مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

436
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت خدمات در بانک های دولتی شهرستان یزد و رتبه بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 97

چکیده

 مشتریان در سازمان ها نقش اساسی را ایفا می کنند؛ به عبارت دیگر, لازمه وجودی هر سازمان مشتریان آن است. امروزه, این مشتریان به آسانی کیفیت کالا و یا خدمات را تشخیص می دهند و دیگر حاضر نیستند پول و وقت خود را برای هر کالا و خدماتی از دست بدهند. در این میان بخش خدمات به دلیل تمایزات اساسی اش با سایر بخش ها, از حساسیت بیشتری برخوردار است. در دنیای امروز, کیفیت خدمات به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی عملکرد بخش خدمات و ضامن بقای این بخش است. این موضوع در بانک ها که به عنوان متصدیان بخش پولی کشور شناخته شده اند و سیاست های آنان به سرعت بر کل جامعه تاثیر می گذارد اهمیت بیشتری دارد. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات بانک های دولتی شهرستان یزد و رتبه بندی آنها بر اساس شاخص های کیفیت انجام گرفته است. در این راستا, پرسشنامه ای بر اساس مدل SERVQUAL و در 6 بعد و 30 سوال طراحی و طی آن, شکاف کیفیت در این بانک ها اندازه گیری شده است. آنگاه, با استفاده از روشTOPSIS , به رتبه بندی بانک های مورد بررسی پرداخته شده است. نتایج حاصل نشان دهنده آن است که شکاف کیفیت خدمات در تمام بانک های دولتی تحت بررسی در استان یزد معنی دار است؛ به عبارت دیگر, بین ادراکات و انتظارات مراجعه کنندگان به این بانک ها از کیفیت خدمات ارایه شده تفاوت معنی داری وجود دارد. رتبه بندی این بانک ها بر اساس شاخص های کیفیت نیز نشان می دهد که از دید مراجعه کنندگان, بانک صادرات از کیفیت خدمات ارایه شده مناسب تری در مقایسه با سایر بانک برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدااردکانی، سعید، صادقی آرانی، زهرا، و صیادی تورانلو، حسین. (1388). تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت خدمات در بانک ‌‌های دولتی شهرستان یزد و رتبه ‌بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS. کاوش های مدیریت بازرگانی، 1(1)، 79-97. SID. https://sid.ir/paper/453063/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدااردکانی سعید، صادقی آرانی زهرا، صیادی تورانلو حسین. تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت خدمات در بانک ‌‌های دولتی شهرستان یزد و رتبه ‌بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1388؛1(1):79-97. Available from: https://sid.ir/paper/453063/fa

    IEEE: کپی

    سعید سعیدااردکانی، زهرا صادقی آرانی، و حسین صیادی تورانلو، “تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت خدمات در بانک ‌‌های دولتی شهرستان یزد و رتبه ‌بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 1، no. 1، pp. 79–97، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453063/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button