Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3068
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3068

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1898
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1898

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    7-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1640
  • دانلود: 

    1086
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی الگو های ساختاری رابطه بین استرس شغلی و فرسودگی هیجانی با رفتارهای انحرافی، رفتارهای مدنی سازمانی و خلاقیت به مرحله اجرا درآمد. جامعه آماری پژوهش، کارکنان دو مجموعه صنعتی بودند، که از میان آنها 275 نفر به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه استرس شغلی (لمبرت و همکاران، 2007)، پرسشنامه فرسودگی هیجانی (مسلش و جکسون، 1981)، پرسشنامه رفتارهای انحرافی (بنت و رابینسون، 2000)، پرسشنامه رفتارهای مدنی سازمانی (بخاری و علی، 2009) و پرسشنامه خلاقیت (تایرنی و همکاران ، 1999) بودند. داده ها از طریق الگو سازی معادله ساختاری (SEM) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که: استرس شغلی ابتدا باعث افزایش فرسودگی هیجانی، و سپس فرسودگی هیجانی باعث افزایش رفتارهای انحرافی و کاهش رفتارهای مدنی سازمانی و خلاقیت می شود. نتایج به دست آمده در مجموع حاکی از آن است که استرس شغلی با واسطه گری فرسودگی هیجانی باعث افزایش رفتارهای انحرافی و کاهش رفتارهای مدنی سازمانی و خلاقیت می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1640

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1086 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    19-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3118
  • دانلود: 

    1403
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی رابطه هوش هیجانی ومدیریت زمان با استرس شغلی کارکنان پالایشگاه بیدبلند پرداخته است. به این منظور 200 نفر از کارکنان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه استرس شغلی، هوش هیجانی و مدیریت زمان. فرصیه اصلی تحقیق عبارت از این بود که بین هوش هیجانی و مدیرت زمان با استرس شغلی رابطه وجود دارد. نتایج رگرسیون نشان داد که هوش هیجانی و مدیریت زمان به طور معنی داری استرس شغلی را تبیین می کند این دو متغیر با هم 57 درصد واریانس استرس شغلی را تبیین میکند. همچنین از بین مولفه های هوش هیجانی، خود کنترلی، همدلی و خودآگاهی به ترتیب و مدیریت زمان نقش معنی داری در پیش بینی استرس شغلی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3118

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1403 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    37-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3443
  • دانلود: 

    1323
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف هنجاریابی مقیاس استفاده آسیب زا از تلفن همراه در دانشجویان انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های آزد منطقه 6 بود که در سال تحصیلی 89-90 مشغول به تحصیل بودند. نمونه مورد مطالعه (782 نفر) با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه استفاده آسیب زا از تلفن همراه (جنارو و همکاران، 2007) روی آنها اجرا شد. روش پژوهش بر مبنای مطالعات توصیفی و زمینه یابی از نوع آزمون سازی است. روش های آماری شامل محاسبه نمرات T، رتبه درصدی، همسانی درونی آلفای کرونباخ و باز آزمایی و همچنین محاسبه روایی به شیوه دو نیمه کردن بود. جدول هنجار درصدی و استاندارد نیز برای دانشجویان تهیه شد. اعتبار آزمون به روش آلفای کرانباخ بین 0.903 محاسبه شد. محاسبه پایایی باز آزمایی مقیاس r=0.714 محاسبه شد که در سطح 0.001 معنی دار بود.همچنین بررسی روایی تنصیف حاکی از آن بود که بین دو نیمه آزمون تفاوت معنا داری وجود ندارد. در کل یافته ها نشان داد که مقیاس فوق ابزاری معتبر برای انجام تحقیقات میدانی است و روایی و پایایی آن رضایت بخش است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3443

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1323 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    53-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2469
  • دانلود: 

    1146
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه استرس شغلی و حوادث شغلی کارکنان اقماری و غیراقماری یکی از شرکتهای وابسته به صنایع نفت با استفاده از روش پژوهشی پس رویدادی (علی – مقایسه ای) انجام گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر را 1000 نفر که کلیه آنان مرد بودند، تشکیل که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی نسبی - طبقه ای و با توجه به نسبت حجم جامعه به حجم نمونه تعداد 143 نفر از میان کارکنان اقماری و 117 نفر از میان کارکنان غیر اقماری به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه 46 سوالی استرس شغلی بل کیک (1995) بود. یافته های این پژوهش با استفاده از آزمون t گروه های مستقل و آزمون خی دو تحلیل و نشان داد که تفاوت معناداری بین میزان استرس شغلی کارکنان اقماری و غیر اقماری وجود ندارد (p<0.05 ). همچنین پژوهش حاضر نشان داد که گروه های حادثه دیده و حادثه ندیده با یکدیگر در میزان استرس کلی تفاوت معناداری داشتند (p≤0.05)، و بین میزان فراوانی حوادث کارکنان اقماری و غیر اقماری تفاوت معناداری وجود داشت (p≤0.01). در نتیجه می توان تاثیر استرس بر بروز حادثه و تاثیر شرایط کار اقماری را بر میزان بروز حادثه موثر دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2469

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1146 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    65-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3568
  • دانلود: 

    1928
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر مقایسه میزان رضایتمندی زناشویی در زوجین آموزش پیش از ازدواج گذرانده و زوجین عادی شهر اصفهان به منظور بررسی تاثیر آموزش پیش از ازدواج بر رضایت زناشویی و همچنین بر روی متغیرهای دموگرافیک بر میزان رضایت زناشویی بود. روش پژوهش از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل دو گروه زوجین شرکت کننده در دوره های آموزش پیش از ازدواج و زوجین عادی درطی سالهای 84 تا 88 درشهراصفهان بود. نمونه گروه آزمایش 30 نفر از زوجینی بودند که حداقل یکی از آنها قبل از ازدواج تحت آموزشهای پیش از ازدواج قرار گرفته بودند و نمونه گروه ملاک 30 نفر از زوجین عادی که قبل از ازدواج تحت این آموزشهای قبل از ازدواج قرار نگرفته بودند که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و با توجه به هدف و فرضیه های مطرح شده مورد آزمون قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (2000) وپرسشنامه ویژگیهای دموگرافیک بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد یافته ها نشان داد که برنامه های آموزش پیش از ازدواج بر رضایت زناشویی در مولفه های موضوعات شخصیتی ارتباط زناشویی، حل تعارضات، رضایت از نظر مالی، اوقات فراغت، روابط با بستگان و دوستان، نقشهای برابری زن و مرد و جهت گیری مذهبی تاثیر معنادار داشته است. بین رضایت زناشویی و عوامل زمینه ای در متغیرهای تحصیلات و وضعیت اقتصادی رابطه معنادار وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3568

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نویسندگان: 

حسین پور محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    79-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1789
  • دانلود: 

    861
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل بازدارنده فعالیت پژوهشی اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی اجرا گردید. نوع تحقیق کاربردی و از نظر ماهیت پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاه های شهر اهواز بود که بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد یکصد نفر از آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن از طریق روایی محتوایی و سازه و پایایی آن به وسیله آلفای کرانباخ محاسبه گردید.داده های گردآوری شده با استفاده از شاخصه های آماری، فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، تحلیل عاملی، آزمون t و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه با کمک نرم افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد، کمبود امکانات پژوهشی، ضعف مدیریت و سیاست گذاری پژوهشی، موانع توانمندسازی اعضای هیات علمی، ضوابط دست و پا گیر اداری، موانع شخصی، مسائل اجتماعی و مشکلات اقتصادی از عوامل بازدارنده انجام پژوهش هستند. هم چنین بین گروه های مختلف نمونه آماری تحقیق به لحاظ جنسیت، مدرک تحصیلی، رتبه علمی، دانشگاه محل خدمت و سابقه خدمت اعضای هیات علمی رشته های علوم انسانی دانشگاه های اهواز تفاوت معنی داری مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1789

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 861 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 12
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    97-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    795
  • دانلود: 

    635
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش فشارزاهای روانی دختران مراکز پیش دانشگاهی اهواز، بود. تعداد 288 دختر از مراکز پیش دانشگاهی مناطق 4 گانه اهواز به شیوه تصادفی چند مرحله ای، انتخاب گردید. داده ها با کاربرد طرح پژوهشی همبستگی وبااستفاده از تحلیل عاملی، روش مولفه های اصلی و چرخش واریماکس و آلفای کرونباخ تحلیل شدند. تحلیل مولفه های اصلی نشان داد که پرسشنامه فشارزاهای روانی دختران مراکز پیش دانشگاهی اهواز (PSSI) از سه عامل فشارزاهای عمومی مربوط به مدرسه، فشارزاهای مربوط به محیط خانواده و فشارزاهای مربوط به امتحانات و پرسش کلاسی تشکیل شده است. ضریب پایایی از طریق آلفای کرونباخ و ضرایب بازآزمایی برای هر سه عامل رضایت بخش بود. می توان نتیجه گیری نمود که PSSI را می توان به عنوان ابزاری معتبر برای سنجش فشارزاهای روانی مراکز پیش دانشگاهی، به کاربرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 795

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 635 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    113-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5097
  • دانلود: 

    3880
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه پنج عامل شخصیتی نوجوانان دبیرستانی با اعتیاد آنها به اینترنت در شهر تبریز انجام گرفته شده است. به همین منظور از میان دانش آموزان دبیرستانی نواحی پنجگانه تبریز 384 نفر به روش تصادفی چندمرحله ای انتخاب گردیدند. به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد شخصیتی نئو فرم کوتاه و اعتیاد اینترنتی یانگ استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که از بین پنج عامل شخصیتی عامل روان نژندگرایی با اعتیاد به اینترنت رابطه مثبت و معنی دار و بین عامل باوجدان بودن، دلپذیر بودن و برون گرایی رابطه منفی با اعتیاد به اینترنت وجود دارد و بین انعطاف پذیری با اعتیاد به اینترنت رابطه وجود ندارد. همچنین نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که عامل های شخصیتی دلپذیربودن، باوجدان بودن و عامل های شخصیتی روان نژندگرایی، برون گرایی و انعطاف پذیری با اعیتاد به اینترنت رابطه ندارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5097

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3880 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

واصفیان فرزانه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    19
  • صفحات: 

    129-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1922
  • دانلود: 

    1147
چکیده: 

هدف کلی این پژوهش شناسایی عوامل خانوادگی، فرهنگی و اقتصادی موثر بر سرقت زنان می باشد. پژوهش کاربردی بوده و از روش توصیفی – پیمایشی استفاده شده است. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 26 سوال بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرانباخ 94/. برآورد شد.نمونه آماری مشتمل بر 132 نفر (دانشجویان، مدیران، اساتید و کارکنان واحد اردستان) در سال تحصیلی 86-87 که از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار 16 spss انجام پذیرفت. پژوهش دو سوال اساسی را مورد بررسی قرارداد نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد، از نظر پاسخگویان عوامل فرهنگی (مهاجرت، رسانه ها و مشاهده رفتارها) و عوامل اقتصادی (وضعیت اقتصادی خانواده و کمبود امکانات تفریحی، ورزشی و مطالعاتی) بر سرقت زنان موثر می باشد. همچنین کلیه عوامل با توجه به فاکتورهای جنسیت، محل سکونت (شهر و روستا)، شغل (استاد، دانشجو و کارمند) و وضعیت تاهل مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج مقایسه ها نشان داد بین نظرات پاسخگویان در عامل خانوادگی (روابط عاطفی همسران و نگرش خانواده نسبت به دختران)، عامل اقتصادی (وضعیت اقتصادی خانواده)، محل سکونت و عامل فرهنگی (مهاجرت و رسانه ها) با توجه به فاکتور نقش و مولفه مهاجرت با توجه به محل سکونت تفاوت معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1922

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1147 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 13
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button