مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیراستراتژی طرح سوال بر مبنای متن بصورت گروهی و یا انفرادی بر درک مطلب خواندن زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 109

چکیده

 درک مطب خواندن یکی از مهمترین مهارتها, بویژه در بافت انگلیسی بعنوان زبان خارجی است. یک روش جهت بهبود آن کاربرد استراتژی هاست. هدف تحقیق حاضر, بررسی تاثیر استراتژی طرح سوالات بر درک مطلب خواندن زبان آموزان است. شرکت کنندگان این تحقیق 63 زبان آموز در سطح متوسط در 3 کلاس در موسسه رسا در شهر بو کان بودند که بطور تصادفی در دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل قرار گرفتند. آنها به دو نمونه از بخش خواندن تست استاندارد پت بعنوان پیش آزمون و پس آزمون پاسخ دادند. زبان آموزان در گروه آزمایشی آ سوالات درک مطلب خواندن را بر مبنای متون داده شده بصورت انفرادی طرح می کردند. در گروه آزمایشی ب طرح سوالات در گروههای 3 نفره صورت می گرفت. در گروه کنترل, زبان آموزان به سوالات مندرج در کتاب پاسخ می دادند. نتایج آنالیز آنووا نشان داد که زبان آموزان در گروه ب که سوالات را بصورت گروهی طرح می کردند بهتر از زبان آموزان در گروه آ که سوالات را بصورت انفرادی طرح می کردند و گروه کنترل به پس آزمون درک مطلب خواندن پاسخ دادند. یافته های این تحقیق می تواند برای معلمان زبان انگلیسی و افرادی که سر فصل دروس انگلیسی را می نویسند مفید باشد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کدخدایی، شهونم، و حدیدی تمجید، نسرین. (1394). تاثیراستراتژی طرح سوال بر مبنای متن بصورت گروهی و یا انفرادی بر درک مطلب خواندن زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 8(16 )، 94-109. SID. https://sid.ir/paper/181371/fa

    Vancouver: کپی

    کدخدایی شهونم، حدیدی تمجید نسرین. تاثیراستراتژی طرح سوال بر مبنای متن بصورت گروهی و یا انفرادی بر درک مطلب خواندن زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1394؛8(16 ):94-109. Available from: https://sid.ir/paper/181371/fa

    IEEE: کپی

    شهونم کدخدایی، و نسرین حدیدی تمجید، “تاثیراستراتژی طرح سوال بر مبنای متن بصورت گروهی و یا انفرادی بر درک مطلب خواندن زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 8، no. 16 ، pp. 94–109، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181371/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا