحصیلی 89- 1388 مشغول تحصیل بوده اند. نمونه آماری این تحقیق از 225 نفر (97 پسر و 128 دختر) تشکیل شده است که از بین دانشجویان آن دانشگاه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه احساس تنهایی اپیلائو و کاترونا (1980)، عزت نفس روزنبرگ (1965)، ابراز وجود هرزبرگر و همکاران (1984) و کمرویی چک و باس (1983) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین متغیرهای عزت نفس، ابراز وجود و کمرویی همبستگی منفی معنی دار و بین احساس تنهایی و کمرویی همبستگی مثبت وجود دارد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان می دهد بین متغیرهای پیش بین (عزت نفس، احساس تنهایی و ابراز وجود) با کمرویی ضریب همبستگی چندگانه ( (MR=0.343وجود داردکه در سطح p<0.0001 معنی دار است و مقدار آن نیز از ضرایب همبستگی ساده هر یک از آن متغیرها با کمرویی بیشتر است. در مجموع این سه متغیر پیش بین، 0.11 واریانس متغیر ملاک یعنی کمرویی را تبیین می کنند. نتایج همچنین نشان می دهد که متغیر عزت نفس، احساس تنهایی، ابراز وجود و احساس تنهایی به طور معنی داری واریانس کمرویی را تبیین می کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2814

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2515 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    63-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    3516
  • دانلود: 

    1247
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی (آموزش حافظه فعال، آموزش برنامه ریزی، آموزش فراشناخت) بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان، با ناتوانی یادگیری ریاضی انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی با ناتوانی یادگیری ریاضی شهر اصفهان در سال تحصیلی  89- 88 بود. به منظور انجام این پژوهش، 40 نفر کودک با ناتوانی یادگیری ریاضی، به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای، انتخاب وبا روش تصادفی، به گروههای آزمایشی و کنترل گمارده شدند (سه گروه 10 نفری آزمایش و یک گروه 10 نفری کنترل). روش پژوهش، آزمایشی بود. مداخلات مربوط به آموزش کارکردهای اجرایی (آموزش حافظه فعال، آموزش برنامه ریزی و آموزش فراشناخت) بر روی گروههای آزمایش انجام گرفت. ابزارهای مورد استفاده عبارت از آزمون: عصب - روان شناختی نپسی (NEPSY)، مقیاس هوش کودکان وکسلر، آزمون ایران کی مت و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی بوده است. داده های بدست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد، که آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان با ناتوانی یادگیری موثر می باشد (.(P<0.001 52.33

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1247 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    79-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2559
  • دانلود: 

    1459
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی فراتحلیلی رابطه متغیرهای جنسیت و وضعیت تاهل با اقدام به خودکشی بود. روش پژوهش در این طرح از نوع فراتحلیلی بود. پس از بررسی 93 مورد پژوهش انجام شده درباره خودکشی، که در سایت های اینترنتی پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و پایگاه مجلات تخصصی نورمگس وجود داشت، 22 مقاله در مجموع با 30203 آزمودنی از بین مقالاتی که با توجه به متغیرهای تحقیق و صحیح بودن مراحل مختلف اجرای تحقیق مورد تایید بودند، به صورت تصادفی انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل یافته ها از آزمون خی دو استفاده شد. نتایج فرا تحلیل نشان داد که رابطه هر دو متغیر جنسیت و وضعیت تاهل با اقدام به خودکشی در سطح  P<0.01معنی دار بود. در پژوهش حاضر مشخص گردید که فراوانی خودکشی در زنان بیشتر از مردان و در افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل است به عبارت دیگر گروه دختران مجرد بالاترین فراوانی خودکشی را دارا هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1459 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 26
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    97-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2214
  • دانلود: 

    997
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف مطالعه و مقایسه کارکرد خانواده، کیفیت زندگی، خستگی روانی و نگرانی در میان همسران کارکنان مرد اقماری و روز کار شرکت نفت جنوب طراحی و اجرا گردید. تعداد 1500 نفر از کل کارمندان مرد انتخاب و از این میان 205 نفر کارمند اقماری و 205 نفر کارمند روز کار به عنوان نمونه انتخاب شدند.پس از دعوت از همسرانشان و برگزاری جلسه توجیهی پرسشنامه های کارکرد خانواده FAD، کیفیت زندگیQOL ، خستگی روانی BPS و نگرانی AWI را دریافت و تکمیل نمودند. نتایج نشان دهنده نمرات بالاتر در همسران کارمندان مرد روزکار نسبت به گروه همسران کارکنان اقماری مرد از نظر کارکرد خانواده و کیفیت زندگی بود اما از لحاظ دو متغیر خستگی روانی و نگرانی میان دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد. در تبیین تفاوت معنادار بین این دو گروه از لحاظ کارکرد خانواده و کیفیت زندگی به دلایلی همچون نظام خانواده، شیوه های سیستمی و الگوهای تبادلی بین اعضا و در تبیین عدم وجود تفاوت معنادار بین دو گروه در متغیرهای خستگی روانی و نگرانی به مولفه هایی همچون عوامل درونی و بیرونی و نحوه نگرش افراد به شرایط زندگی شان اشاره شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2214

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 997 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    111-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1143
  • دانلود: 

    711
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان تاثیر آموزش پردازش اطلاعات شناختی بر افزایش مولفه های خودکارآمدی حرفه ای دانشجویان بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بود، که از این میان تعداد 40 نفر به طور تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمایشی ( (n=20و گواه ( (n=20گمارده شدند. گروه آزمایش طی 7 جلسه 90 دقیقه ای آموزش دیدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی حرفه ای (SCI) بود. برای اجرای این پژوهش از طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه گواه استفاده شد. در این پژوهش برای تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل کوواریانس چند متغیری (MANCOVA) استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که آموزش پردازش اطلاعات شناختی باعث افزایش مولفه های خودکارآمدی حرفه ای شامل واقع گرایی، جستجوگری، هنری، اجتماعی، تهوری و قراردادی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1143

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 711 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1