Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    79-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1049
  • دانلود: 

    436
چکیده: 

مشتریان در سازمان ها نقش اساسی را ایفا می کنند؛ به عبارت دیگر، لازمه وجودی هر سازمان مشتریان آن است. امروزه، این مشتریان به آسانی کیفیت کالا و یا خدمات را تشخیص می دهند و دیگر حاضر نیستند پول و وقت خود را برای هر کالا و خدماتی از دست بدهند. در این میان بخش خدمات به دلیل تمایزات اساسی اش با سایر بخش ها، از حساسیت بیشتری برخوردار است. در دنیای امروز، کیفیت خدمات به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی عملکرد بخش خدمات و ضامن بقای این بخش است. این موضوع در بانک ها که به عنوان متصدیان بخش پولی کشور شناخته شده اند و سیاست های آنان به سرعت بر کل جامعه تاثیر می گذارد اهمیت بیشتری دارد. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات بانک های دولتی شهرستان یزد و رتبه بندی آنها بر اساس شاخص های کیفیت انجام گرفته است. در این راستا، پرسشنامه ای بر اساس مدل SERVQUAL و در 6 بعد و 30 سوال طراحی و طی آن، شکاف کیفیت در این بانک ها اندازه گیری شده است. آنگاه، با استفاده از روشTOPSIS ، به رتبه بندی بانک های مورد بررسی پرداخته شده است. نتایج حاصل نشان دهنده آن است که شکاف کیفیت خدمات در تمام بانک های دولتی تحت بررسی در استان یزد معنی دار است؛ به عبارت دیگر، بین ادراکات و انتظارات مراجعه کنندگان به این بانک ها از کیفیت خدمات ارایه شده تفاوت معنی داری وجود دارد. رتبه بندی این بانک ها بر اساس شاخص های کیفیت نیز نشان می دهد که از دید مراجعه کنندگان، بانک صادرات از کیفیت خدمات ارایه شده مناسب تری در مقایسه با سایر بانک برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1049

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 436 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قاسمیه رحیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2298
  • دانلود: 

    809
چکیده: 

روش متداول در بررسی اثرات به کارگیری فن آوری اطلاعات، استفاده از رگرسیون و همبستگی است. در این مطالعه، نتایج یک تحقیق میدانی مبتنی بر اطلاعات 213 شرکت ایرانی در خصوص ارزیابی اثرات فن آوری اطلاعات با استفاده از سه دیدگاه تناسب و روش آماری مربوط به آنها توضیح داده شده است. به کارگیری سه روش مختلف به طور هم زمان علاوه بر فراهم ساختن یک دیدگاه نسبتا جامع در ارزیابی اثرات فن آوری اطلاعات بر سازمان و عملکرد آن، امکان مقایسه روش های مختلف تناسب را نیز فراهم می سازد. نتایج این تحقیق می تواند در بسط تئوری و روش شناختی ادبیات در حال تکامل تئوری اقتضایی، نظریه ای که مبنای اصلی آن بر این اعتقاد استوار است که اثربخشی یک سازمان به میزان تناسب بین طراحی سازمان و زمینه هایی که سازمان با آن روبرو است متکی است، و تئوری های مربوط به اثرات فن آوری اطلاعات، نقش موثری ایفا نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2298

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 809 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4651
  • دانلود: 

    2620
چکیده: 

دیدگاه های متفاوتی در ارتباط با استانداردسازی و تطبیق برندهای بین المللی وجود دارد. ضرورت دارد که تصمیمات برند بین المللی بایستی بر اساس استانداردسازی مفاهیم اساسی (هسته ای) برند میان کشورها و ارزیابی محدوده اجرایی که نیازمند تطبیق محلی است، صورت بگیرد. در این پژوهش، برای تسهیل چنین ارزیابی، یک مدل عرضه - تقاضا ارایه می شود. این مدل در شرکت های صادراتی مواد غذایی شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی آزمون شده است. دیدگاه های متفاوتی در ارتباط با استانداردسازی و تطبیق برندهای بین المللی وجود دارد. ضرورت دارد که تصمیمات برند بین المللی بایستی بر اساس استانداردسازی مفاهیم اساسی (هسته ای) برند میان کشورها و ارزیابی محدوده اجرایی که نیازمند تطبیق محلی است، صورت بگیرد. در این پژوهش، برای تسهیل چنین ارزیابی، یک مدل عرضه - تقاضا ارایه می شود. این مدل در شرکت های صادراتی مواد غذایی شرکت کننده در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی آزمون شده است. در این پژوهش، مدل مفهومی برای ساختاربندی تصمیمات برای استاندارد و سازگار ساختن برندهای بین المللی ارایه می شود و مقتضیات آن مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از مروری بر بحث های استانداردسازی، تاکید می شود که اساس هسته ای برند می بایستی بدون تغییر باقی بماند در حالیکه اجرای آن می بایستی بومی سازی شود. در نتیجه این پژوهش، حفظ مفاهیم اساسی برند میان کشورها و تطبیق اجرای آن برای تعدیل تفاوت های محلی تایید شد. در نتیجه این پژوهش، حفظ مفاهیم اساسی برند میان کشورها و تطبیق اجرای آن برای تعدیل تفاوت های محلی تایید شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4651

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2620 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    45-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1652
  • دانلود: 

    1218
چکیده: 

حرکت به سوی مدیریت پروژه نوین، راه گریز ناپذیر همه سازمان هایی است که به نوعی، با برنامه ریزی یا اجرای پروژه ها سروکار دارند. روند تکامل سازمان ها در مدیریت پروژه ها، در چهل سال گذشته بر مبنای طبقه بندی هارولد کرزنر به سه مرحله تفکیک می شود: دوران سنتی، رنسانس، و مدرن. در این چارچوب نظری، کلیه سازمان ها - اعم از سازمان های پروژه محور، غیرپروژه ای، و هیبریدی - در هر دوره، برنامه ریزی و اجرای پروژه های احتمالی را با اهداف و روش های خاصی انجام می دهند و از این رو، نتایج متفاوتی نیز متصور است. سبک مدیریت موثر در هر دوره نیز تمایز آشکاری با دوره های دیگر دارد. در این مقاله، با انجام یک مطالعه میدانی، میزان تکامل نظری مدیریت پروژه در 9 سازمان بزرگ پروژه محور فعال در صنایع نفت، گاز، و پتروشیمی کشور بررسی گردید. مطالعات نشان داد که ضرورت به کارگیری معیارهای درست تصمیم گیری و حل مسایل با اتکا به گزارش های عملکردی مناسب به عنوان دو شاخص مهم در مهارت های مدیران پروژه به حد کافی درک شده است؛ اما معضلات ساختاری، و تعارض قدرت و اختیار از جمله مسایل جدی در بعد روابط اختیار در سازمان ها هستند. در مجموع، وضعیت کلی سازمان ها از بعد نظری در مرحله گذر از رنسانس به مدرنیته ارزیابی شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1652

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1218 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

آقاجانی حسنعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    60-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1588
  • دانلود: 

    780
چکیده: 

هدف از اجرای تحقیق حاضر، بررسی و شناسایی متغیرها و تبیین مدل معادله ساختاری عوامل موثر بر فرآیند کارآفرینی مستقل (شرکتی) در سطح شهرستان بابل بوده است. بر این اساس، ضمن مروری جامع بر ادبیات موضوعی مربوط به کارآفرینی به صورت عام و کارآفرینی مستقل به صورت خاص، از میان جامعه آماری 100 عضوی انتخاب شده، از دیدگاه های تعداد 33 نفر استفاده شده و سپس با جمع ‏آوری داده‏ های مورد نیاز، با استفاده از ابزارهای مراجعه به اسناد و مدارک، مصاحبه و بویژه پرسشنامه با ضریب پایایی %85 در قالب روش تحقیق غیرآزمایشی پیمایشی، به استخراج مدل معادله ساختاری تبیین کننده عوامل موثر بر فرآیند کارآفرینی مستقل (شرکتی) با استفاده از آزمون های آماری همبستگی و روابط مستقیم و غیرمستقیم بین متغیرها، و نیز معادلات رگرسیون تعاملی در قالب تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Lisrel پرداخته شده است. نتایج تحقیق نشان داده است که از چهار گروه متغیرهای تبیین کننده فرآیند کارآفرینی مستقل در قالب یک مدل معادله ساختاری، یعنی متغیرهای فردی، شغلی، رفتاری و محیطی، ضمن تایید کلیت مدل استخراج شده، هر کدام با شدت و ضعف خاص خود، هم بصورت مستقیم، و هم بصورت غیرمستقیم و تعاملی، بر فرآیند کارآفرینی مستقل در سطح شهرستان بابل تاثیرگذار بوده اند. به استناد ضرایب مدل معادله ساختاری، بیشترین اثرگذاری مستقیم بر روی فرآیند کارآفرینی مستقل مربوط به متغیر رفتاری بوده و از این نظر متغیرهای محیطی، شغلی و فردی در درجات اهمیت بعدی قرار دارند. در پایان مقاله، نتیجه گیری، بحث و مقایسه، پیشنهادهای کاربردی مدیریتی و پیشنهادهای مرتبط با ادامه و پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1588

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 780 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2009
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    75-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    239
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Nowadays, Customers played a critical role in firms and service quality is an important influence of customer satisfaction in service sector. Because, monetary sector has a critical role in economic and effect on throughout the society, Service quality in this section has the most important. Therefore, this study tries to evaluate the service quality in public banks of Yazd and to rank them by using their quality. However, a SERVQUAL questionnaire consists of 6 dimensions and 30 questions used to collected the data. Then, statistical methods used to analyses the data collected from these banks. Finally, these banks have ranked by using TOPSIS. The results show that the 6 service quality gaps in all banks is significant. So, the findings of the ranking these banks show that the Saderat bank is better than other in service quality.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 239

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    98-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    823
  • دانلود: 

    569
چکیده: 

در دنیای تجاری امروز، تنها شرکت هایی باقی می مانند که به طور همزمان، بهره وری و کیفیت خود را افزایش و هزینه هایشان را کاهش دهند. بی شک، به کارگیری رویکردی که طی آن، در هر مرحله از فرآیند تولید، ارزش افزوده محصول نهایی بالاتر رود دغدغه اصلی این سازمان هاست. در این راستا، تولید ناب به عنوان یک ابزار کاربردی جهت بهبود سطح کیفی محصولات در ادبیات مدیریت معرفی شده است. علی رغم غنای مطالعاتی و کاربردی تولید ناب، به کارگیری موثر و کارآمد این نظام همچنان با چالش ها و مشکلاتی مواجه است. به نظر می رسد ریشه برخی از این چالش ها در فقدان مدلی جامع برای ارزیابی و بررسی تولید ناب در شرکت ها تولیدی باشد. این مقاله درصدد است مدلی را ارایه کند که با استفاده از آن، بتوان به طور دقیق، درجه نابی صنایع را ارزیابی و بررسی نمود.در این مطالعه، ابتدا از ادبیات تحقیق تولید ناب به ویژه از مدل های موجود در این زمینه استفاده شده و ابزارها و مولفه های نابی استخراج گردیده اند. سپس، یک مدل سلسله مراتبی با قابلیت سنجش درجه نابی طراحی دیده و ابعاد و عناصر آن تعریف شده اند. در گام بعد، اعتبار مدل با نظر متخصصان تولید ناب بررسی و در آخرین گام، بر اساس رویکرد سلسله مراتبی، فرمول ها و روابط لازم جهت انجام فاز ارزیابی، طراحی و تدوین شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 823

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 569 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پیری پرویز | آشتاب علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    119-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1302
  • دانلود: 

    605
چکیده: 

بسیاری از فعالان بازار، به پیش بینی سود در فرایند تعیین ارزش سهام علاقه آشکاری دارند. از جمله تکنیک های موثر در انجام پیش بینی سود، مدل های سری زمانی هستند. در این تحقیق، تلاش بر این است که برای پیش بینی سود هر سهم شرکت های جدیدالورود به بورس تهران، مشهورترین مدل های سری زمانی در مقایسه با پیش بینی مدیران (در بودجه شرکت ها) مورد بررسی قرار گیرند. بدین منظور، از مدل های سری زمانی، «مدل گام تصادفی» و «مدل رشد» انتخاب شده است.نتایج حاصل از تحقیق بیانگر آن است که بین سود پیش بینی شده و سود واقعی سهام شرکت های جدیدالورود به بورس اوراق بهادار تهران، تفاوت معنی داری وجود دارد. همچنین، سود اعلام شده توسط مدیران دارای دقت بیشتری (خطای کمتری) نسبت به مدل های سری زمانی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 605 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button